Flacăra Iaşului, noiembrie 1974 (Anul 30, nr. 8742-8767)

1974-11-08 / nr. 8748

l I PAGINA A II-A Documentele pentru Congresul al XIea al P.C.R.-oglinda viitorului luminos al patriei Lărgirea şi perfecţionarea controlului activităţii economico-sociale Conducerea eficientă a activităţii economico-sociale impune organizarea pe toate treptele a unei evidenţe stricte şi a unui control sistematic şi exigent. In etapa făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate sporeşte considerabil rolul controlului. Aceasta se impune cu atît mai mult cu cit, aşa cum se subliniază în proiectul Programului partidului nostru, „societatea trebuie să cunoască în orice moment cum sînt gospodărite mijloacele materiale şi financiare de care dispune, cum îşi îndeplinesc sarcinile colectivele de oameni ai muncii, cadrele de conducere, cum sînt realizate hotărîrile de partid şi aplicate legile ţării în toate sectoarele de activitate". In cadrul societăţii noastre, controlul, ca parte integrantă şi obligatorie a muncii de conducere, trebuie să fie exercitat în mod unitar şi pe baza unor criterii precise, să fie atotcuprinzător, competent, sever şi preventiv. Fiind organizat ca un sistem unitar, controlul vizează elementele corespunzătoare etapei actuale de dezvoltare , întărirea răspunderii pe toate treptele organizatorice pentru executarea riguroasă a deciziilor adoptate, promovarea cu fermitate a legalităţii socialiste în toate domeniile de activitate, la colocviul privind problemele ştiinţei conducerii societăţii, referindu-se la necesitatea unui control sistematic, tovarăşul N IC O L A E CEAUŞESCU sublinia: „De fapt, în toate orînduirile sociale s-a făcut simţită nevoia controlului şi evidenţei realizate, desigur, în raport cu dezvoltarea pe care au cunoscut-o în perioada respectivă forţele de producţie, societatea în general. Cu atît mai mult astăzi, în condiţiile uriaşului progres al tehnicii — ca rezultat al revoluţiei ştiinţifice moderne — şi ale complexităţii crescînde a sarcinilor ce se pun în opera de edificare a socialismului problema controlului şi a evidenţei devine esenţială pentru a realiza o conducere adecvată, cu rezultate bune, a activităţii economicosociale" Lărgirea şi perfecţionarea controlului de partid şi de stat asupra activităţii economico-sociale trebuie să aibă în vedere extinderea şi diversificarea formelor de control politic prin atragerea maselor de oameni ai muncii la exercitarea atribuţiilor de control , analiza profundă şi multilaterală a fenomenelor economice şi socialei în corelaţia şi interacţiunea lor; exigenţa şi fermitatea faţă de modul de aducere la îndeplinire a obligaţiilor şi sarcinilor ce rezultă din hotărîrile de partid şi din legile ţării ; obiectivitatea şi principialitatea partinică în examinarea problemelor supuse controlului ; responsabilitatea politică şi profesională a organelor de control pentru concluziile stabilite şi măsurile preconizate ; caracterul constructiv al controlului ; coordonarea unitară a activităţii organismelor de control potrivit cerinţelor unei conduceri pe baze ştiinţifice. Controlul, fie el tehnic, economic, financiar, juridic sau organizatoric este, în primul rind, un control politic. Acestei importante caracteristici a controlului, desfășurat la toate nivelurile de activitate, ii corespunde organizarea Consiliului Central de Control Muncitoresc a Activităţii Economice şi Sociale, a consiliilor judeţene, a consiliilor de control muncitoresc din întreprinderi şi a comisiilor pe domenii de activitate, organisme care controlează în mod unitar, pe ansamblul economiei naţionale, pe ramuri şi în profil teritorial cum sunt traduse în viaţă hotăririle partidului şi statului nostru. Necesitatea întăririi controlului de partid şi de stat în etapa făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate impune şi amplificarea rolului statului în conducerea unitară a activităţii, dezvoltarea în continuare a funcţiei de control a organelor sale. De întărirea funcţiei de control a organelor de stat este legată şi crearea Curţii Superioare de Control Financiar, organ al Consiliului de Stat. Programul Partidului Comunist Român menţionează obligativitatea organelor de partid şi de stat anume create de a-şi intensifica activitatea de control în vederea întăririi disciplinei de plan şi financiare, ridicării răspunderii tuturor organelor economico-sociale in îndeplinirea hotărîrilor partidului şi a legilor ţării. Controlul trebuie să se realizeze la nivelul unităţilor economice şi în cadrul „structurilor organizaţionale participative“ cum sunt adunările generale şi comitetele oamenilor muncii. O importanţă deosebită are, de asemenea, controlul obştesc, ca o formă instituţionalizată de participare a maselor , la bunul mers al activităţii economice şi sociale. Sub raport practic, organizarea controlului obştesc de către consiliile F.U.S. trebuie să asigure o largă participare a oamenilor muncii, precum şi respectarea unui întreg sistem de control, cu reguli bine precizate, atît pentru cei ce efectuează controlul, cit şi pentru cei controlaţi. Lărgirea şi perfecţionarea controlului activităţii economico-sociale reprezintă o treaptă superioară în acţiunea de mobilizare mai intensă a tuturor resurselor materiale şi umane în vederea accelerării progresului multilateral al societății noastre socialiste. CONSTANTIN MORARIU economist Mai multă consecvenţă în aplicarea măsurilor de economisire a energiei „In centrul activităţii economice, se arată în proiectul de Directive ale Congresului al XI- lea al partidului, vor sta realizarea producţiei cu cheltuieli minime, sporirea rentabilităţii, micşorarea continuă a cheltuielilor de producţie fiind baza stabilităţii preţurilor, o condiţie deosebit de importantă a realizării programului partidului de sporire a veniturilor reale ale oamenilor muncii“. Ritmurile deosebite prevăzute, obiectivele economice şi sociale din următorul cincinal, ca şi din perioada 1981—1990, impun şi intensificarea preocupărilor pentru gospodărirea mai judicioasă a resurselor energetice, pentru economisirea combustibililor şi energiei electrice. Conform proiectului de Directive, în anii cincinalului , viitor consumul specific de energie electrică se va reduce cu circa 12 la sută. Sarcina este deosebit de mobilizatoare, o asemenea reducere însemnînd, la nivelul judeţului Iaşi, economisirea unei cantităţi de energie corespunzătoare consumului actual pe o perioadă de 6 luni. Măsurile iniţiate pînă acum au condus la unele rezultate satisfăcătoare. Astfel, numai în primele 9 luni ale acestui an, consumul total de energie a fost redus — faţă de repartiţie — cu circa 13 procente, ponderea maximă revenind marilor consumatori din industrie. In aceste condiţii, consumul pe judeţ în acest an se opinii la proiectul de Directive va reduce la nivelul cantităţii repartizate pentru 10 luni şi jumătate. Sarcina cincinalului viitor însă, după cum am văzut, este mai mare, consumul specific pe unitatea de produs în fiecare ramură trebuind sa scadă continuu. Se vor lua, desigur, noi măsuri pentru introducerea în producţie a utilajelor şi tehnologiilor cu randamente energetice ridicate, pentru raţionalizarea tuturor consumurilor, pentru eliminarea oricărei forme de risipă. Dar atît rezultatele dobîndite pînă acum, ca şi analizele efectuate de specialiştii noştri, conduc la concluzia că în judeţ mai sunt suficiente rezerve nevalorificate de economisire a energiei. La majoritatea unităţilor economice — industriale, agrare, din transporturi, construc-ţii şi comerţ — se pot lua în continuare măsuri de eliminare a unor consumuri inutile, de înlocuire a receptoarelor supradimensionate sau cu randamente scăzute, de montare a instalaţiilor cu efect favorabil asupra factorului de putere. O mare răspundere revine fiecărui colectiv în organizarea muncii în aşa fel incit utilajele nu numai să nu funcţioneze în gol, dar, mai ales, să meargă la capacitatea optimă. însemnate economii mai poate aduce urmărirea atentă a raţionalizării iluminatului de toate categoriile etc. Toate acestea sunt, în general, ştiute. Va trebui doar mai multă consecvenţă în aplicarea măsurilor adecvate. Ing. PETRU VASILIU şeful biroului de furnizare a energiei, I.R.E. Iaşi Nou grup social Nu de mult, la Întreprinderea mecanică ,,Nicolina“ a fost dat în folosinţă un nou grup social, în exclusivitate pentru femei. Grupul social, de care beneficiază muncitoarele din sectoarele de producţie montaj, boghiuri, prelucrări mecanice, sculărie, mecano-energetic este prevăzut cu un vestiar, o baie dotată cu instalaţiile sanitare necesare, precum şi cu un punct sanitar etc. CONSTANTIN PETROVICI tehnician PaşcaniS-au deschis cursurile Universităţii populare PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului") De curînd a avut loc la Casa de cultură „Mihail Sadoveanu“, Clubul Unirea C.F.R., în unităţile I.M.M.R., I.T.P., I.T.A., I.C.S.M. şi Cooperativa „Munca colectivă“ din Paşcani deschiderea celor 12 cursuri din cadrul Universităţii populare, cursuri ce vor funcţiona în noul an de studiu, cu peste 800 de cursanţi. Prima temă comună, prezentată de Consiliul ştiinţific, s-a intitulat „Direcţiile de dezvoltare economico-sociale ale României pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea spre comunism“. C. ENEA ::iiiiiiiiiiiinintMHiiiiiiiiniiiininji HiwiM S FLACĂRA IAȘULUI . TJ 1,l’"l'"vai DE CE şi PÎNĂ CIND va fi tolerată indiferenţa în munca personalului medico-sanitar ? Din punctul de vedere al razei de activitate, personalul medico-sanitar al circumscripţiei din comuna Dobrovăţ este privilegiat. Cei aproximativ 4.000 de locuitori se află grupaţi într-o singură localitate, întinsă — e drept — dar una singură. Ar fi un motiv în plus ca asistenţa sanitară să se desfăşoare cu eficienţă. Alte motive personal calificat, un dispensar, o casă de naşteri, un staţionar, un cabinet stomatologic, bine dotate, încălzire centrală, mijloc de transport etc. Dar, munca de ocrotire a sănătăţii populaţiei este privită aici cu uşurinţă de şeful circumscripţiei, Anca Burlea, uşurinţă transmisă şi personalului din subordine. Cîteva dintre urmări : indicele mortalităţii infantile este mare, al morbidităţii, de asemenea s-a înregistrat un număr însemnat de avorturi provocate. Reprezentanţii organelor comunale de partid şi de stat, unii cetăţeni cu care am discutat ne-au adus la cunoştinţă realităţi care atestă superficialitatea personaluluimedico-sanitar din Dobrovăţ, indiferenţa faţă de pacienţi. In dese cazuri, doctoriţa nu consultă cu atenţie. Cînd nu era încă instalaţia de încălzire centrală, o lehuză a fost pusă să taie lemne. Evidenţa gravidelor nu corespunde cu situaţia reală, dovadă că moaşele duc o slabă activitate de depistare. Ce am constatat noi? Educaţia sanitară a populaţiei nu se face sub nici o formă. Nici vorbăde conferinţe la căminul cultural, de articole la cele două panouri din curtea dispensarului, de broşuri în sala de aşteptare ! Staţionarul este nefolosit de foarte multă vreme, deşi sunt copii bolnavi care necesită internarea în acest loc, îngrijire permanentă. „Ar însemna ca un cadru să se ocupe numai de ei“ , ne replica medicul. Atunci care-i menirea staţionarului şi a personalului ? De cine sau de ce trebuie să se ocupe cadrele obligate de însăşi profesia lor să-i ajute pe cei aflaţi In suferinţă ? Permanenţa de noapte nu-i asigurată. „Dacă eu locuiesc în incinta dispensarului, de ce mai este nevoie ?“ — justifica medicul. Numai că medicul nu o dată părăseşte la ora prînzului dispensarul, spre a veni a doua zi (acelaşi lucru s-a Intîmplat marţi, 5 noiembrie, cind a plecat puţin după ora 13, spunîndu-ne că se înapoiază miercuri dimineaţa), unele cadre medii se supără cînd sînt „deranjate" acasă la ore din noapte, pentru cazuri urgente. In fine, faţă de femeile internate la casa de naştere se manifestă multă indiferenţa. Am întrebat o lehuză ce mîncare i se dă. „Conserve“ — ne-a spus ea şi a confirmat moaşa Elena Năstase. Este o practică în contradicţie cu cele mai elementare prescripţii medicale. Situaţia care dăinuie la circumscripţia din Dobrovăţ trebuie neapărat să facă obiectul unei analize la Direcţia sanitară a judeţului. O asemenea analiză ar trebui făcută şi-n comitetul comunal de partid sau într-o şedinţă a comitetului executiv. Cu atît mai mult cu cit, hotărirea sesiunii consiliului popular din 31 martie a.c. din care s-a analizat activitatea de ocrotire a sănătăţii populaţiei şi la care şeful circumscripţiei, Anca Burlea, n-a participat !) n-a fost dusă la îndeplinire decît în foarte mică măsură. RADU COSTIN NELU CRISTIAN Cititorii semnalează • Librăria nr. 20 din aleea Nicolina este închisă de peste 3 luni. In apropiere există o tutungerie, care are şi rechizite, dar gestionara este greu de găsit la program. In asemenea condiţii, populaţia trebuie să se aprovizioneze de la unitatea din Podu-Roş. De ce stă librăria închisă 7 VASILE DODU, pensionar ★ • Pe str. Hatman Şendrea din Iaşi, se află o cişmea defectă de cîteva săptămîni — ne scrie Eu Pe moderna strada Socola din Iaşi, această firmă, alcătuită din anvelope, anunţă existenţa unui atelier de reparaţii auto (al A.C.R.). Numai că atelierul s-a mutat de mult din acest loc. O fi sugestivă firma, dar nu pe această strada. Foto : S. LEONID gen Vîlciu. Cititorul nostru ne informează că a anunţat dispeceratul G.I.G.C.L. despre aceasta, şi despre marea pierdere de apă, dar nu s-a luat nici o măsură. In aceeaşi scrisoare, este sesizat faptul că nici un bec din reţeaua iluminatului public de pe str. Vasile Ureche nu arde de aproape o lună. Va răspunde I. G. C. C. ? Şi mai ales, cum va răspunde ? Aceste întrebări îi frămîntă, de ani de zile, pe locatarii blocului A. 1, din str. V. Lupu nr. 140, din Iaşi. Pe scurt, este vorba de unele lucrări (terminarea instalaţiilor la hidranţi, asigurarea unei ventilaţii corespunzătoare în cele cîteva sute de garsoniere, corectarea pantei de scurgere la punctele gospodăreşti etc.), lucrări pe care amintita întreprindere avea obligaţia să le efectueze încă de prin 1970. Evident, asociaţia de locatari a insistat, a primit asigurări, s-a făcut apel la înţelegerea situaţiei şi aşa mai departe. In august a.c., asociaţia de locatari a făcut un nou apel către I.G.C.C., la care încă nu s-a primit răspuns. Ne interesează acest răspuns. Şi ne mai interesează : cine răspunde pentru acest stil de lucru ?. ti 24 DE®£ Radio Iaşi Programul de scară (8 noiembrie) ; 16,30 Cotidian sonor ; 18,00 Cîntecul care mie drag ; 18,20 Biografii contemporane ; 18,40 Selecţiuni din opereta „Soarele Londrei“ de Florin Comişel ; 19,00 Ştiri ; 19,05 Cîntece patriotice ; 19,15 Pe teme economice ; 19,30 Pe portativul undelor, melodia preferată : 20,00 Serile muzicale ale studioului : 21,35 Solişti şi formaţii de muzică uşoară. Programul de dimineaţă (9 noiembrie) : 6,00 Ştiri: 6,20 Actualitatea în agricultură : 6,45 Curier : 7,00 Radiojurnal : 7,10 Melodii cu dedicaţie : 7,30 Românie, ţara mea de frumuseţi ! ; 7,45 Microavanpremieră ; 8,00 Săptămîna în 10 minute ; 8,25 Ştiri. Televiziune 16,00 Teleşcoală ; 17,30 Emisiune în limba germană; 19,10 Tragerea Loto ; 19,20 1001 de seri; Neckle şiJeckle ; 19,30 Telejurnal. Programul partidului — strălucită sinteză a experienţei şi responsabilităţii comuniste : 20,00 România de astăzi. România de mîine — revistă social-politică Tv. Programul partidului — programul nostru ! Viitorul viitoarelor oraşe ; 20,30Publicitate ; 20.35 Film artistic : „Paraşutiştii". Producţie a studiourilor cinematografice „București“ ; 22,10 24 de ore ; 22,30 închiderea programului. Cinematografe Tineretului, orele 9,00 ; 11,00 ; 15,00 ; 17,00 ; 19,00 ; 21.00 : „Țara lui Sannikov". Victoria, orele 9,00; 11,10 ; 14,30 ; 16,40 ; 18,50 ; 21.00 : „Ruy Blas“. Copou, orele 9,00 ; 11,00 ; 15,00 ; 17,00 ; 19,00 ; 21,00 : „Duhul aurului“. Republica, ora 9,00 :„Stejar—extre,mă urgenţă“ ; orele 11,00 ; 14,45 ; 16,50 ; 18,55 ; 21,00: „Scurtă vacanţă“. Tătăraşi, orele 18,00 ; 18,00 ; 20,00 : „Cart Ballou“. Filarmonica de stat,,Moldova“ prezintă, astăzi, ora 20,00, in sala Filarmonicii, „în cadrul zilelor cu gurii sovietice“, un concert simfonic dirijat de George A.Vintilă. Solist: violonistul Anton Diaconu. In program : Mussorgski — „O noapte pe muntele pleşuv“ ; Ceaikovski — „Concert pentru vioară şi orchestră“ ; S. Prokofiev —— „Simfonia a VII-a“. Biletele se găsesc la Agenţia teatrală, telefon 14418. Timpul probabil Vremea se va menţine rece cu cerul mai mult noros. In prima parte a intervalului sunt posibile ploi slaber temporare, iar în zona montană — ninsoare. Vîntul va sufla slab din vest-nord-vest. Temperatura aerului se menţine coborâtă ; minimele vor fi cuprinse intre minus 1 şi plus 3 grade, iar maximele, între 4 şi 9 grade. Un spectacol de anticipaţie Pentru cei mici a intra în repetiţie la Teatrul pentru copii şi tineret din Iaş un spectacol avînd la bază un text intitulat „Grădinarul din oraşul cel nou“ de Ion Ochinciuc. Spectacolul îşi propune ca, pornind de la un cerc „minitehnicus“, unde pionierii confecţionează o maşină zburătoare, să se realizeze o adevărată proiectare în viitor. Este o îmgretire de fantastic şi deai aidoma literaturii de anticipaţie, bazată însă pe înfăptuiri prezente şipe perspective certe. ^ Situaţia depănuşării porumbului în cooperativele agricole, în seara zilei de 7 noiembrie a.c. (în procente faţă de suprafaţa cultivată) iMf T'Ji* ." Denumirea C.A.P. Vo 4" Denumirea C.A.P. Vo crt._____________,__________ crt.____________________________ SPORT Faza judeţeană a campionatului republican de tenis de masă Zilele trecute s-a desfăşurat în sala C.S.M. 3 faza judeţeană a campionatului republican de tenis de masă. La simplu masculin, V. Domnaru l-a învins cu 3—2 pe M. Şumulea (ambii de la C.S.M. Iaşi). La simplu feminin, Irina Humulescu a dispus în finală de Adriana Palamiuc cu 2—1 (ambele de la C.S.M. Iaşi). Proba de dublu masculin a revenit perechii V. Domnaru—M. Şumulea (C.S.M.), care a învins cu 2—0 pe A. Panţiru — A. Cihodaru (Nicolina — T.I.M.). La dublu feminin a ieşit învingătoare perechea Irina Humulescu — Iuliana Cărare (C.S.M.) care a dispus cu 2—0 de Adriana Palamiuc — Carmen Peride (C.S.M.), iar la dublu mixt, perechea V. Domnaru — Irina Humulescu a învins în finală cu 2—0 cuplul M. Șumulea — Mioara Dracea (ambele cupluri — de la C.S.M.). Mulţumiri elevilor Conducerea fermei de elită din Ruginoasa, aparţinînd I.A.S. Tg. Frumos, şi organizaţia de partid de aici au ţinut, printr-o scrisoare adresată redacţiei, să transmită cele mai călduroase felicitări şi mulţumiri elevilor din anii II A şi B şi III A de la Liceul de chimie nr. 2 din Iaşi, cadrelor didactice pentru aportul substanţial la strîngerea recoltei acestei toamne bogate. Sunt cuvinte de sinceră preţuire aduse elevilor care ştiu să împletească învăţătura cu activitatea productivă atît în sălile de clasă, ateliere, cit şi pe ogoare. Concurs aplicativ „Pentru patrie“ Desfăşurat pe raza satului Cîrniceni şi în împrejurimi, concursul aplicativ „Pentru patrie“, care a antrenat pionieri de la Şcoala generală din localitate, a stirnit un viu interes. Şi, era firesc, deoarece acest concurs a cuprins misiuni importante, printre care traversarea unor terenuri accidentate, trecerea unor obstacole, găsirea unor obiecte şi alte probe temerare. Concurenţii au dat dovadă de iscusinţă, ambiţie, curaj, spirit camaraderesc, stîrnind interesul ţăranilor cooperatori care au asistat la aceste competiţii. Prof. MARGARETA UNGUREANU comandant — instructor de detaşament Indiferenta (urmare din pag. 1) exemple demne de urmat. Răspunderea noastră partinică ne obligă să veghem şi să participam activ şi constant la formarea profilului lor politic, la mo- delarea morală, la perfecţiona- rea profesională, precum şi la îmbogăţirea lor spirituală. Sîntem convinşi de temeinicia afirmaţiei tovarăşului Nicolae Ceauşescu că formarea omului nou nu poate fi ‘ decit rezultatul participării la munca activă de dezvoltare a societăţii. Atunci cînd în spitalul nostru, ca, de altfel, în orice unitate, toţi angajaţii vor figura pe tabla de valori la cea mai înaltă cotă, vom putea afirma că, în numele idealului comunist, ne-am făcut pe deplin datoria cu toată deferenţa. Expoziţie de tapiserie la Galeriile de artă „Cupola“ din Iaşi, va avea loc mâine, la ora 13:00, vernisajul expoziţiei de tapiserie a creatoarei Cela Grigoraş- Neamţu. Expoziţia este organizată de către Comitetul judeţean de cultură şi educaţie socialistă şi Filiala ieşeană a Uniunii artiștilor plastici din R.S.R. De la un borcănel cu muştar... Într-una din serile trecute, la magazinul alimentar cu autoservire din faţa întreprinderii „Ţesătura“, cineva, din neatenţie, a spart un borcănel cu muştar. In aceste condiţii, una dintre lucrătoarele comerciale aflate în magazin, dar ceva mai departe, s-a repezit la unul dintre cumpărători, la întîmplare, şi l-a somat : „Plăteşte borcănelul“. A apărut şi o a doua lucrătoare şi, împreună, fără a ţine seama că martori oculari susţineau că nu tînărul respectiv a spart borcănelul, au început să-l îmbrîncească. Ia rîndul său, acesta a îmbr-jncit cele dou*, lucratoare şi a ieşit din rîndul de la cedţ, fără a manifesta însă intenţia, de a fugi. A fost, pur şi simplu, „înşfăcat“ de un alt lucrător comercial şi introdus, cu cupaci după cap, în biroul şefului de unitate. Acestea sunt faptele petrecute în faţa a peste 200 de cetăţeni, care au protestat vehement împotriva atitudinii respectivilor lucrători comerciali din unitate. In legătură cu acest caz, se ridică unele probleme care ar merita dezbătute mai pe larg. Cu toţii condamnăm pe cei ce încearcă să sustragă mărfuri din magazinele cu autoservire, dar oare recuperarea unor eventuale pagube pricinuite de stricăciuni trebuie făcută cu orice preţ, indiferent de la cine, după principiul „Doar n-o să plătesc eu ?“. O asemenea chestiune nu se poate rezolva pe căi civilizate, fără ţipete şi îmbrînceli ? Ne referim aici şi la cele două lucrătoare, şi la tînărul Mihai Fînariu, muncitor la „Nicolina“ , dar mai ales la Const. Sofica — omul care în situaţia respectivă a folosit pumnii. Cu totul necorespunzătoare a fost şi comportarea şefului de unitate, Const. Bobu, care etichetează drept „pungaşi“ pe toţi cei care intră în magazin, refuzînd să discute cu oricine, inclusiv cu un reprezentant al presei. Prin întreaga sa atitudine, în loc să contribuie la rezolvarea conflictului, mai mult a aţîţat spiritele. Ne întrebăm : cum s-ar fi rezolvat problema dacă nu apărea, întîmplător, tov. Ioan Agafiţei, director adjunct al I.C.S. mărfuri alimentare, şi care a aplanat scandalul ? Aşteptăm răspunsul comitetului de partid şi al conducerii I.C.S. mărfuri alimentare în legătură cu măsurile luate în cazul atitudinii necorespunzătoare a celor de la magazinul amintit, A. INDIANU Pe teme de etică PAGINA A III-A MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI INVĂŢĂMÎNTULUI INSTITUTUL DE CHIMIE MACROMOLECULARA „P. POM“ IAȘI anunţă scoaterea la concurs a următoarelor posturi vacante : — chimist cu 3 ani activitate, post existent în cadrul Sectorului de structura polimerilor ; — inginer chimist cu 3 ani vechime în specialitate, post existent în cadrul Sectorului macromolecule naturale şi fibre ; •— inginer chimist cu 3 ani vechime în specialitate, post existent în cadrul Sectorului polimeri organici, sintetici şi semiconductori. Condiţii de participare : Pot participa la concurs cadre care au susţinut examenul de stat în specialitate şi au o vechime în cîmpul muncii şi în specialitate de peste 3 ani. Angajarea se va efectua în conformitate cu normele legale în vigoare ’(Legea nr. 12/1971). Relaţii suplimentare la telefon 41901, aleea Grigore Ghica Vodă nr. 41 A — Institutul de chimie macromoleculară Iași. TRUSTUL DE CONSTRUCȚII IAȘI calea 23 August nr. 3 angajează : - administrator cantine, pe bază de examen sau concurs pentru centrala trustului , calea 23 August nr. 3, telefon 16220, interior 177 ; - zugravi - tâmplari pentru Șantierul nr. 3, strada Păcurari nr. 21, telefon 16220, interior 191; - instalatori — încălzire centrală - sudori instalatori pentru Grupul de instalații, strada 7 Noiembrie 51, telefon 15009. Angajările se fac la sediile unităților respective. . COOPERATIVA „MOBILA Şl CONSTRUCŢII“ IAŞI , str. Bradului nr. 5 S angajează imediat V î —10 tîmplari mecanici / .— 1 ascuţitor unelte de prelucrare mecanică a lem- J I nului. i DIRECŢIA COMERCIALĂ JUDEŢEANĂ IAŞI angajează de urgenţă pentru magazinul universal „Moldova” Iaşi — lucrători gestionari de raion (şefi raion) cu profil metalo-chimice ; — legător — manual. Condiţii de angajare — conform Legii nr. 22/ 1969 şi Legii nr. 12/1971. Informaţii la telefon 12490 şi 14220. INTREPRINDEREAT,TEXT,LA:KASir şoseaua Ştefan cel Mare nr. 4, ’ angajează : — ţesătoare calificate ? — un rabotor. Solicitanţii se vor adresa la biroul personal al întreprinderii — telefon 41170. ÎNTREPRINDEREA MECANICĂ „NICOLINA“ IAȘI are vacante următoarele posturi — 2 fierari betonişti— 7 betonişti. Doritorii se vor adresa la sediul întreprinderii din str. 13 De cembrie nr. 54 — serviciul personal-învăță mint. INTREPRINDEREA „MOLDOVA“ IAȘI angajează un şef serviciu financiar. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute de Legea nr. 12/ 1971 şi H.C.M. 914/ 1968. Informaţii se pot da la biroul personal-învăţămînt, telefon 30420, interior 231.