Flacăra Iaşului, ianuarie 2006 (Anul 7, nr. 1598-1621)

2006-01-14 / nr. 1607

JJ TI "1“ * jfyr- »JÉ* LKA IB C.U. M.I. EMINESCU" IAȘI PECU DistriGaz a fost privatizată S-a finalizat procesul de privatizare a DistriGaz Nord România, principalul obiectiv al firmei E.ON Ruhrgas, care a preluat pachetul majoritar, fiind acela de a realiza un intens proces de reorganizare a societăţii. Doctorul Ciornei protestează O altă dispută pare să “tulbure apele” la Spitalul de Neurochirurgie... Pagina 4 am o a‹ 3 a› a‹E 3 c/ο 0,5/5000 LEI ANUL VI, nr. 1607,16 PAGINI - SÂMBĂTĂ 14 IANUARIE 2006 Prefectul avertizează ISSN 1584-5664 Rectorul UMF nu va fi validat • Radu Prisăcaru susţine că ministrul Educaţiei, Mihail Hărdău, i-ar fi pus în vedere că nu va valida în funcţie nici un rector cu vârsta peste 65 de ani • dacă ministrul se va ţine de cuvânt, decizia îl va scoate din schemă pe Cristian Dragomir, în vârstă de 66 de ani ales miercuri în fruntea UMF ROMÂNIA PE ÎNŢELESUL TUTUTOR Mătuşa Mate - sfârşitul politic al lui Adrian Năstase! LIVIU ANTONESEI Ceea ce bănuiam de multă vreme, că lui Adrian Năstase sfârşitul politic i se va trage de la lăcomia sa patologică, este pe cale să se întâmple. Casă după casă, teren după teren, fermă după fermă şi tablou după tablou, liderul executiv al socialdemocraţilor români a adunat, post-revoluţionar, o avere fabuloasă, demnă de un plutocrat, nu de un vajnic apărător al salariaţilor şi al năpăstuiţilor soartei. Ne amintim cu toţii ce însemnau aniversările zilelor sale de naştere pe când era premier şi lider absolut al partidului - convoaiele de daruri venite din teritoriu, precum pe vremea ţarilor din gubernii ori pe vremea lui Ceauşescu de la judeţenele de partid. Ne mai amintim scandalurile celor, mai întâi, patru, apoi vreo şapte case, trimiterea la număratul ouălelor şi toate celealalte mârlănii, mojicii şi lăcomii. E adevărat, în această luptă acerbă pentru înavuţire, n-a fost singur. L-a însoţit, ca o credincioasă soţie, doamna Dana, care era cât pe ce să fie primadona României, cumnata şi întreaga liotă clientelară de la baronii locali şi centrali, gen Mischie, Oprişan, Mitrea sau DIP, la afaceriştii suspect de norocoşi, de la Ţiriac la Bittner. Şi aşa, o bună parte din “banii pentru partid” s-au scurs în buzunarele liderilor partidului, reprezentantul Mercedesului pe pămîntul “eternei şi fascinantei” cu teren de vânătoare. Dar şi Năstase cu un etaj, trecut pe numele fiului, în blocul din Zambaccian, etaj donat, vândut - nimeni nu ştie! - de Ţiriac Jr. care, ca bonus, a ieşit şi basma curată din “dosarul Cocaina”. Iar dl. Bittner, dacă tot a cumpărat bijuteriile lui tanti Tamara cu vreo 400 de mii de coco şi i-a dat bătrânei şi vioarei întreprinzătoare imobiliare, de 90 de ani trecuţi, sfaturi pentru afaceri, s-a trezit stăpâni peste vreo sută de mii de hectare din Delta Dunării, cu sturionii de export de acolo, cu icrele lor cu tot, başca peştimea de toate neamurile şi toate dimensiunile. Am dat aceste exemple pentru că se vede foarte clar mecanismul unei îmbogăţiri complet imorale, dusă până la deşănţare, bazată pe trafic de influenţă, favoritisme, schimburi de servicii şi bunuri şi alte forme de corupţie căreia, din păcate, justiţia nu-i va veni niciodată de hac. Pentru că totul este făcut nu încălcând neapărat legea - aici Năstase are dreptate, (aproape) toată averea lui e declarată conform legii, cu sursele sale reale şi inventate cu tot! -, ci ocolind-o, fentând-o cu o abilitate demnă de o cauză mult mai nobilă. De altfel, nu degeaba toate aceste afaceri au fost făcute cu o regiune de avocaţi şi notari în jur. Ştim cum stau lucrurile, ştim că e vorba - în cazul în speţă, al moştenirii de la mătuşa -, în cel mai bun caz, de spălare de bani, dar nimic nu poate fi dovedit cu probe valabile injustiţie. Cum nu se poate dovedi nimic nici în cazul terenului de la Corbeanca, al nenumăratelor case ş.a.md. Totul este făcut cu o armată de interpuşi, cu acoperiri “legale” greu de destrămat, între servicii şi răsplata lor a fost lăsat să treacă destul timp, uneori, întâi, a venit răsplata, abia apoi s-a făcut serviciul - cazul bijuteriilor cumpărate “de la mătuşa” înainte de primirea Deltei drept cadou. Interesant este că după explozia “afacerii Mătuşa”, noi cazuri ies la lumină, în mai multe ziare, ceea ce mă face să cred că informaţiile vin dinspre colegii dumisale de partid. Năstase are dreptate într-un anume fel, el este acum “lucrat”, dar nu de putere, ci chiar de colegi, care s-au săturat şi de aroganţa sa şi de lăcomia fără margini. Continuare în pag. 2 VREMEA Cerul va fi variabil, cu înnorări în estul şi sudul ţării, unde izolat va ninge slab. Vântul va sufla slab până la moderat, cu intensificări în Dobrogea şi la munte. Local va fi ceaţă asociată cu depunere de chiciură în nord, centru şi izolat în vest. (www.tvr.ro) Ziua 12°C 4°C Pagina 2 ... Nu mor caii când vor câinii! „ Prefectului Radu Prisăcaru i s-a pus pata pe cei cărora li se pare că, după demiterea comisarului şef Gheorghi Plai, soarta viitoarei conduceri a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Iaşi este ca şi bătută în cuie. De asemenea, deşi nu a precizat către care poliţist îşi îndreaptă preferinţele, acesta şi-a reafimat dorinţa ca viitorul şef al Poliţiei ieşene să provină dintr-un alt judeţ... Asasinul Larisei vrea la detectorul de minciuni în cursul zilei de ieri. Robert Ciobanu, asasinul Larisei Chelaru, a fost chemat la o nouă audiere la Parchetul de pe lângă Tribunal. Această nouă audiere, a doua după cea care a avut loc chiar în ziua în care s-a descoperit cadavrul fetiței, a fost cerută de procurorul Ion Buzdugan... Pagina 7 ... Dan Iurişniţi va veni 99 în Copou După ce a umblat toată vacanţa de iarnă după mai mulţi “iepuri”, Poli a reuşit ieri, în sfârşit, să prindă unul, în persoana ex-vasluianului Dan Iurişniţi la Politehnica. Mijlocaşul ardelean şi-a dat acordul pentru un transfer definitiv la gruparea din dealul Copoului, respectându-şi astfel promisiunea făcută preşedintelui Sorin Boca. Fostul jucător al lui Apulum Alba Iulia va face cunoştinţă cu noii săi coechipieri chiar la primul antrenament din anul 2006, programat luni dimineaţă. SUPLIMENT SPORT CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 10 AUR 3,6302 lei 3,0095 lei 52,9307 Iei A LA FIX Frisoane la partid Dacă scapă nelinşat, Năstase va întoarce totul împotriva colegilor de partid care i-au vrut pieirea, şi are mijloace s-o facă.... Citiți în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU Profesorul Cristian Dragomir consideră că alegerile vor fi reluate până când va ieși cine trebuie CUTIA CU MAIMUŢE la Enspektoratul de Poluţie 9 Domne, da ce bairam am ginit de vro câteva zile, de cân’ ne-am făcut un punct de lucru pre neşte crăci den Sărărie, pren Enspektoratul Judeţean de Poluţie! Ce mai freamăt, ce mai zgomot, ce vinoase, ce spirtoase, ce mizeluri, ce icre negre, dom’le, de-ai zice că-n feecare zi e vro aniversare, vreun botez sau vro cumterie. Şpriţuri, lume veselă, pupături pe gingie, că până şi nouă ne-a trecut pren capuri că ce a dracu’ tre’ să fi fost şi Ghiţă Plaiboi ăla, de se bucură lumea acuma în asemenea hal. Da’, trăgându-ne noi mai aproape de neşte geamuri cu termopan, cât pe ce să ne prăbuşim de pre crăci de mirare la ce-am văzut! Fin’că nu agaricii ăia pre carele pusese biciul Plaiboi era mai bucuroşi, ci neşte foşti secunzi şi tartori mai mititei, pre carele Ghiţă îi mătrăşise de buni ce erau... la şmenuri şi moşmande. Adică, un Relus Humus, un Nelu Tâmpeanu, un Costică Dumea, ce mai, numa’ lume bună şi toţi încrezători în vorba aia cum că istoria se repetă... Acuma, cu Dumea, aproape că putem băga mâna-n foc că se bucură degeaba, fin’că, pre lângă ce pete are el la dosar, dalmaţienii este neşte animăluri albe ca zăpada. Da’ de Humus şi de Tâmpeanu nu prea ştim ce să zicem. Nu fin’că ar fi ei mai proaspeţi şi mai parfumaţi, da’ amândoi are preteni gheboşi. Şi, vorba aia, pretenii ştie de ce... Cum s-a stricat la maţe proiectul cu Paţacul suprem Iaca şi un fitil mai scurt despre o pretenie pre invers pre care să se coacă între, altfel, doi amorezi înflăcăraţi, prifectul Radu Ţăparu şi Puţacul suprem al gometei den Bucinexu. Zice neşte sorate de-ale noastre cum că, nu se ştie la ce moşmandă s-o fi gândit ori prifectul, da’ i-ar fi tras doo boambe Puţacului, în pudic şi una dum pe alta. Mai întâi, cică ar fi zis că nu numa’ Furnalul de Răsărită şi Neadevărul, da’ şi gometa den Bucinexu ar fi dat cu mucii în fasole cu o poză naşpa. A doua, cum că un preten al Puţacului, Cristinel Drag- Emil, ar cam unna să-şi ia o clanţă sinceră de la Menestrelul Educţaiunii şi să cam peardă fotelul de reftor de la umefeu. Acuma, să te iei de o poză e una, da’ să-ţi bagi nasu’ în preteniile Puţacului e cam prea de tot. Aşa că nu o să ne mirăm prea tare să videm cum îl face gorneta den Bucine cu vedetă pre prifect în zilele unnătoare. Da’ mai videm... cutia_cu_maimutze@yahoo.com Cine face bairam