Filmvilág, 1978 (21. évfolyam, 1-24. szám)

1978-12-15 / 24. szám

kedő, de rossz műsor. Egyesíti magában az olasz és angolszász kvíz­műsorok néhány jellem­ző — de nem biztos, hogy követendő — tu­lajdonságát; a kérdések már-már elvontan spe­ciálisak, megválaszolá­suk professzionális tu­dásszintet feltételez, az elérhető jutalom sem csekély. Csak éppen ér­dektelen a néző szem­pontjából. Vitray Tamás mon­dotta egy interjúban a Ti és Mi adása előtt: „Szerencsére ebben a játékban olyan sok min­den bizonytalan még, hogy remélem, jól fog sikerülni.” Paradox mó­don neki lett igaza. A „még minden megtör­ténhet” izgalmas légkö­re az egyik olyan ténye­ző, amely nagy valószí­nűséggel bevonja a né­zőt a játékba, legalább, mint szurkolót. Ha egy vetélkedő ezt nem éri el, nem érte el célját. Sokan, sokféleképpen próbálták már megfo­galmazni a játékok, ve­télkedők tulajdonképpe­ni célját. Van, aki a játékos módon történő ismeretterjesztést, míg mások a szórakoztatást jelölik meg elérendő célként. Úgy érzem, hogy miután tévémű­sorról van szó, a vetél­kedő először is legyen jó tévéműsor, amit él­vezettel vagy izgalom­mal, érdeklődve lehet nézni, figyelni. Hogy en­nek a követelménynek eleget téve milyen egyéb missziót teljesít, azt já­téka válogatja. A kíná­lat e téren is — csakúgy mint színvonalban — eléggé széles skálán mo­zog. A televízió kísérle­tező kedvét dicséri, hogy játékban, vetélke­dőben szinte minden le­hetségest megpróbált már. Jó vetélkedőt (játékot) csinálni korántsem könnyű. Bizonyos, hogy — minden látszat elle­nére — a játéknak is vannak esztétikailag elemezhető vonásai. (Bár ezt sokan tagad­ják.) Hasonlít a művé­szethez: a beléfektetett munkából a legritkább esetben lehet következ­tetni a majdani ered­ményre. Jónak ígérkező játékok múltak ki csen­desen, fájdalommente­sen. Ugyanakkor a ma­ga nemében eléggé egy­szerű és igen egyoldalú képi látványt nyújtó, Játék a betűkkel című műsort a bejelentett megszüntetés után köz­kívánatra kellett felújí­tani. Úgy tűnik, hogy az új játékok bevezetésekor, elindításakor a tévé ez­zel foglalkozó — egyéb­ként gondos, alapos munkát végző — appa­rátusa nem hasznosítja olyan mértékben a fel­gyülemlett tapasztalato­kat, mint amennyire az lehetséges lenne. Példá­ul a Ti és Mi szerencsés összetételű triójához — Vitray Tamás, Antal Imre, Szilágyi János — hasonló „játékvezetői kar” sajnos nem mindig jön össze, a játék for­mája sem mindig a leg­szerencsésebben válasz­tott. Mégis érezhető némi javulás a játékos vetél­kedők színvonalában, formájában, szervezésé­ben. FÜSI JÁNOS HELYESBÍTÉS A Filmvilág 22. számának címlapján megjelent fotó: Brácz Judit felvétele. 32 XXI. évf. 24. sz. Film­­művészeti folyóirat. Megjelenik minden hó­nap 1-én és 15-én. Főszerkesztő: Hegedűs Zoltán. Kiadja a Lapkiadó vál­lalat. Felelős kiadó: Siklósi Norbert. Szerkesztőség és ki­adóhivatal : Budapest VII­, Lenin körút »—11. Telefon: 121-185. Levél­cím: 1906 Postafiók 223 Terjeszti a Magyar Pos­ta. Előfizethető bármely postahivatalnál, a kéz­besítőknél, a Posta hír­lapüzleteiben és a Pos­ta Központi Hírlap Iro­dánál (1900 KHI, Buda­pest V., József nádor tér 1.) közvetlenül vagy postautalványon, vala­mint átutalással a KHI 215-96 162 pénzforgalmi jelzőszámlára. Előfizeté­si díj V. évre 24.— Ft. Külföldön terjeszti a „Kultúra” Külkereske­delmi Vállalat. H—1389 Budapest, Postafiók 149 Egyetemi Nyomda 78.3647 Budapest, 1978 Felelős vezető: Sümeghi Zoltán igazgató INDEX: 25 286 A CÍMLAPON: Francesca Moriggi. A facipő fája rimil olasz film egyik fősze­replője. Rendező: Er­­manno Olmi

Next