Film Színház Muzsika Évkönyv, 1970
Premierplan (Radó István)
M St. Tropez-nél, a tengeren, luxusjachtján akaratától, irányításától. A maga életét akarta most már élni és ugyanolyan útkeresővé vált, mint az a tömeg, amely tapsolt neki, amelynek eszményévé vált. Vadim azonban nemcsak a művészetre tanította meg B. B.-t, hanem megismertette vele a publicity erejét és szükségét is. B. B. pedig bőven élt ezekkel az eszközökkel. St. Tropez-ben villát vásárolt, magas fallal vétette körül, hogy nagyobb legyen a titokzatosság, vakmerő ruházatban és pózokban fényképeztette magát és ezzel a szabadossággal, zabolátlanságával azok ideáljává emelkedett, akik maguk is szívesen éltek volna hasonló életet... Vadimtól való elválása után B. B. tovább filmezett, új rendezők kezébe került. Claude Autant Lara, H. G. Clouzot, Jean Luc Godard, Louis Malle, a legkitűnőbb rendezők formál,ták, nevelték B. B.-t, aki a „Babette háborúba megy” című filmjében politikai hitvallást tett a fasizmus ellen. „Magánélet” című filmjében pedig önmagát játszotta el és azzal, hogy az ilyen külsőséges életet élő főhősnőnek tragikus véget jósolt, művészi módon jelentette be a híveinek, hogy szakított Vadim hatásával, eddigi életével. A filmmel kapcsolatban sok interjút adott és mindegyikben a publicity ellen nyilatkozott. Arra kérte közönségét, hogy ne foglalkozzanak vele annyit, elmondta, hogy fél az emberektől, akik nem akarják elhinni, hogy egyszerű nő szeretne most már lenni, aki véletlenül színésznő és ezzel a tudásával akarja szolgálni az embereket. Köziben harmincéves lett és ez már több, mint a sexideál korhatára. Filmjeiben, amelyek az utóbbi években készültek, már ha természetesen igénybe is veszi alakításához a szépségét, egyéni vonzóerejét, tehát a sexet — elmélyült, igazi művészi ambícióról és tehetségről tanúskodó alakításokat nyújt. Jean Luc Godard, a „Kifulladásig” alkotója, a „Megvetés” című filmet forgatta vele, amely szintén önéletrajzi motívumokkal van tele és újabb megtagadása az egykori B. B.-nek. Louis Malle, a „Zazie a Metróban” című híres film rendezője, készítette vele ezután a „Viva Maria” című filmet, amely még határozottabb állásfoglalás volt B. B. részéről a haladó gondolat szolgálatában, mint a „Babette háborúba megy” főszerepe. További filmjei is mind azt bizonyítják, hogy B. B. valóban megérdemelte azt a hírnevet, azt a sikert, amely osztályrészéül jutott, mert a sex mellett nagyon jó színésznő is. Élete kiegyensúlyozottabb lett, művészete kiforrott, szépsége és művészi frivolitása semmit sem vesztett erejéből, ma is az ünnepelt B. B., még akkor is, ha — mint a „Shalake”-ban — egy wild-west-girlt játszik. B. B. szinte megtestesítője volt művészi pályájának első felében annak a mondásnak, hogy „a férfi sorsa a nő”. De az élet — a legnagyobb tréfacsináló — keserű tréfát játszott vele, mert ennek az ízig-vérig „nő”-nek éppen egy férfi határozta meg a sorsát. B. B. sokat köszönhet Vadimnak és még többet annak, hogy szakított vele. Karrierjét Vadim tanítása nélkül is nyilván ugyanilyen népszerűséggel járhatta volna végig, de talán kevesebb keserűséggel, kevesebb csalódással és sokkal mélyebb, maradandóbb sikerekkel... Bardot a Viva Maria című, Mexikóban készült film fáradalmait piheni ki a felvételi szünetekben