Film Színház Muzsika, 1969. július-december (13. évfolyam, 27-52. szám)

1969-11-08 / 45. szám

öltözőasztalán térkép. — Negyedik hónapja térképekkel közlekedem, és még a térképeket is gyak­ran kell váltogatnom, — mondja. — Nemrég London­ban jártam, a szovjet film­hét ünnepségein vettem részt, azután mintegy ne­gyedévre Varsóba költöz­tem. Andrzej Wajda tanít­ványa és barátja, a debü­­táns Andrzej Piotrowski éppen mestere művészi irá­nyításával készítette „Az évad csillaga” című lélek­tani drámát, én játszom a női főszerepét. Még el sem készült ez a film, amikor Budapestre szólított a köte­lesség. Szász Péter „Ka­paszkodj a fellegekbe!” cí­mű filmjében láthat majd a közönség. — Először jár nálunk, Magyarországon és Buda­pesten? — Ó, nem. Négy eszten­deje (vagy öt is már?) egy delegáció tagjaként, egy si­keres filmem, a „Moszkvai séta”, premierjére látogat­­tam önökhöz. De akkor csak nyolc napot tölthettem itt. — Hány nagy szerepet játszott azóta? — Munkám mindig na­gyon intenzíven foglalkoz­tat, de az időrenddel leg­többször bajban vagyok. összesen tizenhárom film­ben szerepeltem eddig, kö­zülük legjobban talán az elsőt szeretem, a „Ballada a komisszárról" című tévé­játékban alakított szerepe­met. Nagyszerűek volta­k a dialógusok, és magától élt minden. Ehhez hasonló nagy élményem csak egy volt: mesteremmel és ked­velt tanárommal, Szergej Geraszimovval dolgozni, „Az újságíró” Surocskáján, ezen a drámai figurán, amelyet nagyon, de nagyon szerettem. Mert mai, ked­ves, természetes lányokat szeretek alakítani. Külföl­dön először Konrad Wolff „Tizenkilencéves voltam” című filmjében játszottam egy epizódszerepet, — szí­vemnek kedveset — majd nem sokkal később az NDK-ból Londonba veze­tett az utam, Londonból pedig Varsóba, s onnan most Budapestre, ahol is­mét egy bájos epizódszere­pet alakítok. — A sok utazás hogyan fér össze családi életével? — Férjem filmrendező, ő ismeri hivatásunk messze vezető útjait. Két kislá­nyom közül a kilencéves szeretne maga mellett lát­ni, de megérti, hogy dol­goznom kell, az egyéves pedig még nem érzékeli a távolságokat. Azt viszont én sajnálom, hogy nem látha­tom állandóan... — Kik a partnerei, itt Magyarországon ? — Elsősorban Darvas Iván, akivel először talál­koztam. Nagyszerű és na­gyon vonzó színész. Továb­bá Mensáros László, akit már ugyancsak több film­ben láttam. Nagyon kell igyekeznem közöttük,­­ bár nagyon hálás a sze­repem. A magyar stúdiók­ban filmbéli nevem Ma­­ruszja. Épp az ágyakat igazgatom, amikor a sztyep­péi faházam oldalfalát átüti egy kényszerleszállást vég­ző repülőgép motorja. A beáramló hidegben egy álomszerűen szép és csinos férfi emelkedik ki a repü­lőgépből, mosolyogva belép a hálószobámba, köszönt, majd megkérdezésem nél­kül átölel, csókolni kezd. Közben kifogástalan orosz­­sággal érdeklődik: „Vod­kája van?” Csak bólintani tudok, azután nem bírom az ostromot — megadom magam. Később rá kell döbbennem, hogy e meg­nyerő úr, tulajdonképpen vodkát akart, ezt önti, ugyanis, benzin helyett a repülőgépbe, hogy folytat­hassa útját. Később az is kiderül, hogy fontos em­ber, fontos üzenettel, s hogy amit velem tett, azt nem szerelemből tette, hanem h­elyhűségből... Az epizód, amelynek később még foly­tatása is lesz a filmben, frivolsága ellenére lenyű­göz, sőt a felvételek köz­ben magam is igen jókat mulatok a szellemes párbe­szédeken. Azt hiszem, ez­úttal igen jó film elkészíté­sében segédkezhetem ... (fenyves) Az űrhajós szoborportréjával Tárlatlátogatás

Next