Flacăra Iaşului, iulie 2004 (Anul 5, nr. 1136-1162)

2004-07-27 / nr. 1158

T -V MOZAIC Amintirile îl chinuiesc • Andrei Pavel participă la Openul Canadei, cel mai important turneu pe care l-a câștigat în carieră Andrei Pavel unea să-l întâlnească azi-noapte pe thailandezul Faradom Srichaphani cap de serie numărul 14, în runda inaugurală a turneului Masters de la Toronto, dotat cu premii în valoare de 2.507.000 de dolari. Dacă a trecut de Srichaphan, tenismanul român (campion aici în urnă cu câţiva ani după o finală cu Patrick Rafter) va juca cu învingătorul partidei dintre bielorusul Max Mirnai şi elveţianul Michel Kratochvil, jucător venit din calificări. Andrei Pavel ocupă locul 19, cu 168 de puncte, în clasamentul ATP 2004 Race, dat publicităţii ieri, la egalitate cu germanul Rainer Schüttler. Pavel a coborât o poziţie faţă de ierarhia precedentă, în timp ce Victor Hănescu, situat pe 72, cu 67 de puncte, şi-a păstrat locul în clasamentul ATP Entry Ranking, Pavel a urcat o poziţie, în timp ce Hănescu şi-a păstrat locul din urmă cu o săptămână. Astfel, Pavel ocupă locul 16, cu 1319 de puncte, în timp ce Hănescu se află pe locul 85, cu 475 de puncte. Primele 10 locuri în clasamentul ATP 2004 Race sunt ocupate de următorii jucători: 1. Roger Federer (Elveţia) 781 p, 2. Andy Roddick (SUA) 482 p, 3. Guillermo Coria (Argentina) 479 p, 4. Carlos Moya (Spania) 424 p, 5. Gaston Gaudio (Argentina) 338 p, 6. Tim Henman (Marea Britanie) 319 p, 7. Lleyton Hewitt (Australia) 316 p, 8. Marat Safin (Rusia) 283 p, 9. David Nalbandian (Argentina) 252 p, 10. Sebastien Grosjean (Franţa) 245 p. Button a condus cu o singura mana Pilotul echipei Ferrari, Michael Schumacher, a declarat, după victoria obţinută pe circuitul de la Hockenheim, în cea dea 12-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, că se bucură că a câştigat Marele Premiu al Germaniei, ţara sa natală. “Este favoris că am reuşit să obţin o victorie la mine acasă. Auzeam strigătele suporterilor la linia de sosire, chiar dacă aveam motorul pornit. A fost o cursă foarte grea. Am fost presat de Kimi Raikkonen la început, apoi de Jenson Button (foto) şi Fernando Alonso. Când alimentam, eram mereu sub presiune, deoarece Jenson este foarte rapid şi, la un moment dat, mă gândeam că poate va face doar două opriri la boxe. Este minunat ce s-a întâmplat”, a declarat Schumacher. Pilotul echipei BAR-Honda, Jenson Button, ocupantul poziţiei secunde la Hockenheim, a precizat că nu se aştepta să ocupe un loc pe podium. “Nu am nici un dubiu. A fost cea mai bună cursă a carierei mele. Sunt mai mult decât încântat că am ajuns pe poziţia a doua, mai ales că nu speram să mă clasez mai sus de locul 5. Maşina a fost formidabilă, la fel şi motorul, iar echipa a fost incredibilă. Echipa s-a descurcat bine la prima intrare la boxe, iar apoi şi eu m-am descurcat în lupta cu Fernando Alonso. Spre sfârşitul cursei, am avut probleme cu casca pe care am ţinut-o cu mâna şi nu am mai condus decât cu cealaltă mână. Sunt foarte fericit pentru acest rezultat şi cred că echipa merita”, a spus Button. Marte 27 June 20043 Ieşenii, primii viitori academicieni ai rugbyului Iaşul este primul oraş din care vor fi recrutaţi cursanţi pentru Academia naţională de Rugby. Astăzi, de la ora 10.00, pe stadionul Tineretului din Dealul Abatorului, este programată o selecţie pentru jucătorii sub 18 ani şi sub 19 ani care vor participa la cursurile Academiei din Capitală. Selecţia de la Iaşi va reprezenta alegerea jucătorilor din zona Moldova Nord. Sunt aşteptaţi peste 30 de rugbyşti de la CSŞ Unirea Iaşi, CFR Locomotiva Paşcani, CSŞ Gura Humorului, care vor încerca să impresioneze comisia formată din Robert Antonin, Daniel Mitrea, Ion Robert şi George Sava. “Practic, nu avem un număr limitat de locuri la Academie, nu trebuie strict să selecţionăm un număr de jucători. Totul depinde de felul în care se vor prezenta jucătorii. Ca şi la loturile naţionale, se vor unări calităţile fizice, tehnice, dar şi somatice”, a mărturisit Daniel Mitrea, antrenor federal şi manager adjunct al Academiei. După selecţia juniorilor, este programat un antrenament al seniorilor de la Poli Agro Unirea, ciclu de pregătire care va fi condus de francezul Robert Antonin, cel care îndeplineşte şi funcţia de director tehnic al naţionalei de seniori. Numai că mulţi dintre jucători sunt de serviciu sau au examene, conforn managerului ieșean Petru Viera. Mourinho de Banat Antrenorul portughez Jose Alberto Gerardo Rosa a semnat un contract pe un an, cu drept de prelungire, cu vicecampioana României la fotbal în sală, CIP Deva. “Ne luptăm cu o echipă periculoasă, din Bucureşti, cu echipa domnului Dragomir (FC Bodu, patronată de preşedintele LPF - n.r.), care a câştigat primul campionat”, a declarat managerul George Mara. Rosa, în vârstă de 42 de ani, are în palmares 3 titluri de campion al Portugaliei (două cu Sporting şi unul cu Benfica) şi a mai antrenat echipa naţională a statului Angola. Radio Iaşi emite şi pe ultrascurte Ieşenii şi cei care locuiesc în preajma judeţului Iaşi pot asculta programele Studioului Teritorial de Radio Iaşi şi în FM, mai precis pe 96,3 Mhz., între orele 6:00 - 22:00. Continuându-şi cu consecvenţă eforturile de modernizare a lanţului de relee locale, aflat în adminstrarea sa şi utilizat de Radiodifuziunea Română, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii a pus la dispoziţia Radio Iaşi un emiţător de 10 Kw, prin intermediul căruia « emisiunile noastre pot fi recepţionate de locuitorii municipiului Iaşi şi din împrejurimi. Facem precizarea că ascultătorii Radio Iaşi din celelalte zone ale Moldovei pot recepţiona, în continuare, emisiunile pe cunoscuta frecvenţă 1053 Khz - unde medii. Deviza noastră este “Un radio al fiecăruia, un radio al tuturor”.