Film Színház Muzsika, 1990. január-június (34. évfolyam, 1-26. szám)
1990-03-03 / 9. szám
A PÉK FELESÉGE idősebb mozilátogatók nyilván emlékeznek még A pék felesége című Marcel Pagnol-filmre. Raimu, a francia filmművészet nagy alakja játszotta benne a péket. A színpadi változat bemutatására készült 1947-ben a budapesti Nemzeti Színház, a terv azonban csak terv maradt, pedig Somlay Artúr lett volna a pék... Londoni hír: a Phoenix Theatre bemutatta A pék felesége musicalváltozatát. A Jean Giono írta történetből Joseph Stein, a Hegedűs a háztetőn librettistája készített szövegkönyvet, verseit és muzsikáját Stephen Schwarz írta. Trevor Nunn az előadás rendezője. Képünkön: Sharon Lee Hill és Alan Armstrong, vagyis a feleség meg a pék A pék felesége musicalváltozatában (London Pictures Service) / // ÉLŐ KLASSZIKUSSAL Csajkovszkij operájában, A pikk dámában Liza szerepét énekelte Temesi Mária, a Magyar Állami Operaház tagja a nice-i (nizzai) Operaház színpadán. Az előadás különös érdekessége: grófnőként Martha Mödl, az európai operajátszás egyik élő klasszikusa lépett fel. Az 1912-ben született, világhírű mezzoszoprán énekelte 1955-ben, a háborúban lebombázott bécsi Staatsoper újjáépítése után, az ünnepélyes megnyitó előadáson a Fidelio címszerepét. Képünkön: Temesi Mária (Liza) és Martha Mödl (grófnő) A pikk dámában (Fotó: Claude Mac Burnie) KÉK VÉR Van egy német televíziósorozat, a Kék vér, amelyről keveset tudunk. Főszereplője: Ursula Karven, huszonöt éves, és amint a nagykönyvben meg van írva, ő is fotómodellként kezdte. A Kék vér előtt már játszott A gazdagok szegénysége, vagy mondjuk inkább, Jókai Mór után szabadon, a Szegény gazdagok című négyrészes tévésorozatban, Jean-Pierre Cassel partnernőjeként. Képünkön: Ursula Karven (Quick) SOKFELÜL 25