Flacăra Iaşului, septembrie 2001 (Anul 2, nr. 270-296)

2001-09-17 / nr. 285

SpORT Trofeul "Open România” merge în Maroc ♦ Adrian Voinea a fost eliminat în sferturile de finală Marocanul Younes El Aynaoui, cap de serie nr. 7, a câştigat ieri turneul de tenis “Gelsor Open Romania”, dotat cu premii în valoare de 400.000 de dolari. El Aynaoui, nr. 48 ATP, l-a învins în finală cu scorul de 7-6 (7/5), 7-6 (7/2) pe spaniolul Albert Montanes, nr. 100 ATR După ultimul punct, El Aynaoui, în vârstă de 30 de ani, şi-a aruncat de bucurie racheta şi tricoul în tribune. “Vin dintr-o ţară asemănătoare cu România, cu oameni modeşti dar cu o inimă mare. Astăzi am făcut unul dintre cele mai bune meciuri din viaţa mea şi am reuşit să câştig al doilea titlu din carieră. Deşi nu ştiu ce voi face mâine, cu siguranţă voi reveni la anul la Bucureşti” a declarat câştigătorul, care este tatăl a doi copii. Albert Montanes, în vârstă de 21 de ani, a declarat că speră să mai joace cândva o finală cu El Aynaoui şi să o câştige. “Am trăit la Bucureşti cea mai frumoasă săptămână din viaţa mea. Totul a fost incredibil, în finală, deşi am condus, cred că experienţa adversarului meu şi-a spus cuvântul. Cu punctele acumulate, voi urca pe locul 62 ATP. Sper ca acesta să fie începutul” a spus Montanes. Câştigătorul turneului de la Bucureşti a primit din partea organizatorilor un cec în valoare de 54.000 de dolari şi 35 de puncte în clasamentul ATP, în timp ce finalistul a fost premiat cu 31.500 de dolari şi 24 de puncte. Organizatorii Gelsor Open Romania au oferit câştigătorului un trofeu nou, care poartă denumirea “Ţiriac - Năstase Trophy”. Este o cupă din cristal, ce cântăreşte 5 kilograme, are o înălţime de 40 de centimetri şi un diametru de 20 de centimetri. Trofeul este lucrat manual de un meşter austriac şi are un suport de granit negru, de care sunt prinse 4 plăcuţe aurite, pe acestea urmând să fie inscripţionate numele câştigătorilor. Cupa, asemănătoare unei fructiere, nu este transmisibilă, campionul primind o replică în miniatură a trofeului. Totuşi, există posibilitatea ca un tenismen să intre în posesia acestui trofeu, condiţia fiind să câştige trei ediţii ale turneului bucureştean. Steaua avanseaza în Liga Campionilor Echipa masculină de handbal Steaua Bucureşti sa calificat în turul doi al Ligii Campionilor, învingând ieri cu scorul de 31-27 (16-11) formaţia SKA Minsk. Cel mai bun marcator al gazddfof-a' first 'Jafcefcf, care a înscris 0 goluri, în partida tur,Steaua a învins în Ucraina cu scorul de 25- 23. Militarii vor întâlni în turul doi al Ligii Campionilor echipa Sporting CP Lisabona, partida tur urmând să se dis^At^^Data'?de 6 octombrie la București. Silcotub Zalău s-a calificat în turul al doilea al Ligii Campionilor, deși a pierdut în deplasare cu scorul de 30- 31 (15-14) partida-retur cu formaţia olandeză Zeeman Vastgoed. Cea mai bunămarcatoare a formaţiei Silcotub a fost Motogna,, care a înscris 10 goluri. In tur, echipa din Zalău a învins cu scorul de 39-25, în turul al doilea al Ligii Campionilor, Silcotub Zalău va întâlni echipa austriacă •McEkMVâkl'ft' AVr.- N©ws~Stadt. Dinamo bucureşti s-a calificat în turul al doilea al Cupei EHF, deşi a fost învinsă în deplasare cu scorul de 23-18 (11-7) de formaţia cipriotă Strovolos Nicosia în manşa a doua a primului tur, în partida tur, dinamoviștii au învins în urmă cu o săptămână cu scorul de 26-20. în meciul de sâmbătă, cel mai bun marcator al echipei Dinamo a fost Fortuneanu, care a înscris 5 goluri. în turul al doilea al Cupei EHF, Dinamo va juca împotriva grupării HCBerchem din Luxemburg. LllNí, 17 SEpiEVlbRÍE 2001 Flacăra IasuUjí în sfârşit, Juan Pablo Montoya Pilotul columbian al echipei, Williams-BMW, Juan Pablo Montoya, a ob ţinut prima victorie în formula 1, câştigînd ieri pe circuitul de la Monza Marele Premiu al Italiei. Montoya a luat startul pentru a treia oară în acest an din pole-position, în precedentele două ocazii columbianul fiind nevoit să abandoneze. Cu cele 6 puncte obţinute pentru locul doi, brazilianul Rubens Barrichello a reintrat în lupta pentru titlul de vicecampion mondial alături de David Coulthard şi Ralf Schumacher. Următoarea cursă este Marele Premiu al Statelor Unite, programată peste două săptămâni pe circuitul de la Indianapolis. Clasament MP al Italiei: 1. Juan Pablo Montoya (Columbia/Williams-BMW) la 16:58.493 cu o viteză medie de 239,103 km/h, 2. Rubens Barrichello (Brazilia/Ferrari) la 5.175 secunde, 3. Ralf Schumacher (Ger mania/Williams-BMW) la 17.335 secunde, 4. Micha el Schumacher (Germania/ Ferrari) la 24.991 secunde, 5. Pedro de la Rosa (Spania/Jaguar) la 1:14.984 mi nute, 6. Jacques Villeneuve (Canada/BAR-Honda) la 1:22.469 minute. Clasamente generale - piloţi: 1. Michael Schumacher (Germania) 107 puncte, 2. David Coulthard (Marea Britanie) 57, 3. Rubens Barrichello (Brazilia) 54, 4. Ralf Schumacher (Germania) 48, 5. Juan Pablo Mon toya (Columbia) 25, 6. Mika Häkkinen (Finlanda) 24; echipe: 1. Ferrari 161 puncte, 2. McLaren- Mercedes 81, 3. Williams-BMW 76. Răchită a trăit clipe de coşmar cu Litex Loveci Unul dintre motoarele avionului care tranfiporta formaţia bulgară Litex Loveci de la Bratislava la Sofia s-a oprit timp de câteva minute, provocând panică în rândul pasagerilor. Delegaţia clubului bulgar se întorcea de la Bratislava, ca urmare a amânării partidei cu echipa slovacă Inter Bratislava, contând pentru turul întâi al Cupei UEFA. La bordul avionului respectiv se afla şi Valeriu Răchită, care a descris momentele de teamă prin care au trecut toţi componenţii echipei din cauza acestui incident. “Am fost foarte speriaţi în momentul în care am privit afară pe fereastră şi am observat că propulsorul s-a oprit. Avionul a încetinit şi nu realizam ce s-a întâmplat. Echipajul avionului a încercat să ne calmeze în ultima parte a călătoriei, însă cu toţii eram foarte speriaţi. A fost groaznic, ca şi cum am fi fost transformaţi în gheaţă” a declarat Răchită. Unul dintre cele două motoare ale avionului de fabricaţie sovietică AN24 a cedat în momentul în care mai rămăseseră aproximativ 25 de minute de zbor până la Sofia, cauzând o pierdere bruscă de viteză şi panică în rândul jucătorilor, arbitrilor şi oficialilor clubului bulgar. Din fericire, avionul a aterizat în siguranţă, iar proprietarul clubului Litex Loveci, Grişa Gancev, i-a oferit în semn de recunoştinţă pilotului suma de 1.500 de lire sterline. Eşecuri în serie pentru baschetbalistele românce Naţionala feminină de baschet a României a fost învinsă ieri la Orleans, cu scorul de 83-61 (50-29), de selecţionata Spaniei, în a treia etapă a grupei A a Campionatului European. Selecţionata României a fost învinsă şi în primele două etape, sâmbătă cu scorul de 76-55 (39-30) de reprezentativa Poloniei şi vineri cu scorul de 91-52 (44-24) de naţionala Franţei. Alte rezultate înregistrate în grupa A: Ucraina - Spania 65 - 93, Franţa - Iugoslavia 88 - 67, Iugoslavia - Ucraina 83 - 62, Spania - Polonia 78 - 68. Antrenorul reprezentativei României, Gheorghe Mandache, a declarat că primul meci, cel cu reprezentativa ţării gazdă, a fost foarte dificil, deoarece echipa franceză a practicat un joc foarte agresiv. “Nimic nu a funcţionat aşa cum am dorit noi. Am pierdut foarte multe mingi în atac. Vom continua totuşi să jucăm şi să sperăm că vom obţine rezultate cât mai bune” a adăugat Mandache, care încă mai crede în clasarea echipei României în primele 4 locuri ale grupei, care asigură calificarea în sferturile de finală, obiectiv care poate fi îndeplinit doar prin câştigarea ultimelor două partide contra Ucrainei și Iugoslaviei.