Flacăra Iaşului, ianuarie 1971 (Anul 27, nr. 7555-7579)

1971-01-14 / nr. 7564

CURIER JURIDIC PROCEDURA PLÅNGERII PREALABILE. SESIZAREA ORGANELOR COMPETENTE. TERMENE. (Relaţii cerute de I. Boteajul, domiciliat în Iaşi). Punerea în mişcare a acţiunii penale se face numai la plîngerea prealabilă a persoanei vătămate, în cazul tuturor infracţiunilor pentru care legea prevede că este necesară o astfel de plîngere. Plîngerea prealabilă se adresează a) Comisiei de judecată pentru infracțiunile prevăzute de Codul penal in art. 180, 181, 184 al. 1, 193, 205, 206, 210, 213 și 220, dacă făptuitorul este cunoscut și împlinise vîrsta de 14 ani la data săvîrșirii faptei. Cînd făptuitorul este necunoscut, persoana vătămată se poate adresa organului de cercetare penală în vederea identificării . b) Organului de cercetare penală sau procurorului pentru alte infracțiuni decît cele arătate sub lit. a. Plîngerea prealabilă se poate introduce în termen de două luni din ziua în care persoana vătămată (sau persoana îndreptăţită a reclama dacă vătămatul este minor sau incapabil) a ştiut cine este făptuitorul. Dacă în faţa comisiei de judeciată nu s-a ajuns la împăcare, persoana vătămată se poate adresa Instanţei de judecată în termen de cel mult o lună de la data pllngerii către comisie, dar cu condiţia ca rezolvarea să fi avut loc înăuntrul termenului de 30 de zile stabilit de lege pentru îndeplinirea procedurii de împăciuire. In cazul în care procedura de împăciuire nu s-a realizat în termenul legal, persoana vătămată poate adresa plîngerea instanței de judecată în cel mult o lună de la expirarea termenului prevăzut pentru procedura de împăciuire (art. 279 şi 284, Cod de procedură penală). CLĂDIRILE CU DESTINAŢIA DE LOCUINŢĂ. REPARTIZAREA CHELTUIELILOR DE ÎNCĂLZIRE, PENTRU APA ŞI PENTRU PLATA PERSONALULUI ADMINISTRATIVI (Informaţii cerute de N. L., domiciliat în Iaş 4, str. Codrescu 7 B), atât In cazul clădirilor cu destinaţia de locuinţă, cheltuielile pentru încălzirea încăperilor folosite In exclusivitate şi a celor aflate în folosinţă comună (casa scării, culoare, spălătorii, boturi etc.) se repartizează după suprafaţa locativă deţinută de fiecare locatar principal în parte. Cheltuielile pentru apă la apartamentele care nu au aparate de înregistrare* pentru canal şi pentru plata personalului administrativ, de întreţinere şi de serviciu se repartizează după numărul de persoane, indiferent de numând zilelor din cursul unei luni, în care aceste persoane au fost prezente la domiciliu. Cei absenţi în imobil, una sau mai multe luni, nu participă în lunile respective la plata acestor cheltuieli, dacă au anunţat în prealabil comitetul asociaţiei locatarilor despre aceasta (Instrucţiunile C.P.A.L. nr. 33.110/1968). FUNCŢIA DE GESTIONAR. SĂVÎRŞIREA UNOR INFRACŢIUNI. INCOMPATIBILITATE. (Consultaţie cerută de Ilie Gheorghe, domiciliat în comuna Bivolari). Nu poate fi gestionar cel condamnat pentru săvîrşirea vreuneia dintre infracţiunile prevăzute în lista anexă la Legea 22/1969, chiar dacă a fost graţiat. Nu poate fi angajat sau trecut în funcţia de gestionar cel aflat în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvîrşirea vreuneia din infracţiunile prevăzute în lista anexă. Dacă în cursul urmăririi penale, al judecăţii sau după condamnare a intervenit amnistia, cel care a săvîrşit vreuna dintre infracţiunile din anexă nu poate fi gestionat timp de doi ani de la data intervenirii amnistiei. Cel căruia î s-a suspendat condiţionat executarea pedepsei nu poate fi gestionat în cursul termenului de încetare şi doi ani de la expirarea acestui termen. Prim „săvîrşirea infracţiunii* se înţelege comiterea oricăreia dintre faptele prevăzute în lista anexă, pe care legea le pedepseşte ca infracţiune consumată sau ca tentativă, precum şi participarea la comiterea acestora ca autor, instigator sau complice. Vă mai informăm că infracţiunile de ultraj (incriminate de art. 253—255 Cod penal vechi şi 239 Cod penal nou) și de sustragere de sub sechestru (incrminate de art. 264— 265 Cod penal vechi și 244 Cod penal nou) nu sunt cuprinse în lista anexă la Legea 22/1969. CONCEDIUL DE ODIHNA. INDEMNIZATIA. DETERMINARE. (întrebare adresată de Pocnet Petru, domiciliat In comuna Scobinţi). Pa perioada concediului fie odihnă angajaţii au dreptul la o indemnizaţie, care se calculează pe baza salariului lor mediu zilnic şi se plăteşte anticipat. Sa-lariul mediu zilnic se obţine prin împărţirea sumei realizate în ultimele 12 luni din cîştigurile cu caracter permanent la numărul lunilor luate în calcul și apoi la 25,5 (numărul mediu al zilelor lucrătoare din cursul unei luni). In cazul în care, în cursul celor 12 luni luate în considerare, angajatul a fost în incapacitate temporară de muncă, în concediu fără plată mai mic de 30 de zile, în concediu de studii, a fost concentrat sau nu a lucrat din cauza încetării activităţii fără vina sa, perioadele respective se exclud atît ca timp cît şi ca sumă din calculul indemnizaţiei de concediu (art. 17 din Legea 26/967). Traian BOTEZ consilier juridic Comisiile de judecată twfaM» #?. pmi a rM rvu s-o procedat opeecrtb la Înlocuirea lor. In această privinţă, nici conducerile umor vanităţi nu au dat in toate Gajurile atenţia cuvenită ind*plii-S ji unor sarcini, defecţiuni fi- I semna iade şi in acordarea sprijinului de specialitate din partea unor jurişti. De asemenea, nu poate fi tolerată atitudinea unor conduceri de unităţi, în special a unor cooperative agricole de producţie, care nu dau întotdeauna curs actelor de constatare, ori aplică celor care săvîrşesc acte reprobabile măsuri administrative, în loc să sesizeze comisiile de judecată, împrejurări de natură a subestima rolul şi importanţa acestor organisme. Mandatul membrilor comisiilor de judecată se apropie acum de sfîrşit. In conformitate cu dispoziţiile legale, la fiecare doi ani se procedează la alegerea membrilor comisiilor, eveniment care constituie un prilej de analiză. In perioada 15 ianuarie— 15 martie 1971 în toate întreprinderile, instituţiile, organizaţiile cooperatiste vor avea loc adunări în care vor fi aleşi noii membri ai comisiilor de judecată. Pentru buna desfăşurare a acestei acţiuni de mare răspundere se impun a se lua măsuri organizatorice, care să asigura cadrul legal al întregii activităţi. Principalul obiectiv se referă la întocmirea dărilor de seamă privind activitatea comisiilor în perioada de doi ani, dări de seamă care vor constitui un mijloc de analiză a realizărilor şi deficienţelor, de confruntare concretă a modului în care s-a acţionat, cu dezideratele sociale care au determinat scopul siuşfarile comisiilor de judecată, la colectivele oamenilor muncii urmează a se desemna persoanele cele mai corespunzătoare, oameni cinstiţi, cu multă competenţă, cu prestigiu şi o înaltă conştiinţă socialistă pentru a fi aleşi ca membri ai comisiilor de judecată. Aceeaşi atenţie trebuie acordată desemnării secretarilor comisiilor de către organele de conducere ale unităţilor. Nu trebuie omis faptul că, potrivit dispoziţiilor legale, listele cu candidaţi trebuie afişate cu cel puţin 10 zile înainte de data alegerilor. In sfîrşit, este necesar să se ia toate măsurile ca alegerea membrilor comisiilor de judecată în adunările generale şi, respectiv sesiunile consiliilor populare, să se facă cu respectarea strictă a principiilor democratismului socialist şi a dispoziţiilor legale. Alegerea noilor membri şi desemnarea secretarilor vor trebui să constituie un prilej de activizare a comisiilor de judecată, un mijloc de combatere a încălcărilor de lege, de prevenire a săvîrşirii unor astfel de fapte şi de lichidare a stocului de dosare restante. Sub îndrumarea Comitetului Judeţean de partid, s-au luat toate măsurile pentru buna desfăşurare a alegerilor comisiilor de judecată. Noi, juriştii, vom acorda o largă asistenţă atît în faza de pregătire şi desfăşurare a alegerilor, cît şi în faza imediat următoare pentru Instruirea temeinică a membrilor şi secretarilor comisiilor respectiv. Atribute ale muncii (urmare din pag. 1) plur cel mai concludent în această direcţie îl constituia dezbaterile ce au avut loc în cadrul adunărilor şi conferinţelor pentru dări de seamă şi alegeri şi măsurile stabilite cu prilejul acestora. Adunările şi conferinţele au examinat, într-un spirit de înaltă responsabilitate, modul în care au acţionat organizaţiile de partid şi ceilalţi factori pentru îndeplinirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor luate, cauzele unor rămîneri în urmă, adoptînd măsuri corespunzătoare pentru îmbunătăţirea muncii. Ele au acordat o mare atenţie măsurilor ce trebuie luate pentru producţia anului 1971. O dată cu experienţa bună acumulată de multe organizaţii de partid in conducerea activităţii tehnico-economice şi sociala, şi care a fost evidenţiată cu prilejul alegerilor, s-au reliefat şi anumite carenţe în această privinţă. Unele organizaţii de partid nu cunosc îndeajuns de bine şi la timp problemele ce se ridică la fiecare loc de muncă cu privire la mersul îndeplinirii planului şi din această cauză nu intervin cu promptitudine pentru înlăturarea neajunsurilor. La unele secţii de la Fabrica de mobilă, Fabrica de tricotaje „Moldova", unităţi din complexul C.F.R. . a., organizaţiile de partid exercită un slab control asupra conducerilor administrative, acesta reducîndu-se adesea la ascultarea, o dată sau de două ori pe an, a unor informări din partea şefilor de secţii cu privire la îndeplinirea planului. Studierea atentă, cunoaşterea multilaterală şi luarea în considerare a realităţilor complexe existente într-un sector sau altul de activitate sunt cerinţe esenţiale ale muncii de partid, ale activităţii de conducere a economiei.n stadiul actual de dezvoltare, în multe cazuri se impune reconsiderarea modului de a acţiona, folosindu-se metode da conducere mai eficiente, în aşa fel încit acţiunile întreprinse să se soldeze cu rezultata cît mai bune. In primul rind, se impune îmbunătăţirea activităţii de control, investigaţie şi analiză, explorarea mai atentă a realităţilor pentru a putea sesiza din timp tendinţele dăunătoare şi a interveni cu promptitudine pentru ca nicăieri să nu se înregistreze dereglări. Misiunea controlului este de a contribui la amplificarea realizărilor, de a preveni lipsurile, de a surprinde orice curs anormal, încă din faza embrionară. Un control care înregistrează numai lipsurile şi greutăţile are o valoare extrem de scăzută. Criteriul de apreciere a eficacităţii controlului trebuie pus în legătură directă cu rezultatele practice şi consecinţele economice ce-i urmează. Nu sînt rare cazurile în care comitete de partid sau diverse comisii efectuează studii ample, au loc dezbateri şi apoi se consideră problema rezolvată prin adoptarea hotărîrilor care adesea rămîn doar nişte deziderate fără ca cineva să se mai ocupe de înfăptuirea lor. Or, se impune ca de îndată ce s-au stabilit anumite măsuri să se treacă cu toate forţele, inclusiv cei care au făcut controlul, la transpunerea lor în viaţă, la nominalizarea răspunderilor pentru înfăptuirea fiecărei prevederi, în timpul stabilit. Un real sprijin în munca comitetelor de partid îl constituie comisiile economice care, așa cum a rezultat dintr-un control făcut recent de către biroul Comitetului municipal de partid, în majoritatea acestora au între de partid prin numeroase studii şi analize pe cele mai diverse teme, participînd în acelaşi timp la controlul şi Înfăptuirea hotărîrilor organelor superioare de partid şi de stat, precum şi a hotărîrilor comitetelor respective de partid. Referindu-mă, la comisiile economice, trebuie să subliniez că în munca unora din ele se manifestă încă mult formalism, care face ca activitatea acestora să aibă un caracter sporadic şi de suprafață, așa cum se întîmplă cu comisiile economice de la Complexul C.F.R., Progresul, C.I.M.P. şi altele. Comitetele de partid trebuie să se preocupe mai susţinut de organizarea şi desfăşurarea muncii comisiilor, de o mai judicioasă alcătuire a programelor trimestriale de lucru ale acestora. Ritmul mai accentuat de dezvoltare a economiei noastre naţionale impune, pe o cerinţă imperioasă, mutarea tot mai concentrată a centrului de greutate pe elementele calitative. Evidenţiind acest proces, în cuvîntarea rostită la încheierea lucrărilor Plenarei C. G. al P.C.R. din 16 decembrie 1970, secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, sublinia: „Caracteristica principală a planului per 1971, ca de altfel a întregului cincinal viitor, este însă punerea în centrul preocupării organelor de partid şi de stat, a tuturor oamenilor muncii, a obiectivului ridicării calitative a activităţii economice în toate domeniile. Această caracteristică generală va trebui să fie pe parcurs tot mai mult accentuată, creşterea eficienţei economice, asigurarea unei calităţi superioare a produselor, sporirea productivităţii muncii sunt, pînă la urmă, problemele esenţiale ale economiei, de buna lor soluţionare depinzind însăşi dezvoltarea cu succes a societăţii noastre socialiste în viitor*. Ridicarea la un nivel superior a întregii economii, atît ca potenţial, dar mai ales din punct de vedere calitativ, presupune creşterea răspunderii fiecărei organizaţii de partid, a fiecărui comunist pentru modul în care se desfăşoară activitatea în cadrul unităţii in care lucrează, intensificarea preocupării pentru îmbunătăţirea muncii proprii, sporirea contribuţiei sale la rezolvarea problemelor privind realizarea prevederilor de plan. Acum, la început de an, la începutul noului plan cincinal, ca şi pe întreg parcursul său, Comitetul municipal de partid este hotărît să acţioneze ferm pentru a asigura ca principalul conţinut al muncii politice şi organizatorice din toate unităţile să fie îndreptat în direcţia bunului mers al activităţii economice, mobilizării tuturor colectivelor pentru realizarea sarcinilor mari şi complexe pe care le avem de îndeplinit. " Acordul global (urmare din pag. 11 de terenuri am întocmit devize separate. Manopera lucrărilor şi producţia planificată a se obţine au fost apreciate în funcţie de gradul de fertilitate al fiecărei sole în parte, de mijloacele de producţie ce le putem pune la îndemîna membrilor cooperatori respectivi, de configuraţia şi expoziţia naturală a terenurilor. Pentru a avea certitudinea unor aprecieri juste, am solicitat şi părerea multor membri cooperatori. De aceea, devizele întocmite la noi conţin limite de producţie care variază de la 1.450 kg. porumb boabe la hectar (pe tarlaua „După deal") şi pînă la 3.400 kg. la hectar (pe tarlaua „Stînă"). Fixînd după acest criteriu producţiile minime posibile, am stabilit apoi tehnologia obligatorie a fiecărei culturi, pe sole, precum şi valoarea manoperei. Ca urmare, pe unele sole, un hectar cultivat cu porumb ne va costa 32 norme de categoria I, iar pe altele pînă la 57 norme, aceasta tocmai ţinind seama de condiţiile inegale enumerate mai sus. — In organizarea retribuirii muncii în acord global, beneficiaţi şi de o experienţă cîştigată ? — Experienţa anului trecut, cînd am aplicat acordul global în legumicultură şi în ferma zootehnică pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor— ne este acum foarte utilă. In 1970 retribuţia în acord global la grădina de legume ne-a adus în loc de 15 tone de varză la hectar, o producţie de 27.900 kg. la hectar, iar la tomatele de vară faţă de 20 tone plan, am realizat 42,3 tone la hectar. Dacă am îl aplicat sistemul clasic de plată, după norme şi nu în funcţie de cantitatea şi valoarea producţiei rezultate, membrilor cooperatori 11 s-ar fi cuvenit, pentru un hectar de varză, 2.993 de lei (143 norme de lucru a 21 de lei), iar pentru un hectar de tomate cîîe 5.895 lei (285 norme de lucru a cîîe 21 de lei norma). Prin aplicarea acordului global, calculul manoperei fiind făcut la tona de produs (200 de lei la varză şi 300 de lei la tomate), retribuţia aplicată la nivelul producţiei obţinute le-a adus cooperatorilor 5.594 lei la hectarul de varză şi 12.790 lei la hectarul de tomate. Sistemul acordului global s-a reflectat pozitiv şi în zootehnie, unde am obţinut şi rezultate bune în producţie, dar, concomitent, şi o retribuire stimulativă a membrilor cooperatori. Am depăşit planul livrărilor de carne pe 1970 cu aproape 20*3 capete de porci, plata îngrijitorilor din fermă făcîndu-se diferenţiat, în raport de realizările unor indicatori principali: pentru porci la îngrăşat, 50 la sută din retribuţie s-a acordat pentru îngrijirea animalelor, iar 50 la sută pentru sporul de creştere în greutate ; la scroafe cu purcele 50 la sută pentru îngrijirea animalelor, iar restul în funcţie de numărul purceilor obţinuţi la fătare şi predaţi pentru îngrăşare. Beneficiind de plata în acord global progresiv, ingrijitorii de animale Vasile Grămadă şi Vasile Ciubotaru au primit, datorită exemplarei îngrijiri a animalelor şi sporului de greutate obţinut zilnic, cîte 19.975 Iei şi respectiv 16.125 lei. Sînteţi şi preşedintele unui consiliu intercooperatist ce se înmănunchează, la un loc cooperativele Ciurea, Mogoşeşti, Bîrnova, Corneşti şi Uricani. Cu titlu informativ, ce măsuri s-au luat de către aceste unităţi în vederea aplicării acordului global în retribuţia muncii cooperatorilor? — Am studiat în colectiv această problemă, am trecut prin filtrul unei analize temeinice condiţiile locale, luînd în considerare un şir întreg de situaţii care diferă de la o cooperativă la alta. Consiliile de conducere şi specialiştii din aceste cooperative au însă la îndemînă soluţii şi metode adecvate, care, aplicate în mod creator în spiritul măsurilor elaborate de partid pentru îmbunătăţirea activităţii din agricultură, pot influenţa eficace atît creşterea producţiei cît şi cointeresarea materială a membrilor cooperatori. Ospitalitate Recent, am primit la redacţie o scrisoare din partea elevilor de la Casa de copii şcolari din Birlad care şi-au petrecut vacanţa de iarnă in tabăra de pionieri şi şcolari de la Bucium-—Iaşi, din care cităm: „Pentru zilele frumoase pe care le-am petrecut In tabără şi in judeţul dumneavoastră in timpul vacanţei, zile care ne-au sădit in memorie amintiri de neuitat, pentru ospitalitatea cu care am fost primiţi oferindu-ni-se un program de activităţi foarte plăcut şi util, vă mulţumim. Ne-am simţit bine“. Deşi n-a fost viscol ., Ştim cu toţii ce sunt parazăpezile şi de ce sunt plantate pe marginea drumurilor. Şi mai ştim că după plantare, acestea trebuie să stea „drepţi“ Împotriva viscolului. Asemenea parazăpezi au fost instalate şi pe marginea drumului ce duce de la Hodora la Belceşti. La primul vinluleţ, o bună parte au căzut, făcind greu practicabilă şoseaua. Deci, o notă proastă pentru cei care au executat plantatul şi celor care au recepţionat lucrarea, respectiv pentru secţia Hirlău (şeful secţiei Mihai Daraban) din cadrul Direcţiei judeţene de drumuri şi poduri. Gospodari certaţi cu legea In microraionul de locuinţe nr. 5, din cartierul Dimitrie Cantemir, Trustul de construcţii a ridicat noi blocuri. Foarte bine, veţi spune dv. Şi noi suntem de aceeaşi părere. Numai că tot Trustul a distrus pe porţiuni destul de mari aleile şi trotuarele. Pe bună dreptate locuitorii din această parte a oraşului s-au declarat nemulţumiţi. Normal era ca cei ce au stricat, să Înlăture stricăciunile. Aşii Totul a fost lăsat baltă. Pentru refacerea aleilor şi trotuarelor Consiliul popular al municipiului a hotărât ca conducerea Trustului să ia măsuri. Nici un rezultat. De ce nu se aplică și legea ? Naivele înşelate Profitind de naivitatea unor femei, Maria Gheorghiu, din laşi, str. Socola nr. 62, a reuşit să le înşele cu importante sume de bani, pretinzind că le face rost de servicii, le va facilita obţinerea mutaţiei în oraşul Iaşi etc. Astfel, a primit de la cetăţeanca Florica Raţă 1.500 de lei, de la Maria Săcăieanu 1.200 Iei, de la Aneta Meiu 700 Iei, iar de la Aristiţa Costandache 200 lei. Şi nu sunt singurele persoane Înşelate. Escroaca a fost arestată, urmând a fi judecată. Prima „performanţă“ Gheorghe Panaite, domiciliat în Iaşi, Şoseaua Naţională nr. 178, fără nici o ocupaţie, s-a dovedit un mare amator de motocros. Dar cum li lipsea motocicleta, s-a glndit să şi-o procure. Şi n-a găsit altă cale decit să i-o fure pe a lui Mihai Sirbu. Pe str. Metalurgiei s-a intilnit Insă cu organele de miliţie, care au constatat că nu e vorba de o „Întrecere sportivă", ci de furt calificat. Prima „performanţă" obţinută — un an şi şase luni Închisoare. Staţia mecanică Iaşi organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi : — maistru prestaţii şi reparaţii utilaje — maistru mecanic pentru maşini şi utilaje. Concursul va avea loc în ziua de 15 ianuarie 1971. Cei interesaţi vor depune actele la Staţia mecanică Iaşi, biroul personal — învăţămînt, şoseaua Ţuţora nr. 162. Condiţii : solicitanţii trebuie să fie absolvenţi ai şcolilor tehnice de maiştri cu domiciliul în municipiul Iaşi şi cu stagiul militar satisfăcut. — 1 şef serviciu producţie la şantierul construcţii* montaj — 1 casier pentru punctul de lucru Răducăneni — 4 Ingineri sau tehnicieni proiectanţi — 2 ingineri sau tehni cieni principali diriginţi de şantier — 2 tehnicieni energetici — 1 magaziner principal angajează Întreprinderea de reţele electrice Iaşi Cei interesaţi se vor adresa la serviciul personal str. Uzinei nr. 38. întreprinderea de transport Iaşi angajează de urgenţă — şoferi autotaximetre Condiţii de angajare — absolvent al şcolii generale 7—8 clase — permis conducere categoria B — vechime în funcţie de conducător auto de 3 ani — şoferi autobuze — permis de conducere categoria „D*. Se pot angaja şi conducători auto cu o vechime efectivă de cel puţin 3 ani pe autovehicule de categoria „C* în vederea obţinerii permisului pentru conducerea autobuzelor. — 1 electrician staţii redresare — absolvent al şcolii profesionale în specialitate, categoriile 4—6. Relaţii suplimentare se dau zilnic la I.T.I. , str. Uzinei nr. 12, de către Serviciul personal. — doi şefi de depozit cu o vechime de minimum 5 ani în funcţii de gestiune — un fochist autorizat de I. S.C.I.R. angajează întreprinderea Vinalcool Iaşi Relaţii se pot obţine zilnic la sediul întreprinderii din strada Ţuţora nr. 171 sau la telefon 15880 interior 96, serviciul personal. / FLACĂRA IAȘULUI PAGINA 3* CIRCUMSCRIPŢIA FINANCIARĂ A MUNICIPIULUI IAŞI anunţă Prin Decretul nr. 27/1970 s-au stabilit următoarele termene de plată ale unor impozite şi taxe: _ Impozitul pe veniturile din închirierea clădirilor, impozitul pe clădiri şi pe terenuri, precum şi primele de asigurare prin efectul legii, a clădirilor din raza oraşelor se plătesc în 2 rate egale semestriale, pînă la sfîrşitul lunilor martie şi septembrie; — Impozitul pe veniturile meseriaşilor, liber profesioniştilor şi ale altor persoane care realizează venituri din activităţi pe cont propriu se plătesc în 4 rate trimestriale, pînă la sfîrşitul lunilor februarie, aprilie, iulie şi octombrie. _ Taxa asupra mijloacelor de transport se plăteşte pînă la sfîrşitul lunii martie. Plata întregului debit anual cu excepția celui de la mijloacele de transport făcută înainte de termen conduce la acordarea unei reduceri de 7°|„ și 5°|0, iar depășirea termenului de plată duce la plata majorărilor de întîrziere care nu pot fi mai mici de 10 lei pentru fiecare fond, indiferent de cuantumul debitului de plată. Se angajează un şef de depozit pentru produse finite Cei interesaţi se vor adresa la Uzina de prelucrare a maselor plastice Iaşi şoseaua Ţuţora nr. 95. Condiţii de angajare: studii medii, vechime în producţie de 3 ani din care 2 ani ca gestionar, sau şcoală generală, vechime în producţie de 6 ani din care 4 ani ca gestionar. Se angajează şoferi pentru autobuze Cei interesaţi se vor adresa la Întreprinderea de transporturi auto Iaşi Autobaza nr. 2 Iaşi Condiţiile de angajare sunt următoarele: — vechime de 5 ani în funcţia de şofer şi categoria „D“ — stagiul militar satisfăcut — să nu aibă înscrieri în tichet în ultimii doi ani , să fie absolvenți a 7 clase elementare. Solicitanții se vor prezenta la sediul Autobazei nr. 2 Iași, şoseaua Păcurari nr. 90, telefon 15435, 16756, 15308. Mica publicitate Schimburi de locuinţă Cedez 3 camere — central — confort 1, încălzire centrală, Vaslui, pentru 2 camere Iași. Telefon 12204, Iași, orele 7—15, inginer Mocşanu. Ofer apartament confort I, trei camere Aleea Decebal 2, apart. 14, scara B, pentru o garsonieră și un apartament două camere confort I sau II._________ Ofer apartament 3 camere confort I Tataraşi pentru 2 camere confort I sau II şi o garsonieră. Informaţii Dimitriu Maria, frizeria din Piaţa Unirii. Decese COLECTIVUL DE CONDUCERE AL POLICLINICII MUNICIPIULUI IAŞI. SALARIAŢII ŞI COLEGII ANUNŢĂ CU REGRETE ÎNCETAREA DIN VIAŢĂ DUPĂ O LUNGĂ SUFERINŢĂ A DISTINSULUI COLEG Dr. SIMOVICI JACUES medic primar ŞI PĂSTREAZĂ AMINTIRE NEŞTEARSA ÎNDELUNGATEI SALE ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATĂ CU ENTUZIASM ŞI ABNEGAŢIE, CA ŞI DEOSEBITELOR LUI CALITĂŢI DE MEDIC ŞI COLEG. Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor BOGDAN M. VICTOR pensionar C.F.R. Cortegiul va porni in ziua de 14 ianuarie, ora 14, de la biserica Sf. Spiridon, spre cimitirul Eternitatea. Familia şi rudele anunţă încetarea din viaţă a Inginerului EMIL PETROV 74 ani. Inmormîntarea va avea loc vineri, 15 ianuarie, ora 13 la cimitirul Eternitatea.