Flacăra Iaşului, iulie 2003 (Anul 4, nr. 829-855)

2003-07-29 / nr. 853

straníerí Ajax i-a pregătit contractul lui Mitea După trei săptămâni de teste, Nicolae Mitea i-a convins pe olandezii de la Ajax Amsterdam. “Românul e pe gustul meu. Cât a jucat cu Derby County, a avut multe acţiuni inspirate”, l-a lăudat antrenorul Ronald Koeman, în urma ultimului test din turneul englez, 2-2 cu echipa de ligă secundă. “M-am obişnuit pe aripa stângă şi cred că am jucat cel mai bun meci al meu la Ajax”, a răspuns Mitea entuziast, după ce a egalat cu 3 minute înainte de final. “Mi-am depăşit de multe ori adversarii prin dribling, am reuşit vreo trei şuturi bune şi mi-au ieşit şi pasele. La sfârşit, toţi m-au felicitat. Pânăşi masonii”. Satisfăcut de talentatul blond de 18 ani, Koeman a cerut achiziţionarea sa încă din această vară, iar Giovanni Becali, care deţine toate drepturile asupra jucătorului, a fost căutat imediat. Becali ajunge azi la Amsterdam Impresarul se va afla astăzi la Amsterdam pentru a negocia şi încheia contractul. “Sunt sigur că voi rămâne. Dacă ar fi fost după ei, aş fi semnat cum ne-am întors din Anglia”, a completat Mitea. “Am simţit că antrenorii măplac şi m-am bucurat mult”, a afirmat Mitea, care se va pregăti şi în zilele următoare cu Ajax. “Ronald Koeman îmi zice mereu «bine, bine», îmi zâmbeşte şi mă ia de gât. Şi Ruud Krol, secundul, se poartă frumos cu mine. Astămi doream. Să-i mulţumesc. Am visat să joc la Ajax, e un club impresionant”. La rândul său, Bogdan Lobonţ a confirmat că antrenorii “lăncierilor” îl văd cu ochi buni pe Mitea: “Koeman mi-a zis încă din cantonament că i-a încântat pe toţi”. Martí 29 iulie 2005Racora Usuliz Filipescu a spus “nu” lui Sportin • deşi exilat de noul antrenor al lui Betis Sevilla, el a refuzat oferta portughezilor Şansele ca Iulian Filipescu să continue la Betis Sevilla rămân reduse. Neinclus în planurile antrenorului Victor Fernandez pentru viitoarea stagiune, internaţionalul român a înaintat în iunie documentele necesare ca să obţină statutul de comunitar, principala condiţie pentru a fi păstrat, însă nu a depăşit primul hop. Autorităţile spaniole au considerat că, deocamdată, probele furnizate de avocatul jucătorului sunt insuficiente şi au respins dosarul. Există totuşi posibilitatea recursului pentru a fi reanalizat cazul, cum, probabil, se va şi proceda. Totodată, o altă soluţie ar fi obţinerea cetăţeniei spaniole. Filipescu are depuse actele, dar încă nu a primit vreun răspuns. Acesta ar veni cel mai devreme în toamnă. Românul va trebui însă săşi clarifice situaţia sportivă mai repede, deoarece perioada de transferuri se va încheia la finele lunii august. Preferă doar Anglia Deşi este plasat pe lista transferabililor, Filipescu a fost convocat de Victor Fernandez în stagiul de la Montecasillo, ceea ce nu s-a întâmplat cu toţi indezirabilii. “Cel puţin, Betis ne tratează bine şi ne putem pregăti cu echipa. Aşa sunt mai liniştit, trăind cu speranţa ca voi ajunge comunitar”, a afirmat fundaşul român. Relaţia cu Fernandez se menţine însă rece: “Până acum nici măcar nu mi-a vorbit”. De când Betiş a anunţat că renunţă la el, Iulian Filipescu a primit mai multe oferte. “Acum câteva zile mau sunat cei de la Sporting Lisabona. Mi-au propus un contract pe 3 ani, dar am refuzat”, a zis “Felipe”, sigur că “vreau să rămân în Spania. Dacă nu, mi-ar plăcea să joc în Anglia”. Ultima variantă provine din Segunda. Las Palmas s-a interesat de apărătorul român (ca şi de Cătălin Munteanu, nedorit la Atletico Madrid), tranzacţie dificil de realizat din cauza salariului jucătorului, 600.000 de euro pe an, o sumă mare pentru un club înglodat în datorii și care a cochetat în primăvară cu falimentul. Iulian Filipescu: "Trăiesc cu speranța ca voi ajunge jucătorul comunitar în Spania" Dorinei Munteanu zăreşte Cupa UEFA Echipa germană VTL Wolfsburg, la care evoluează şi Dorinei Munteanu (foto), s-a calificat în semifinalele Cupei UEFA-Intertoto, după ce a învins, pe teren propriu, formaţia cehă,,Synot State Mesto, scor 2-0 (1-0), în manşa secundă a turului 3. Munteanu a fost introdus pe teren în minutul 88, în locul lui D’Alessandro. Golurile formaţiei germane au fost marcate de Klimowicz ‘23 şi Petrov ‘77. VfL Wolfsburg ^âaţigase şi partida tur, cu scorul de 1-0. Fonnaţia bulgrai'of'Li^se, la carevolueaza Marius Mitu, a pierdut, cu scorul de 0-1, pe teren propriu, partida retur cu echipa olandeză SC Heerenveen, după ce fusese învinsă şi în prima manşă cu 1 -4. Mitu a fost titular şi a primit cartonaşul roşu în minutul 75. Golul victoriei echipei oaspete a fost marcat de Denneboom, în minutul 90. Brescia, eliminată de Villarreal Iată şi celelalte rezultate înregistrate în manşa secundă a turului 3 al Cupei UEFA-Intertoto: Albanssi (Finlanda) - Perugia (Italia)1-2(Tafttur 0-2), Werder Bremen (Genania) - OGC Nice (Franţa) 1- 0 (în tur 0-0), Koper (Slovenia) - Algaleo (Grecia) 2-2 (în tur 3-2), FC Wil (Elveţia) - FC Nantes (Franţa) 2-3 (în tur 1-2), Cibalia (Croaţia) - Tampere United (Finlanda) 0-1 (în tur 2-0), Schalke 04 (Germania) - Dacia Chişinău (Moldova) 2-1 (în tur 1- 0), SV Pasching (Austria) - Tobor Kostanai (Kazahstan) 3-0 (în tur 1-0), FC Brno (Cehia) - Guingamp (Franţa) 4-2, după prelungiri (în tur 1-2), Slovan Liberec (Cehia) - Racing Santander (Spania) 2- 1 (în tur 1-0), Brescia (Italia) - Villarreal (Spania) 1-1 (în tur 0-2). Programul semifinalelor, care se vor disputa tur-retur, pe 30 iulie, respectiv 6 august, este următorul: FC Nantes (Franţa) - Perugia (Italia), SVing (Astria).,Werder Bremen (Germania), Ko (Cehia) - Villamal (Spania), Schalke 04 (Germania) - Slovan Liberec (Cehia), SC Heerenveen (Olanda) - Koper (Slovenia), Cibalia (Croaţia) - VfL Wolfsburg (Germania). IAŞI 9 AGRESAREA NATURII Invitaţi: Mihai Bendescu - Comisar Şef- Garda Naţională de Mediu laşiNicolaeTrofin - Director - Sistemul de Gospodărire a Apelor laş Gabriel Popescu - Vicepreşedinte - Consiliul Judeţean Vlaşi Realizator Ion Moraru Marţi, 17.05-18.00 TVR IAŞI, Lascar Catargi 33, Iasi, 700107, TEL.:0232-210450 fin 1990 E 51 VOCEA Iasi 104 fin Bacau 95,1 fin