Flacăra Iaşului, mai 1970 (Anul 26, nr. 7348-7372)

1970-05-28 / nr. 7369

r A x. A X X 1970 4 PACINI 30 DA 141 ANBL XXII. Nr. 7369 jei 28 no I »M. JE ATI., Proletari din toate tarile, unifi-văi Organ al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU în judeţele Botoşani, Suceava, Neamţ şi Bacău Miercuri, dis-de-dimineaţă, la Iaşi mai stăruia încă atmosfera sărbătorească în care capitala Moldovei îl întîmpinase în ajun pe conducătorul partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. De-a lungul bulevardului, mulţimea, care marţi după-amiază în întreprinderile vizitate, în piaţa Palatului vibrase la unison aclamînd pentru partid, pentru politica sa marxist-leninistil, se pregăteşte acum să-i conducă la plecare pe oaspeţii dragi. In persoana tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cei ce muncesc aduc un vibrant omagiu de dragoste şi ataşament forţei conducătoare din patria noastră, nucleului de lumină şi energie care condensează în el voinţa hotărîtă a naţiunii de a înainta spre viitorul luminos, stegarului încercat al poporului, Partidul Comunist Român. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Împreună cu tovarăşii Emil Bodnaraş, Virgil Trofin, Emil Drăgănescu, Dumitru Popescu, Vasile Patilinei salută mulţimea care ovaţionează. Comandantul gărzii de onoare prezintă raportul. Răsună acordurile solemne ale Imnului de Stat. După ce se înclină în faţa tricolorului, preşedintele Consiliului de Stat, comandantul suprem al forţelor noastre armate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, trece în revistă garda de onoare formată din militari, membri ai gărzilor patriotice şi ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Adresîndu-se celor de faţă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu aduce mulţumiri pentru manifestarea călduroasă făcută pentru conducerea partidului, pentru partid, şi urează cetăţenilor municipiului şi judeţului Iaşi noi succese în activitatea lor. Elicopterul trece peste dealurile domoale şi cîmpiile Ţării de Sus, ale Moldovei care în această însorită dimineaţă de mai depun mărturie pentru hărnicia locuitorilor de pe aceste meleaguri, Botoşani. La sosire, oaspeţii sunt întîmpinaţi de tovarăşul Gheorghe Ghinea, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. Intr-o maşină deschisă, secretarul general al partidului străbate oraşul pe străzile Căruia, cu mic, cu mare, aproape întreaga populaţie a ieşit să-l întâmpine. Conducătorii de partid şi de stat vizitează Fabrica de confecţii din oraş. Oaspeţii apreciază pozitiv calitatea produselor fabricii şi felicită colectivul de muncă pentru succesele dobândite. Inginerul Ioan Floareş, directorul general al Combinatului textil, îi informează pe conducătorii de partid şi de stat că muncitorii Fabricii de confecţii au hotărît să suplimenteze angajamentul anual cu1,5 milioane lei, astfel încît pînă la sfîrşitul anului să dea peste plan o producţie de 3,5 milioane lei. La locul de decolare a elicopterului, înainte de plecare, adresîndu-se celor prezenţi, secretarul general al partidului le-a transmis un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat şi a Guvernului Republicii Socialiste România. „In scurta vizită pe care am făcut-o — a spus tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU — am văzut una din întreprinderile oraşului. In cincinalul următor se vor mai construi multe alte întreprinderi industriale, ceea ce va duce la dezvoltarea vieţii economice şi sociale, la ridicarea nivelului de viaţă al locuitorilor judeţului, îmi exprim convingerea că toţi comuniştii, toţi oamenii muncii vor depune eforturi sporite pentru a realiza planul pe acest an, că vor face totul pentru a înfăptui sarcinile care revin din programul elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru. Vă doresc noi succese, multă sănătate, viaţă fericită tuturor*. Cuvintele tovarăşului Nicolae Ceauşescu sunt primite cu puternice ovaţii, cu urale. Se scandează „P.G.R. — Ceauşescu". Vizita în judeţul Botoşani continuă. Elicopterul aterizează pe o pajişte de lîngă comuna Bucecea. Sute de ţărani cooperatori, intelectualitatea comunei, bucuroşi de oaspeţi, îi înconjoară cu dragoste pe conducătorii de partid şi de stat, îi aclamă îndelung. Preşedintele cooperativei, Gheorghe Alexa, îi conduce pe oaspeţi într-unul din sectoarele de bază, cel zootehnic. Discutând cu factorii responsabili ai comunei, secretarul general al partidului le atrage atenţia că terenul comunei nu este judicios gospodărit, noile construcţii ocupînd suprafeţe mult mai mari decît ar fi fost necesar şi recomandă consiliului să dezbată cu răspundere această problemă de mare importanţă ştiut fiind că pămîntul este avuţia întregului popor. înainte de a se despărţi de locuitorii comunei Bucecea, secretarul general al partidului le-a spus : „Am vizitat ferma zootehnică a cooperativei dumneavoastră. Am luat cunoştinţă de rezultatele bune, satisfăcătoare pe care le-aţi obţinut. Sper — de altfel şi preşedintele cooperativei şi şeful fermei au spus acest lucru — că producţiile viitoare vor fi mai mari. Două mii de litri de lapte, cft prevedeţi, e bine , dar trei mii e şi mai bine. Cînd veţi obţine atît vor creşte şi mai mult veniturile dumneavoastră. Vă felicit pentru rezultatele obţinute în creşterea producţiei, a averii obşteşti, a bunăstării. Vă doresc ca în acest an, ca şi in anii viitori, să obţineţi rezultate şi mai bune în dezvoltare, in înflorirea cooperativei dumneavoastră. Vă doresc multă sănătate şi multă fericire". (Aplauze puternice, urale; se scandează „Ceauşescu-P.C.R.!“). ... Suceava. Străvechea cetate de scaun a Moldovei îl primeşte pe secretarul general al partidului înfăţişîndu-se privirilor ca un oraş modern, puternic, crescut falnic pe temelia puternică a industrializării socialiste. La sosire, oaspeţii sunt salutaţi de Emil Bobu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid. In tribune, mii şi mii de oameni aclamă îndelung, scandează numele secretarului general al partidului. Cu zîmbete şi flori, bucovinenii spun un emoţionant bun venit iubitului conducător al poporului român. Ca şi la locul aterizării elicopterului, şi în oraş primirea poartă pecetea dragostei şi ataşamentului faţă de partid, a încrederii depline în politica sa internă şi externă. Se vizitează Fabrica de tricotaje „Zimbrul" — unitate modernă, înzestrată cu utilaje de înaltă tehnicitate. In ultimele zile, răspunzând chemării de a ne înzeci eforturile pentru a depăşi greutăţile pricinuite economiei naţionale de calamităţi, muncitorii de aici au hotărît să lucreze cu o capacitate zilnică de 38 000 de bucăţi în loc de 24 000. Secretarul general al partidului, trecînd prin secţiile de bază ale fabricii de piese de schimb, ia cunoştinţă de procesul de producţie şi recomandă să se urmărească în mod constant, cu şi mai mare atenţie decit pînă acum, reducerea consumului de metal, o mai judicioasă folosire a maşinilor. Totodată, arată tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în întreprindere există condiţii şi forţe care fac posibilă extinderea producţiei de piesede schimb şi în alte sectoare ale economiei decît industria materialelor de construcţii.Tovarăşul Nicolae Ceauşescu ia cunoştinţă cu satisfacţie de faptul că inimosul colectiv de aici, reanalizîndu-şi angajamentele iniţiale înţelege să-şi aducă o contribuţie sporită la diminuarea pierderilor pricinuite de inundaţii economiei noastre, realizînd la producţia globală şi marfă 4,5 milioane lei faţă de 2 milioane angajamentul iniţial. Se face apoi un scurt popas la noua şi frumoasa casă de cultură din centrul oraşului. La plecare, în aplauzele entuziaste ale miilor de cetăţeni prezenţi, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a spus : „In cursul călătoriei pe care am făcut-o în aceste două zile in judeţele Moldovei, am vizitat şi două dintre întreprinderile oraşului dumneavoastră. Ele ne-au lăsat o impresie plăcută. Am constatat că in aceste unităţi se desfăşoară o activitate rodnică, intensă. De la ultima noastră vizită la Suceava, în oraşul şi in judeţul dumneavoastră s-au petrecut multe transformări. In ce priveşte construcţiile, arhitecţii au dovedit imaginaţie, au făcut lucruri bune. Oraşul devine tot mai modern, mai frumos. Am văzut, de pildă, casa de cultură. Ne-a făcut o impresie bună. Vă urez ca şi activitatea ce se va desfăşura in acest lăcaş să fie la înălţimea cerinţelor populaţiei. La obţinerea realizărilor de seamă înregistrate în oraş şi in judeţ şi-au adus contribuţia pe care vreau să o menţionez in mod deosebit — Comitetele judeţean şi municipal de partid, consiliile populare, preşedintele Consiliului popular judeţean, ceilalţi activişti. Adresez tuturor calde felicitări pentru munca depusă. Urez locuitorilor din oraşul şi judeţul dumneavoastră realizări şi mai frumoase în îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului“. Despărţirea conducătorilor de partid şi de stat de cetăţenii Sucevei a prilejuit o vibrantă manifestare a stimei şi înaltei preţuiri pe care o nutresc pentru conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a deplinei adeziuni la politica internă şi externă a partidului, a hotărîrii tuturor de a munci în aşa fel încît în cartea de aur a hărniciei poporului român numele străvechiului ţinut să se înscrie, şi de acum înainte, la loc de cinste. In cursul după-amiezii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi conducători de partid şi de stat au continuat vizita de lucru în alte două judeţe ale Moldovei — Neamţ şi Bacău. In judeţul Neamţ a fost vizitată una din uzinele platformei industriale a Săvineştiului, mare furnizor de fibre şi fire sintetice pentru industria noastră textilă. Secretarul general al partidului a dat o apreciere pozitivă preocupării Comitetului judeţean de partid pentru perfecţionarea activităţii acestei unităţi, felului cum îndrumă întreaga muncă pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea al partidului. La Bacău, printre obiectivele vizitate se află şi întreprinderea agricolă de stat „Avicola". înainte de plecare, pe aeroportul oraşului, în faţa unei mari mulţimi, care a aclamat şi ovaţionat îndelung, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, “care a spus : Dragi tovarăşi, Doresc, in primul rînd, să vă adresez dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Bacău un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România. La Bacău încheiem de fapt vizita pe care am făcut-o ieri şi astăzi în această parte a ţării. In judeţele prin care am trecut astăzi — Botoşani, Suceava, Neamţ şi Bacău — ca şi in judeţele şi localităţile prin care am trecut ieri, am constatat cu multă satisfacţie că oamenii muncii din industrie şi agricultură, intelectualitatea, tineretul, bărbaţii şi femeile sunt puternic însufleţiţi de dorinţa de a face totul ca rănile provocate de inundaţii în unele din judeţele din această parte a ţării, şi in general pagubele provocate in multe județe din patria noastră, — să fie vindecate într-o perioadă cit mai scurtă, asigu (continuare în pag. a 2-a) *In pagina a 4-a ■ încheierea vizitei ministrului de externe al României în Republica Malgașă ■ Alegeri parlamentare in Ceylon EfHIIII SlSlIIWt PE [IW TOMIIÉI SI IL lEflEElll! Noi producţii suplimentare Alăturîndu-se marelui front naţional de a diminua cît mai mult pierderile suferite de economia patriei de pe urma calamităţilor naturale, multe alte întreprinderi din judeţul nostru lucrează şi duminica, obţinînd producţii suplimentare. Astfel, duminica trecută, la Uzina mecanică Paşcani s-a realizat o producţie de 850.000 de lei, la Uzina mecanică „Nicolina" 300.000 de lei, la Uzina de reparaţii auto 141.000 de lei, la Combinatul de exploatarea şi industrializarea lemnului 225.000 de Iei, la întreprinderea „Progresul“ 100.000 de lei. Pentru a doua oară, colectivele de muncă din cadrul fabricilor „Ţesătura", „Moldova“ şi de confecţii au declarat ziua lor de odihnă duminicală, zi normală de lucru. Astfel, în 24 mai au realizat 11 tone fire bumbac, 55.000 m. p. ţesături crude, 26.000 de tricotaje, confecţii de 300.000 de lei. Uzina metalurgică Iaşi Planul pe cinci luni îndeplinit cu 6 zile mai devreme Hotărît să contribuie cît mai mult la recuperarea pagubelor produse economiei de calamităţile naturale, colectivul de muncă al Uzinei metalurgice a îndeplinit planul pe primele cinci luni ale anului în seara zilei de 25 mai 1970. După cum ne-a informat tov. ing. Mihai Gheorghiu, din cadrul serviciului de planificare, se prelimina ca pînă la sfîrşitul lunii mai să se realizeze o producţie globală suplimentară de 11,5 milioane Iei, concretizată în 1 100 tone tevi şi 1 200 tone profile. Se va obţine totodată un beneficiu suplimentar de 2,6 milioane lei. La aceste succese au contribuit, printre altele, sporirea productivităţii muncii cu 3,2 la sută, precum şi asimilarea a 7 noi tipodimensiuni de tevi şi 16 de profile. în pagina a 3-a ■ Hărnicia și optimismul oamenilor vor şterge urmele apelor furibunde ■ La cote superioare LUCRĂTORII DE PE OGOARE RĂSPUND PRIN FAPTE I. A. S.-urile Broşteni şi Galata Pe primele locuri în întreprinderile agricole la stat, toate forţele mecanice şi manuale au fost mobilizate pentru a se întreţine la timpi culturile în scopul obţinerii unor recolte bogate la hectar. Prima praşilă la floarea-soarelui a fost încheiată de mult.. Pe 130 de hectare din cele 700 cîte sunt ocupate cu această cultură s-au aplicat ierbicide. In prezent se munceşte intens la prăşitul porumbului. Lucrarea a fost executată cu mijloace mecanice pe 5.480 de hectare, din care 4.990 de hectare au fost prăşite şi manual pe rînd. Ln cele mai mari suprafeţe întreţinute se situează întreprinderile agricole de stat Broşteni şi Galata. la I.A.S. Broşteni, de exemplu, pînă la data de 26 mai a.c. au fost prăşite 960 de hectare cu porumb din 1.360. Pe întreaga suprafaţă cultivată cu cartofi în întreprinderile agricole de stat au fost, de asemenea, aplicate ierbicide. O altă lucrare pentru urgentarea căreia se acordă toată atenţia este recoltatul lucernei. După cum am fost informaţi la Inspectoratul I.A.S., cositul lucernei a fost executat pe 997 de hectare din 2 454 de hectare destinate producţiei de fîn. La întreprinderile agricole de stat Galata, Iaşi, Cotnari, Popricani au fost depozitate pînă acum 600 de tone de fîn de lucernă. ALTE RELATĂRI IN PAG. a 3-a IMAGINI DE LA PLECAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU DIN IAŞI Stadionul 23 August dip Iui. ScfitAtâiAil fiftftW&l ai uatUjluluL toxtta&ul UUGOkft Ca&UiUfilit._.UASA Ul , revistă garda 4» osMOfc. Conducătorii de partid si de stat Uundu-si rămas bun de la populatia IasuiJiL care le-a făcut o deosebit de călduroasă primire. fetei a paul "