Flacăra Iaşului, septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7450-7475)

1970-09-16 / nr. 7463

După publicarea unor articole pe teme economice Calitatea face eforturi să intre în drepturile ei Referindu-se la calitatea produselor Combinatului textil, ziarul nostru din 7 august a.c. atrăgea atenţia asupra faptului că acest atribut — calitatea — trebuie să fie extins asupra întregii producţii. Combinatul textil ne răspunde că articolul a fost studiat cu „foarte mare atenţie şi pe lingă măsurile luate pînă atunci s-au adăugat şi altele". Astfel, la Ţesătoria de mătase ,Victoria" s-a introdus un sistem adecvat de cointeresare materială a ajutorilor de maiştri pentru îmbunătăţirea calităţii ţesăturilor şi s-au luat măsuri concretede organizare şi urmărire a fimţului tehnologic. In ceea ce priveşte calitatea la Fabrica de confecţii scrisoarea de răspuns precizează că refuzurile din partea comerţului s-au datorat numai defectelor de confecţionare, dar că Fabrica ,Ţesătura" şi Ţesătoria ,Victorie" i-au făcut greutăţi prin f1varea unor ţesături necorespunzătoare. Aceste greutăţi ne sunt confirmate şi de directorul Fabricii (dă confecţii, ing. Mircea Andronic, care, pe rîndul său, ne asigură că fabrica nu face confecţii din ţesături cu defecte. Dovadă recentul litigiu cu Ţesătoria de mătase .Victoria" căreia i s-au cerut bonificaţii pentru o cantitate de ţesături echivalentă cu 1 200 de balonzei"de. Materialul neutilizat la confecţiile pentru adulţi va fi folosit în trimestrul IV la confecţii pentru copii eliminîndu-se, prin croire, părţile cu defecte. Cazul a fost prelucrat cu severitate la Ţesătoria de mătase .Victoria" şi sperăm că colectivul secţiei finisaj, care se face vinovat de defectele respective, a tras toate concluziile. Măsurile s-au anunţat, pe când rezultatele ? „O mină adânci, cealaltă risipeşte“ a fost titlul unui articol publicat în Ziarul nostru din 22 iulie a.c. referitor la consumul de metal de la Uzina de reparaţii auto. Răspunsul menţionează că articolul nostru a constituit obiect de analiză în colectivul uzinei şi în urma discuţiilor purtate s-au luat o seamă de măsuri cum ar fi: creşterea frecvenţei de recondiţionare a pieselor de schimb, introducerea unor tehnologii noi de fabricare a cadrelor conteinerelor, folosirea maselor plastice , ca înlocuitor al metalului, întărirea controlului pe faze în vederea reducerii în continuare a rebuturilor. Măsurile sunt bune şi avem toate motivele să sperăm că şi rezultatele vor fi la înălţime. Până atunci reamintim uzinei că normele de consum pentru confecţii metalice sunt depăşite cu 7,6 la sută şi deci este necesară o amplă acţiune pentru recuperarea pierderilor de metal înregistrate pisă acum. Se aşteaptă un sprijin După articolul „Iniţiativa nu are succes fără asigurarea calităţii producţiei oferite beneficiarilor“ (23, iulie a.c.). Combinatul industriei alimentare ne răspunde Că a luat ş i toate măsurile ca producţia de panificaţie de pe linia de grisine să fie de calitate corespunzătoare iar livrarea să se facă la timp. »In scopul folosirii capacităţii liniei respective şi pentru satisfacerea necesarului de consum privind produsele de specialităţi, se spune în scrisoare, considerăm util de a fi sprijiniţi de Direcţia comercială". De ce ? Nu acceptă O.C.L. .Alimentara“ să contracteze cu combinatul specialitățile de panificație ? — Sîntem de acord, ne spune tovarășul Liviu Tihon, directorul O.G.L. .Alimentara", dar să ne comunice în scris că sînt pregătiți să satisfacă exigențele noastre. De asemenea, mă văd obligat să atrag atenţia combinatului că uneori nici pîinea integrală nu o transportă la timp la centrele de vînzare. In ziua de 9 septembrie s-au defectat două autovehicule producînd greutăţi în transportul pîinii. Dacă va trebui să transporte şi specialităţile de panificaţie ? întrebarea se justifică din plin şi înţelegem de ce combinatul se jenează să se adreseze direct C.C.L. .Alimentara". Vrea sprijinul Direcţiei comerciale, spetind, de bună seamă, în clemenţă. O clemenţă în defavorirea consumatorilor. Prea mult. Fiii satului In şcolile de pe raza comunei Tătăruşi Învăţă In acest an şcolar peste 1 250 de elevi, 60 la sută din absolvenţii şcolilor de cultură generală urmează cursurile altor şcoli. La Începerea noului an şcolar au plecat din comuna Tătăruşi spre difetite localităţi din ţară, la licee, şcoli de specialitate sau profesionale peste 250 de elevi. Mulţi dintre aceştia doresc să se întoarcă după absolvire în comuna natală. Este semnificativ faptul că cele peste 50 cadre didactice din comună sunt fiii satului. Bun venit la şcoală! (urmare din pag. 1) . In continuare, Ion Anghel, jdirectorul liceului, a urat un început bun noului an şcolar.Scoţînd în evidenţă rezultatele remarcabile obţinute anul trecut de colectivul profesoral , şi de elevi atît în procesul de învăţămînt cît şi pe planulmuncii cultural-educative, vorbitorul a amintit de frumoasele succese realizate de cercul deartă plastică al şcolii care a prezentat numeroase lucrări la diferite expoziţii judeţene sau republicane. De asemenea, revista şcolară „Mioriţa“ a cîştigat primul loc în concursul republican al revistelor şcolare. Cu acelaşi prilej, tovarăşul Constantin Dascălu, secretar al Comitetului orăşenesc U.T.C., a înmînat din partea Comitetullui judeţean al U.T.C. „Diploma de onoare", Racordată organizaţiei U.T.C. de la Liceul Tg. Frumos pentru cel mai bun cerc de artă plastică din judeţ, începerea noului an şcolar a prilejuit un moment important în viaţa liceului, acela al inaugurării internatului şi cantinei cu 208 locuri care dispune de mobilier nou, încălzire centrală etc. Panglica inaugurală a fost tăiată de tovarăşul Gheorghe Brehuescu, care a felicitat şi facu acest prilej organele locale şi conducerea liceului pentru realizarea acestui important obiectiv. La Liceul din Paşcani Peste 1.000 de elevi, însoţiţi de cele 43 de cadre didactice, s-au adunat în curtea şcolii şi bluzele albastre ale copiilor se armonizau cu verdele copt al acestei veri întîrziate pînă în miezul lui septembrie. La festivitate a participat tovarăşul Ilie Dodea, membru al biroului Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. Au mai participat reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, precum şi un mare număr de părinţi. Cu această ocazie, tovarăşul Ilie Dodea a prezentat salutul Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. adresat cadrelor didactice şi elevilor Liceului din Paşcani. Vorbitorul a arătat necesitatea intensificării eforturilor din partea slujitorilor acestei şcoli pentru a o înscrie în rîndul unităţilor şcolare de prestigiu care să dea absolvenţilor săi o pregătire temeinică, la nivelul cerinţelor spirituale ale poporului nostru şi ala operei de dezvoltare multilaterală a societăţii socialiste. .Eforturile dumneavoastră — a spus în continuare vorbitorul — investiţia spirituală pe tărîmul şcolii vor trebui să se deconteze cit mai concret în dezvoltarea viitoare a economiei naţionale. Acum, cînd elevii se află la vîrsta visurilor, se impune ca pe lîngă munca de instruire, de asimilare a cunoştinţelor, să li , se educe simţul responsabilităţii sociale, al datoriei de a munci cu toată priceperea dobîndită pe băncile şcolii, acolo unde patria îi va chema pentru încadrarea în frontul larg al muncii socialiste. In continuare a luat cuvîntul tovarăşul Gheorghe Macovei, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al U.T.C., care a Înmînat diplome de onoare pentru activitatea meritorie a unor utecişti şi a urat spor la muncă şi învăţătură cadrelor didactice şi elevilor. Au mai luat cuvîntul prof. Nicolae Buruiană, directorul liceului, şi prof. Ion Panainte, îndrumătorul organizaţiei U.T.C. La Liceul nr. 2 „Mihai Eminescu“ Iaşi Liceul centenar „Mihai Eminescu“ a primit ieri, cu ocazia festivităţii începerii noului an şcolar, cu deosebită ospitalitate promoţia de elevi 1970— 1971. In cuvîntul său tovarăşa profesoară Margareta Năstasă, directoarea şcolii, a subliniat momentul de seamă în procesul transpunerii în viaţă a Directivelor C.C. al P.C.R. cu privire la dezvoltarea şi perfecţionarea învăţămîntului de toate gradele. Amintind apoi despre importantele succese obţinute în şcoală, vorbitoarea a reliefat faptul că elevii a 16 clase din cele 36 de anul trecut au absolvit în procent de 95 la sută, iar media generală a fost între 7,50—-9,83. La examenul de admitere în clasa a IX-a, 75 din cei 80 de elevi prezentaţi au trecut acest concurs, iar bacalaureatul a fost luat în proporţie de 100 la sută de către cei 154 de absolvenţi. Vorbitoarea a subliniat de asemenea faptul că în acest an s-au creat pentru elevii liceului respectiv condiţii mai bune de studiu prin darea în folosinţă a unui spaţiu mai larg de învăţămînt de la fostul liceu pedagogic. De asemenea, au fost luate măsuri pentru reorganizarea laboratoarelor şi cabinetelor de specialitate, creindu-se posibilităţi ca fiecare elev să-şi completeze anumite înclinaţii tehnice sau literare in cercurile pe specialităţi. In prima zi de şcoală, elevii au primit manualele şcolare. După festivităţile de deschidere, înttr-o atmosferă de puternic entuziasm cadrele didactice şi elevii au păşit în clase unde încă din cea dinţii zi a anului şcolar munca de transmitere şi însuşire a cunoştinţelor a început din plin, ca semn al seriozităţii cu care slujitorii şcolii şi tînăra generaţie înţeleg să pornească din nou pe drumul cuceririi ştiinţei şi culturii. * Fiindcă barmanul l-a refuzat... Văzindu-l pe Mihai Florea, din str. Rugină nr. 5, în stare avansată de ebrietate, barmanul bufetului,durchi, a refuzat să-l mai servească. Omeniei, M. F. i-a răspuns cu neomenie, insultind pe barman și provocind scandal, adresînd publicului consumator expresii lipsite de cuviinţă. Judecat pentru ultraj la bunele moravuri, SI. F. a fost condamnat la 1 an şi 6 luni Închisoare. Maltratarea soţiei: o lună închisoare ! Venind acasă In stare de ebrietate, Gheorghe Zoni- Id, domiciliat In Iaşi, str. 6 Martie nr. 5, şi-a maltratat soţia. Pentru fapta să a fost condamnat la o lună Închisoare contravențională. I I Fără bilet de călătorie ! Aflîndu-se In autobusul nr. 157, Vasile Vlădeanu din Tomești a refuzat să cumpere bilet de călătorie. A pro- ,vocat scandal, insultind taxatoarea și controlorii I.T.I. S-a ales cu un bilet „gratuit“ pentru o lună de Inchi- soare. Tilhărie cu iz de beţie Prin sentinţa penală 345 a Tribunalului judeţean, Conducătorul auto Horia Chirilă a fost condamnat la 3 ani Închisoare pentru tilhărie. Intorcîndu-se spre casa, Irt stare de ebrietate a întilnit pe str. Pomtru femeie căreia i-a smuls poşeta, după care a luat-o la fugă. A fost prins şi imobilizat de către cetăţeni, iar acum şi-a primit pedeapsă. I t BESS II TRAGERE SPECIALĂ LOTO La 18 septembrie 1970, Administrația de stat Loto— Pronosport organizează tragerea specială LOTO la care se atribuie un număr NELIMITAT: autoturisme „DACIA 1300", „SKODA 1000 MB“, autoturisme la alegerea cîștigătorilor, .MOSKVICI 408* cu caroserie 412, „DACIA 1100", „SKODA S. 100“ si „FIAT 850". In afara autoturismelor se mai atribuie premii In numerar de valoare variabilă si premii fixe în bani. Cu bilete de 15 lei puteţi participa la toate cele 5 extrageri in 3 faze. In total se extrag 36 de numere. Se atribuie 25 de categorii de premii. ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor este joi, 17 septembrie 1970. Amănunte la agențiile LOTO—PRONOSPORT. Şcoala de tehnicieni arhitecţi - Iaşi primeşte înscrieri la cursuri de zi şi serale pentru specialitatea TEHNICIENI ARHITECŢI cu durata de 2 ani. Examenul de admitere constă din : - matematică - scris şi oral - desen - probă grafică din materia pentru clasele 8-12. Se primesc candidaţi absolvenţi cu sau fără examen de bacalaureat. Candidaţii pentru cursurile serale vor prezenta la înscriere adeverinţă că sunt în cîmpul muncii. înscrierile se fac pînă la data de 23 septembrie 1970 la secretariatul Şcolii profesionale de construcţii din str. Sărăriei nr. 189 Iaşi. Examenul se va susține în perioada 25-30 septembrie 1970. X. G. O. PAȘCANI a deschis un magazin de flori naturale, artificiale și coroane în strada Moldovei nr. 17 Pașcani. Cumpărătorii pot vizita acest magazin între orele 7 — 16. — un tehnician principal construcţii civile sau drumuri angajează de urgenţă I. 10. Popi strada Republicii nr. 17. Condiţii de angajare conform H.C.M. 1053/60. ÎNTREPRINDEREA DE DESFACEREA HIRTIEI ŞI CELULOZEI FILIALA IAŞI str. Grăniceri nr. 39 Telefon 13755 angajează: — 2 muncitori necalificați, cu domiciliul în orașul Iași. Se angajează urgent lustruitoare de mobilă , calificată Cei interesaţi se vor adresa la Cooperativa de mobilă şi tapiţerie Iaşi TURIŞTI ! Un popas încîntător la restaurantul pescăresc „Trei iazuri" Miclăuşeni, unitatea cooperaţiei de consum, situată pe şoseaua Iaşi—Roman D. N. 28. Unitatea vă oferă : — preparate din peşte proaspăt — preparate din carne — vinuri din podgorii renumite ale judeţului — cazare în căsuţe — joc de parcare, joc amplasare corturi. Se angajează de urgenţă şefi de magazin Cei interesaţi se vor adresa la O.C.L. „METALO-CHIMICE“ IAŞI Condiţii de angajare: solicitanţii trebuie să fie absolvenţi ai unei şcoli profesionale comerciale şi 4 ani vechime în comerţ sau şcoală generală şi 6 ani vechime în funcţii gestionare. ÎNTREPRINDEREA ECONOMICA „PROLETARUL" IAȘI A deschis o nouă unitate de încadrări geamuri în stradă Palat nr. 73 (Podul Roş) unde se execută orice fel de rame turnate și ornament pentru tablouri, draperii, gravuri în sticlă etc. — un fochist autorizat de I.S.C.R. Ieşi — permanent — 10 electricieni categoriile III—V 8 lăcătuşi categoriile III—V — 2 macaragii categoriile III—V temporari angajează în perioada campaniei de vinificaţie, 15 sept. — 31 octombrie 1970, pentru centrele de vinificaţie din judeţ VINALCOOL IAȘI Se angajează și pensionari cu drept de serviciu. Relații suplimentare la sediul întreprinderii din Iaşi, strada Ţuţora nr. 171, telefon 15880, interior 92. IMPORTANT ! In unităţile de librărie nr. 3 (Podul Roş), nr. 9 (str. Lăpuşneanu) şi nr. 11 (Supermagazin Copou) s-a pus în vînzare întregul sortiment de manuale şcolare pentru anul de învăţămînt 1970— 1971, Clasele I—XII. U.P.L. şi angajează de urgenţă un economist la birou! organizarea muncii Condiţii de angajare conform H. C. M. 9141968. Informaţii suplimentare la telefon 14637. Se angajează urgent — economişti fermă — economist muncă şi salarii — şef compartiment control financiar intern Cei interesaţi se vor adresa la I.A.S. MIROSLAVA judeţul Iaşi Condiţii de angajare conform H.C.M. 91411968. FLACĂRA rAfULUI PAGINA 'I* un magaziner cantină doi cazangii trei mecanici compresoare aer angajeaza Fabrica de antibiotice Iaşi Solicitanţii trebuie să fie absolvenţi de şcoală profesională şi să aibă stagiul militar satisfăcut. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 14830, interior 664—692. Se angajează: — femei şi bărbaţi calificaţi în meseriile ţesători, răsucitori, urzitori, categoriile 1-5 după noul sistem de salarizare — operatori chimişti, tinichigii, sudori, specialişti in aparate de măsură şi control, vopsitori industriali, lăcătuşi mecanici, electricieni. Solicitanţii trebuie să aibă Categoriile de salarizare 3-6—bărbaţi —cu serviciul militar satisfăcut şi cu domiciliul stabil în Iaşi. Ei trebuie să aibă carnete de muncă. — un maistru constructor-post ce se va ocupa prin concurs care va avea loc în ziua de 22 septembrie 1970. Cei interesaţi se vor adresa la Uzina de fibre sintetice Iaşi şoseaua Ţuţora nr. 175. Pentru depunerea cererilor şi pentru informaţii suplimentare doritorii se pot adresa zilnic la sediul uzinei între orele 7.30-8.30 şi 15.00-16.00. IMPORTANT! O.C.L. Metalo-chiraice" Iaşi își oferă serviciile pentru vînzarea autoturismelor proprietate personală, conform ordinului M. C. I. 264 / 3 august 1970. Autoturismele vor fi depuse în curtea depozitului de mobilă din strada Manta Roşie. Toate formalităţile de vînzarecumpărare se efectuează prin magazinul „Consignaţia“ din strada Ştefan cel Mare. Relaţii suplimentare, la telefon nr. 15426, zilnic între orele 7-15. C. E. I. L. laşi str. Bucium 34 angajează de urgență î Inginer mecanic principal. 1 inginer electromecanic principal. 1 desenator tehnic principal în specialitatea organe de maşini. 1 bobinator categ.V VL Relaţii suplimentare la biroul personal al Înv., telefon 11121. GRUPUL ŞCOLAR ENERGETIC IAŞI din str. Socola nr. 188 — 190 recrutează candidaţi pentru concurs de admitere în: — Școala tehnică postliceală curs seral specialitatea „Tehnician electroenergetic“. Se primesc absolvenți ai liceului de cultură generală cu sau fără examen de bacalaureat, prezentînd adeverinţă de salariat în specialitate înrudită. Concursul are loc între 25—30 septembrie 1970. — Şcoala tehnică de maiştri curs seral sesiunea a II-a. Concursul are loc înte 20 — 25 septembrie 1970. Informaţii suplimentare la telefon 16092 Se livrează din stoc 150.000 cărămizi Cei interesaţi se vor adresa la uiufiinia județul Iaşi. Cărămizile se livrează loco la prețul de 0,50 lei per bucată, în numerar sau virament. COMBINATUL TEXTIL execută prompt, în atelierul de turnătorie, piese din fontă cenuşie, aluminiu şi bronz. Pentru innformaţii cei interesaţi se pot adresa serviciului mecanic şef al combinatului, telefon 14850—15850, interior 238. Un contract de asigurare pentru bunurile din gospodărie, pentru autoturismul dv., o poliţă pentru una din variatele forme de asigurări de viaţă sau împotriva accidentelor puteţi încheia oricînd prin agenţii de asigurare, împuterniciţii ADAS din instituţii şi întreprinderi, prin inspectorii de asigurare sau direct la unităţile ADAS. Mica publicitate Cu inima frîntă de durere, Ana, soţie, Valentin, fiu, Elisabeta, noră, Any şi Mircea, nepoţi, anunţă moartea fulgerătoare a celui ce a fost OLARU MANOLACHE învăţător pensionar în vîrstă de 63 ani. Inmormîntarea va avea loc în ziua de joi 17 septembrie 1970, ora 10, la cimitirul din comuna Tansa, județul Iași.