Film Színház Muzsika, 1957. július-december (1. évfolyam, 8-33. szám)
1957-07-12 / 9. szám
Nézzék csak ezt a párt a Milhaud a Fiatalság bolondságában. Talán a legtehetségesebbek valamennyi között, dévényi Edit technikája feltűnően jó és már van benne művészi kifejező erő is. Perlusz Sándor a partnere, az egyik legtöbb férfitáncos, ózdi munkásfiú. A balettnél nagyon fontos a jó testalkat, őt nem kényeztette el a természet, mégis komoly sikert jósolok neki A kilencévi munka eredményét mutatták be az elmúlt héten az Állami Balettintézet növendékei, öröm pirult mindegyik arcán, amikor az előadás után megköszönte a tapsot, s mosolygós öröm ült a mester, Nádasy Ferenc szemén is, amikor a szerkesztőségben a volt tanítványairól készült fényképeket nézi. — Jelentős feladatokat oldottak meg — mondja —, a balett legszebb és legnehezebb részét mutatták be, a balettirodalom nagy kettőseit. Ők választották. Aggódtam eleinte, de a próbák során meggyőződtem, hogy megállják majd a helyüket. Húszesztendős pedagógiai munkában ilyen kellemes meglepetések is érnek. Mert húsz esztendeje tanítok. Talán nincs is az Operában olyan táncos, akit ne én neveltem volna. Na, de most nem rólam van szó. Ezek ketten Chopin „A költő és az ábrándjá”-t táncolják. Mennyi lendülettel, stílusérzékkel! Gombkötő Erzsébet szinte táncra született. Harmonikus, kifejező mozgása lírai szerepekben ígér sikert. A nagy klasszikus szerepek alakítója lehet. A partnere, Sipekl Levente, jó technikájú, jó megjelenésű fiatalember. Csak belép a színpadra, máris meghódítja a közönséget. Kitűnő partner és szeret próbálni. STER