Film Színház Muzsika, 1990. január-június (34. évfolyam, 1-26. szám)

1990-03-03 / 9. szám

A PÉK FELESÉGE idősebb mozilátogatók nyilván emlékeznek még A pék felesége című Marcel Pagnol-filmre. Raimu, a francia filmművészet nagy alakja játszotta benne a péket. A színpa­di változat bemutatására készült 1947-ben a budapesti Nemzeti Szín­ház, a terv azonban csak terv ma­radt, pedig Somlay Artúr lett volna a pék... Londoni hír: a Phoenix Theatre bemutatta A pék felesége musicalváltozatát. A Jean Giono írta történetből Joseph Stein, a He­gedűs a háztetőn librettistája ké­szített szövegkönyvet, verseit és mu­zsikáját Stephen Schwarz írta. Tre­vor Nunn az előadás rendezője.­­ Képünkön: Sharon Lee Hill és Alan Armstrong, vagyis a fele­ség meg a pék A pék felesége mu­sicalváltozatában (London Pictures Service) / // ÉLŐ KLASSZIKUSSAL Csajkovszkij operájában, A pikk dámában Liza szerepét énekelte Te­­mesi Mária, a Magyar Állami Opera­ház tagja a nice-i (nizzai) Operaház színpadán. Az előadás különös érde­kessége: grófnőként Martha Mödl, az európai operajátszás egyik élő klasszikusa lépett fel. Az 1912-ben született, világhírű mezzoszoprán énekelte 1955-ben, a háborúban le­bombázott bécsi Staatsoper újjá­építése után, az ünnepélyes megnyi­tó előadáson a Fidelio címszerepét.­­ Képünkön: Temesi Mária (Liza) és Martha Mödl (grófnő) A pikk dámá­ban (Fotó: Claude Mac Burnie) KÉK VÉR Van egy német televíziósorozat, a Kék vér, amelyről keveset tudunk. Fő­szereplője: Ursula Karven, huszonöt éves, és amint a nagykönyvben meg van írva, ő is fotómodellként kezdte. A Kék vér előtt már játszott A gaz­dagok szegénysége, vagy mondjuk inkább, Jókai Mór után szabadon, a Szegény gazdagok című négyrészes tévésorozatban, Jean-Pierre Cassel partnernőjeként.­­ Képünkön: Ursula Karven (Quick) SOKFELÜL 25

Next