Flacăra Iaşului, martie 1970 (Anul 26, nr. 7296-7321)

1970-03-28 / nr. 7319

-i * r Cu privire la securitatea europeană (urmare din pag. 1) partide politice, organizaţii sociale, culturale şi ştiinţifice, reprezentanţi ai parlamentelor şi personalităţi din toate sectoarele vieţii sociale din ţările Europei, care pot fi interesate în pregătirea conferinţei guvernelor continentului consacrată soluţionării problemelor securităţii europene ; ALDIN recomandă organizaţiilor de masă, obşteşti şi profesionale, uniunilor culturale şi ştiinţifice care fac parte din Frontul Unităţii Socialiste să stabilească şi să intensifice relaţiile lor cu organizaţiile, asociaţiile, uniunile obşteşti, culturale şi ştiinţifice, din toate ţările Europei, care militează sau doresc să acţioneze pentru mobilizarea celor mai largi cercuri ale opiniei puCONSILIUL NAŢIONAL FRONTULUI UNITĂŢII SOCIALISTE REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA Elice, a parlamentelor şi guvernelor în vederea organizării conferinţei pentru securitatea europeană. Consiliul Naţional al Frontului Unităţii Socialiste este pe deplin convins că poporul român îşi va aduce şi pe viitor contribuţia sa la promovarea cooperării între toate ţările, la statornicirea securităţii în Europa, în întreaga lume. încă de la începutul campaniei agricole Grijă sporită pentru ritmul şi calitatea fiecărei lucrări! Campania de primăvară pune dificile probleme de rezolvat, chiar şi pentru cooperativele agricole bine pregătite şi cu potenţă mare de lucru. Aceasta, datorită specificului ei mult deosebit faţă de celelalte campanii, o multitudine de culturi necesitînd a fi însămânţate operativ şi numai în cadrul epocilor optime, înseamnă deci că pentru însămînţarea la timp şi în bune condiţii de calitate a celor peste 140.000 ha, destinate culturilor de primăvară, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole, specialiştii, mecanizatorii, fiecare membru cooperator, trebuie să-şi demonstreze capacitatea organizatorică, tehnicitatea, puterea şi dragostea de muncă. Numeroase scrisori şi telefoane primite la redacţia noastră în aceste zile de început de campanie ne arată că în multe cooperative acest imperativ a fost pe deplin înţeles, rezultatele importante obţinute bazîndu-se pe fapte concludente. De la Dolheşti, tovarăşul Ion Manea, secretarul comitetului comunal de parter, ne informează că cele 17 tractoare ale secţiei I.M.A., conduse de Aurel Damaschin, lucrează din plin, mecanizatorii însămînţînd pînă acum 20 ha. mazăre, 10 ha. in, pregătind concomitent şi 200 ha. pat germinativ pentru floareasoarelui. De la cooperativa Brăeşti ni s-a transmis că au fost însămânţate 22 ha. orzoaică şi 30 ha. mazăre, tractoarele şi atelajele pregătind 60 ha. teren pentru însămînţarea în continuare a culturilor. Se lucrează din plin şi la cooperativele Bivolari, Trifeşti, Leţcani, Podu-Iloaiei, Vînători, Popricani şi în alte multe părţi. Fără a umbri rezultatele raportate în acest început de campanie de unele cooperative agricole, trebuie să menţionăm că operativitatea poate fi apreciată ca atare, numai în condiţiile cînd se respectă şi calitatea lucrărilor. A lucra repede, dar prost, este egal cu aproape nimic şi nu numai atît, asemenea situaţii putînd genera şi pagube. De pildă, apreciem operativitatea mecanizatorilor secţiei a XI-a de la I.M.A. Holboca care lucrează cîmpul cooperativei agricole Aroneanu, dar nu putem fi de acord cu calitatea unor lucrări agricole care le efectuează în această primăvară. In ziua de 26 martie, tractoriştii Mircea Grigore, Ilie Atudosei şi N. Pintilie discutau şi grăpau terenul pentru însămînţarea ovăzului şi mazărei fără însă să-şi degajeze la momentul potrivit agregatele încărcate cu paie, rădăcini şi ciocleji de porumb, pe care le colectau în mersul lor pe cîmp. Din această cauză, lucrarea de grăpat nu era corespunzătoare. La reioarea noastră, unul din mecanizatori, care şi-a curăţat restul de pe agregatele înfundate, ne-a arătat că nici aşa nu-i bine deoarece, lăsate pe cîmp, grămezile de gunoaie încurcă semănătorile care vin din urmă. Cum era deci mai bine de făcut? Fireşte, foarte simplu: cîţiva oameni fixaţi de brigadierul Ion Butnaru la ambele capete ale tarlalei „de după sat" unde se însămînţau orzul şi mazărea ar fi rezolvat toată problema, obţinîndu-se astfel şi o calitate bună a însămînţării, văzută de noi cu multe boabe de ovăz pe afară. In continuare, o altă situaţie. Am vrea să atragem atenţia conducerii şi specialiştilor de la C.A.P. Holboca asupra necesităţii de a revizui amplasarea unor culturi specifice primei urgenţe, planificate a fi însăminţate pe unele terenuri umede încă, ţinînd seama că prin apropierea lor există altele pe care atelajele sau mijloacele mecanizate pot acţiona în bune condiţiuni. Din relatările făcute de ing. Luiza Băncescu, şefa fermei zootehnice mixte, pentru cele 60 ha. mazăre, lucernă şi borceag există toate seminţele, dar lucrările nu pot începe pe scară largă deoarece la Dancu, şesul Bahlui şi Cristeşti, pe terenurile respective, există încă multă umezeală. Fără îndoială că amplasarea culturilor pe aceste terenuri s-a făcut pe baza unor criterii justificate, dar ar fi nejust ca ţinînd cont numai de aceasta să fie pierdută epoca optimă a însămînţărilor, adică prima condiţie ce se cere a fi respectată pentru obţinerea unei recolte bogate. Ar fi oportun credem ca, în ipoteza prelungirii stării de umiditate a terenurilor respective, să se treacă operativ la însămînţarea culturilor din prima urgenţă, pe postate care prezintă un grad de zvîntare corespunzător sau în funcţie bineînţeles de posibilităţi, să se treacă la schimbarea unor amplasamente. P. COSTIN SPORT MOSCOVA 27 (Agerpres) In meci retur pentru semifinalele Cupei campionilor europeni la baschet (masculin), echipa T.S.K.A. Moscova a întrecut cu scorul de 113—75 (58—42) formaţia Slavia Praga, învingători şi în primul joc (107—79), baschetbaliştii sovietici s-au calificat în finală, urmînd să întîlnească echipa italiană Ignis Varese.  SOFIA 27 (Agerpres) In meci retur pentru semifinalele Cupei campionilor europeni la baschet (feminin) echipa T.T.T. Riga a învins cu scorul de 71—62 (35—30), formaţia Akademik Sofia, învingătoare şi în prima partidă echipa sovietică se califică pentru finală.  BELGRAD 27 (Agerpres) Cu o rundă înainte de terminarea turneului internaţional feminin de şah de la Belgrad, în clasament conduce Alia Kusnir (U.R.S.S.) cu 12,5 puncte, urmată de campioana mondială Nona Gaprindașvili cu 12 puncte și Katia Jovanovici cu 10 puncte. Elisabeta Polihroniade, una din cele două reprezentante ale României leanest concurs, se află pe locul 6 cu 8 puncte, în urma victoriei realizate la Vuinovici şi a remizei cu Konarkowka, în cele 2 partide întrerupte. Alexandra Nicolau a remizat partida sa întreruptă cu Rujiţa Jovanovici şi ocupă locul 8 cu 7,5 puncte.  PRAGA 27 (Agerpres) La Praga în meci retur al semifinalelor Cupei campionilor europeni la baschet (feminin) echipa poloneză Wisla Cracovia a întrecut cu scorul de 55—48 (23—20), formaţia Spartak Praga. Baschetbalistele poloneze s-au calificat astfel în finală, urmînd să întîlnească echipa sovietică T.T.T. Riga. ROMA 27 (Agerpres) Tenismenii români Ilie Năstase şi Ion Ţiriac s-au calificat în sferturile de finală ale turneului de la Reggio Calabria, în urma neprezentării adversarilor lor, respectiv italianul Leone şi polonezul Tass. • ZURICH 27 (Agerpres) In prima zi a turneului international de fotbal (juniori) ce se dispută la Bellinzona (Elveţia) s-au înregistrat următoarele rezultate: Fiorentina — Eindhoven 1—0; Bohemians Praga — Bellinzona 2—1 ; Dinamo Zagreb — Chelsea 0-2; Levski Sofia — Lugano 4—1; RIO DE JANEIRO 27 (Agerpres). — Selecţionata de fotbal a Braziliei s-a întîlnit din nou cu echipa Chile intr-un meci de verificare pentru campionatul mondial. Fotbaliştii brazilieni, care cîştigaseră prima partidă cu 5—0, au învins de data aceasta numai cu 2—1 (1—1) la capătul unui joc presărat cu incidente ce l-au determinat pe arbitru să întrerupă jocul timp de 12 minute şi să elimine de pe teren 4 jucători: Jairzinho şi Roberto de la gazde, Silva şi Laurie de la oaspeţi. Complexul de morărit şi panificație Iaşi. Un clişeu , aspect din secția moară. Iondi esenţială pirin îndeplinirea exemplară a ionilor: planificarea şi organizarea unui pole Impetuoasa dezvoltare a societăţii noastre socialiste ridică în faţa organelor şi organizaţiilor de partid, a tuturor oamenilor muncii de la oraşe şi sate sarcini tot mai complexe, a căror rezolvare impune perfecţionarea stilului şi metodelor de lucru, cunoaşterea temeinică a realităţilor sociale, a laturilor şi tendinţelor proceselor sociale, o vastă acţiune de sinteză şi generalizare a experienţei înaintate. Fără îndoială, complicatul proces al conducerii activităţii politice, economice şi sociale are numeroase laturi, toate cu importanţa lor. In cele ce urmează însă, aş vrea să mă refer doar la planificarea şi organizarea muncii de partid, atît pentru faptul că acestea constituie punctul de pornire al activităţii pe o anumită perioadă, dar mai ales pentru că îmi dau seama că unele lacune provin tot de aici. Cum procedează în acest domeniu Comitetul comunal de partid Deleni ? Ca și celelalte comitete comunale de partid, noi întocmim planuri trimestriale în care sunt cuprinse principalele probleme ce trebuie urmărite în diferite domenii de activitate, măsurile necesare pentru rezolvarea acestora, precum şi graficul de şedinţe. Aş vrea să subliniez că, dacă înainte vreme stabileam prin plan doar cîteva obiective, îndreptîndu-ne atenţia mai mult spre graficul de şedinţe, în prezent sarcinile ca şi masurile pentru realizarea lor Sînt precizate mai bine, cu mai mult discernămînt. Cum realizăm acest lucru? In primul rînd, pentru a avea perspectiva muncii, consultăm nota de probleme pentru întregul an, care au fost fixate pe baza celor reieşite din adunarea activului de partid pentru dare de seamă, ca şi din alte adunări de partid. Avem în vedere, de asemenea, hotărîrile organelor de partid şi de stat ierarhic superioare, precum şi propriile hotărîri, sarcinile reieşite cu prilejul instruirilor periodice de la nivelul judeţului şi obiectivele din planurile de muncă ale Viaţa de partid organelor locale de partid şi de stat, ale organizaţiilor economice şi de masă, planuri pe care le consultăm şi coordonăm. Toate acestea sunt completate apoi cu propunerile şi sugestiile făcute de comunişti cu prilejul instruirii activului de partid. Un loc prioritar in planurile de muncă ale comitetului comunal de partid îl ocupă măsurile politico-organizatorice în vederea realizării sarcinilor economice. In planul de muncă pe trimestrul I al acestui an, de exemplu, am prevăzut o serie de măsuri pentru organizarea producţiei în C.A.P., în lumina celor stabilite de plenara Consiliului U.N.C.A.P., pentru pregătirea în bune condiţii a campaniei agricole de primăvară, formarea unei şcoli de viţă, asigurarea planului de casă al C.A.P. prin livrarea în termen a produselor animaliere contractate. Faptul că în comuna noastră se construiesc în acest an o baie şi un local de şcoală cu 4 săli de clasă ne-a făcut să prevedem, de asemenea, măsuri pentru asigurarea materialelor necesare şi încasarea contribuţiei voluntare băneşti, aprovizionarea oamenilor muncii constituind, în acelaşi timp, un obiectiv de seamă. Vorbind despre planificarea muncii trebuie să subliniez în mod deosebit importanţa coordonării prin plan a activităţii politice desfăşurate de organizaţiile de bază, de organele de stat şi obşteşti. Prezentarea planurilor acestora la comitetul comunal de partid nu trebuie să constituie o simplă formalitate. Studierea lor atentă contribuie la îmbunătăţirea cu noi obiective menite să ducă la o mai largă mobilizare de forţe intr-un anumit domeniu. Pe de altă parte, se înlătură eventualele paralelisme, mai ales in ceea ce priveşte analizele. Astfel, în planul pe trimestrul I figura analizarea sectorului zootehnic din C.A.P. şi de către biroul comitetului comunal de partid şi de către consiliul de conducere al unităţii. In aceste condiţii, noi am socotit că e mai bine ca problema să fie discutată la nivelul biroului comitetului comunal de partid, recomandînd în schimb consiliului de conducere să analizeze sectorul legumicol. Aceasta însă nu este o regulă, adesea noi lăsînd ca problema respectivă să fie analizată de către cei care şi-au propus-o, avînd grijă să le acordăm tot sprijinul. Planul astfel întocmit de către un colectiv restrîns — dar pe baza consultării unui mare număr de comunişti — aprobat şi completat în plenara comitetului comunal de partid, uneori în şedinţe de birou, constituie un îndrumar sigur în activitatea noastră. Cum e și normal, pe parcursul îndeplinirii lui intervin adesea noi sarcini ce trebuie rezolvate. Cuprinderea acestora nu duce însă la pierderea din vedere a problemelor mari, de perspectivă. Discutînd la începutul fiecărei săptămîni cu membrii biroului şi conducătorii principalelor instituţii, analizăm pe scurt cum au fost rezolvate sarcinile din săptămîna precedentă şi stabilim, totodată, ce trebuie făcut în continuare, la care ţinem cont şi de noile probleme survenite: întocmirea unui plan judicios de muncă presupune în continuare asigurarea condiţiilor pentru îndeplinirea lui. La sistemul de urmărire arătat mai sus se adaugă, fără discuţie, multe alte măsuri între care aş aminti repartizarea sarcinilor pe membrii biroului şi ai comitetului comunal de partid, atragerea comisiilor pe probleme la rezolvarea unor sarcini izvorîte din planul comitetului, cunoaşterea de către cei interesaţi a obiectivelor la care trebuie să-şi aducă contribuţia, o largă mobilizare a maselor, controlul. Toate acestea includ o muncă stăruitoare de zi cu zi pentru antrenarea comuniştilor, a celorlalţi oameni ai muncii, la rezolvarea sarcinilor curente şi de perspectivă care le stau în faţă. Căci dacă sunt probleme pe care Ie pot rezolva 12 tovarăşi, cele mai multe implică o largă mobilizare de forţe. Iată un exemplu. Cu toate măsurile luate anul trecut de a aduce la brigăzile C.A.P. atelajele, plugurile, grapele etc., ne-am trezit în situaţia că după campania agricolă de toamnă acestea au rămas din nou la membrii cooperatori. In cadrul măsurilor stabilite pentru buna pregătire a campaniei agricole de primăvară, am întreprins şi o largă acţiune de aducere a atelajelor la brigăzi, la care comuniştii s-au aflat în primele rînduri. In scurt timp, toate atelajele şi uneltele agricole au fost aduse la sediu, reparate şi puse la punct. La fel s-a procedat şi atunci cînd au trebuit mobilizate numeroase atelaje pentru transportarea din gară a unui vagon de îngrăşăminte chimice şi a 5 000 kg. ciment. O largă mobilizare de forţe presupune şi acţiunea pentru îndeplinirea planului de contractări şi achiziţii, la care de asemenea membrii de partid se află în frunte, antrenînd şi pe ceilalţi ţărani cooperatori. Din toate acestea se desprinde că chezăşia îndeplinirii obiectivelor propuse constă într-o bună organizare a activităţii politice şi organizatorice, în munca vie cu oamenii. Trăgînd această concluzie ne dăm seama, totodată, şi de unele carenţe care mai există în activitatea noastră. Astfel, deşi ne-am propus mai de mult să extindem numărul unităţilor prestatoare de servicii către populaţie, între care o brutărie, un atelier de reparat aparate de uz casnic şi unul de tîmplărie, pentru care avem condiţii, acest lucru nu a fost realizat. De asemenea, deşi dispunem în comună de carieră de piatră, drumurile noastre se află încă într-o situaţie nu prea bună, planul pe anul trecut al contribuţiei voluntare în muncă cu braţele şi atelajele nefiind îndeplinit. Este o dovadă că în acest domeniu nu am acţionat cum trebuie pentru antrenarea deputaţilor, a comitetelor de cetăţeni şi a restului populaţiei. Dacă în ceea ce priveşte planificarea şi organizarea muncii comitetului comunal de partid am reuşit să dobîndim o oarecare experienţă bună, în unele organizaţii de bază, ca nr. 1 Deleni şi nr. 2 Maxut, mai sunt deficienţe în această privinţă. Secretarii birourilor acestor organizaţii de bază acţionează adesea individual, nu atrag la rezolvarea sarcinilor pe ceilalţi membri ai biroului, comuniştii. Nu întimplător mai avem lipsuri de pildă în domeniul muncii pentru întărirea rîndurilor partidului, mai ales în ce priveşte primirea de noi membri de partid din rîndul ţăranilor cooperatori şi în special din rîndul femeilor. Bineînţeles că lichidarea acestor lipsuri, ca şi a altora, figurează ca o sarcină principală pe agenda de lucru a comitetului comunal de partid. Emil IACOB secretarul Comitetului comunal de partid Deleni AIIn de 24 ore Radio Iaşi Programul de seară (28 martie) ; 17.00 Buletin de ştiri ! 17.05 Estrada zilei ; 17.30 Dialog cu ascultătorii ; 17.45 Nestemaste folclorice ; 18.00 Radio-ancheta noastră ; 18.20 Pe portativul undelor, melodia preferată ? 19.00 Radiojurnal ; 19.15 Aunintiri, a mintiri (romanţe) ; 19.30 Teatru scurt : „Ingîmfata plopomăreasă"; 20.20 Program de serenade ; 20.30 Compozitori moldoveni din trecut şi de astăzi ; 20.50 Ttece minute cu Anca Agemolu ; 21 .00 Buletin de ştiri ; 21.05 Invitaţie la dans; 21 30 Arte plastice ; 21.40 Invitaţie la dans (continuare). Programul de dimineaţiă (29 martie) : 7.00 Buletin de $tiri ; 7.05 Matineu muzical * 7.30 Satul românesc contemporan. (reluare) 1 7.50 Asta-i hora horelor 1 8.05 Raliul melodiilor ! 8.30 Cutezătorii. Televiziune 17.00 Emisiune în limba germană 18.05 Bună seara, fete ! Bună seara, băieţi ! ; 19.00 Telejurnalul de seară ; 19.20 Desene animate ; 19.30 Reflector ; 19.45 Tele-enciclopedia 20.40 Microavanpremieră 20.45 „Alte aventuri în epoca de piatră“ ; 21.10 Marele premiu al Euroviziunii ; 22.45 Telejurnalul de noapte ; Telesport ; 23.05 Deschizători de drumuri — Anton Pann. Cinematografe VICTORIA : „Visul domnului Gentil", orele s 9 i 11 i 15 , 1? » 19 I 21. REPUBUCA ■ „Comisarul X $1 „Panterele albastre*, orele i 9.15 , 11.15 I 14.45 , 16.45 , 13.45 , 20.45. COPOU I »Via Mala“, orele I 9, 11, 15, 17, 19. 21. ARTA i „Reconstituirea*, orele: 9 , 11.10 , 14.30 , 16.40 , 13.50 , 21. CASA DE CULTURA TATARASI : „Taina Leului*, orele : 16 , 18 ! 20. NICOLINA „Baladă pentru Marinea“, orele 16 , 18, 20. PAŞCANI i .Profesioniştii*. TG. FRUMOS : ,In împărăţie Leului de argint*. HIRLAU i „Valea păpuşilor*. PODU ILOAIEI : „Războiul domnitelor". Opera de Stat La ora 19 30 va fi prezentat spectacolul cu opera „Faust". Sunt valabile biletele cu seria 32 şi a'bonamentele'cu litera A. Teatrul de păpuși La orele 10.00 va avea loc un spectacol cu piesa : „Punguța cu doi bani La ora 16.00, *Traista fermecată", Filarmonica de stat ,, Moldova'' La orele 17.00 şî 20.00, clubul studenţilor din Iaşi prezintă în sala Filarmonicii de stat „Moldova" spectacolul : „Cavalcada ritmurilor", cu formaţia instrumentală „Meteor“. La acest spectacol îşi dă concursul Angela Similea — cîştigătoarea cerbului de argint Braşov 1970. Prezintă : Stela Popescu. Casa de cultură a tineretului şi studenţilor La ora 15.00, un colectiv al Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri" va prezenta în sala de spectacole de la Casa de cultură a tineretului şi studenţilor un spectacol cu piesa : „Tango la Nisa"* Programul competiţional de mîine rATLETISM, stadionul „23 August“, ora 8 : Etapa municipală a campionatului şcolar de tetratlon , ora 9 : „Crosul de primăvară" al juniorilor. BASCHET, sala „Voinţa", ora 10 : Politehnica — Rapid Buzău (masculin, div. B.). FOTBAL, stadionul „23 August ora 14 .* Politehnica — Dinamo Bacău (tineret — rezerve) , ora 16 : Politehnica — Dinamo Bacău (div. A.) , stadionul „Tineretului", ora 11 : Penicilina — Petrolul Moinești (div. C.). RUGBI, stadionul „Tineretului", ora 9 : Politehnica — Steaua București (div. A.). Loto La tragerea Loto din 27 martie 1970 au fost extrase următoarele numere : EXTRAGEREA I : 21 2 89 64 65 27 11 72 77 Fond de premii lei 683.934 EXTRAGEREA a II-a : 85 37 78 40 42 26 71 Fond de premii lei 624.283 Timpul probabil Vremea continuă să se răcească, iar cerul va fi noros pînă la acoperit. Local va ploua temporar, iar in nordul Moldovei şi regiunea de munte se va semnala îapoviţă. Vîntul va sufla slab pînă la moderat din sectorul nord-vestic. Temperatura aerului va scădea uşor ; minimele vor fi cuprinse între 0 grade şi 4 grade, iar maximei© între 4 și 8 grade. Flacaka IAȘULUI PAGINA 3 * Se recrutează fete pentru şcolarizare, cu scoaterea din producţie, în meseria de prelucrători fire. Solicitantele trebuie să fie absolvente a 7 sau 8 clase, să aibă vîrsta între 18—30 ani şi domiciliul stabil în oraşul Iaşi sau în comunele Tomeşti*, Rediu-Tatar, Vînători, Aroneanu, Holiboca. Candidatele trebuie să întrunească înălţimea minimă de 1,60 m. înscrierile se fac la Uzina de fibre sinteticeIaşi Candidatele vor primi fişe pentru efectuarea vizitelor medicale la Policlinica industrială astfel ca, pînă la 31 martie 1970, cînd se ţine examenul de admitere, să aibă completată fişa medicală. Examenul pentru admiterea la cursuri constă din probă scrisă şi orală la matematică, fizică şi chimie - clasele 5-8. Uzina mai angajează muncitori calificaţi în meseriile: — muncitori întreţinere cale ferată - autorizaţi de C.F.R. electricieni, categoriile 5-8 lăcătuşi mecanici, categoriile 5-8 galvanizatori, categoriile 4-8 termişti, categoria 5 cazangii, categoria 6 sculer, categoria 4 primitor-distribuitor scie, categoria 4 ascuţitor scule, categoria 4 laboranţi chimişti şi textilişti, categoriile 4-7 prelucrători fire (filatori), categoriile 4-7 Mica publicitate Se angajează prin concurs un jurisconsult Ger interesaţi se vor adresa la C. E. I. L. Iaşi strada Bucium nr. 34. Concursul va avea loc la sediul întreprinderii în ziua de 30 martie 1970, ora 9.00. Candidaţii vor depune cereri pînă la data concursului, la biroul personal, la care vor anexa copia diplomei și a buletinului de identitate. In ziua concursului vor prezenta cartea de muncă. Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în orașul Iași. WIHIZARICUMPĂRĂRI Vînd casă, strada Cicoare 16, cartier Bejan, Pînzaru Florea. Vînd „Fiat 1500", perfectă stare. Telefon 13753. Vînd „Moskvici 408", nou, nerulat, gri-vernal. Ancuţa Vasile, Siretei. Vînd „Dacia 1100" — culoare deschisă, nouă, telefon 17140. Vînd „Moskvici 408", stare excepţională. Şoseaua Galata 54, după ora 17.00. Vînd casă de bani import, strada lacomi 11 — Bîrlad. SCHIMBURI DE LOCUIINŢA Schimb apartament două camere, bloc, Piaţa Unirii, pentru trei camere bloc sau casă naţionalizată. Telefon 14194. Ofer apartament bloc două camere, strada Decebal 8, scara A, ap. 1, pentru apartament trei camere bloc, exceptând TatarasuL_________________" Cedez apartament bloc în Botoșani pentru similar Iași. Telefon 11614 Botoșani. Ofer apartament ultracentral, două camere, bucătărie, baie, holuri, curte, grădină. Doresc apartament bloc, spaţiu similar, indiferent cartierul. Telefon 12648. Oferă apartament bloc două camere Braşov pentru similar Iaşi. Telefon 13252 Iaşi. — trei frezori — absolvenţi de şcoală profesională; — zece lăcătuşi — absolvenţi de şcoală profesională — categoriile 1—6. Salarizare conform., H.C.M. 914/969. — lăcătuşi confecţii metalice; — sudori, categoriile 5—6 — absolvenţi de şcoală profesională; — o stenodactilografă; — un şef de depozit angajează Uzina metalurgică Iaşi # LECŢII MEDITAŢII Profesor dr. specializat în Franţa — meditez franceză-română. Telefon 12746, orele 20—21. PIERDERI Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica de tricotaje „Moldova" pe numele Maha Zenovia. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina metalurgică, pe numele Tănăsucă Vasile. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Oficiul forţelor de muncă pentru O.C.L. Alimentara Iaşi pe numele Popa Neculai. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Condurache Teodor. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S., pe numele Juca Gheorghe. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina mecanică „Nicolina" pe numele Cocea Gheorghe. O declar nulă. Pierdut legitimaţia eliberată de U.P.M.P. pe numele Enache V. Constantin. O declar nulă. DIVERSE Marcu Mihai mulţumesc Dr. Vlad Bejan, asistentei Moldovan Maria, surorilor Apostol Ecaterina, Prigorîcanu Rodica, Aruxander Angela pentru deosebita îngrijire ce mi s-a acordat.