Magyar Filozófiai Szemle, 1990

1–2. szám

Szám Oldal DOKUMENTUM F. W. 3. Schelling: Az újabb filozófia történetéről. Müncheni előadások (Fehér M. István bevezetőjével) 1—2 73—128 • Karácsony Sándor: A cinikus Mikszáth 3—4 212—322 Karácsony Sándor: "A magyar észjárás" című mű ismerteté­se (Autoreferátum) 1939 3—4 323—356 Kerényi Károly: Hegel és Görögország istenei (Antonino Infranca bevezetőjével) 5—6 593—606 TÁJÉKOZÓDÁS Vető Miklós: A schellingi "alap" 1—2 129—139 Gerhard Göhler: Újabb tanulmányok Hegel Jogfilozófiájá-­­ ról, valamint Hegel és Marx dialektikájáról 1—2 140—175 Molnár M. László: Ortodoxia vagy ateizmus? Megjegyzések Hegel vallásfilozófiai előadásainak új kiadásáról 1—2 176—183 Larry Steindler: A magyar filozófia eszméi és historiog­­­­ráfiai alapjai. A filozófiai elmaradottság kérdése és hatása a filozófiatörténettel való foglalkozásra 3—4 357—400 Mariana Oravcová: Filozófia a Nagyszombati Egyetem műkö­désének korában 3—4 401—407 Földesi Tamás: Filozófiai Világkongresszus, Brighton 1988 5-6 607-611 Paul Ricoeur: Az ember mint a filozófia tárgya 5—6 612—625 Kostas Axeles: Az ember és a világ játékának sémája (A planetáris ember kiformálódása felé) 5—6 626—629­­ Gershon Weiler: Filozófiai élet Izraelban 5—6 630—635 K. Satchm­ananda Murty: Beszéd a budapesti Eötvös Egye-­­ temen: 1987 5_6 636-642 SZEMLE ( 1 Bognár László: Pozíciók a metafizikával való konfron- t tációban 1—2 184-188 Koncz Ilona: "Emfatikus" és "redukált" dialektika (Ger­ 2

Next