Flacăra Iaşului, iunie 2007 (Anul 8, nr. 2026-2051)

2007-06-27 / nr. 2048

% * * SPORT Turneul de la Wimbledon Andrei Pavel a urcat în turul secund Cel mai bine clasat jucător român al momentului, Andrei Pavel, a reuşit, ieri, calificarea în turul secund al turneului de Mare Slem de la Wimbledon, după ce l-a învins în trei seturi pe argentinianul Guzman, scor 6-4,6-4, 6-1. Programată pe terenul 19 al All England Tennis & Crocket Club, întâlnirea dintre Andrei Pavel şi argentinianul Juan Pablo Guzman a debutat sub semnul echilibrului. . Ambii jucători şi-au câştigat primele patru game-uri pe propriul serviciu, “Cneazul” reuşind un prim break în jocul cu numărul nouă (5-4). Românul şi-a câştigat serviciul şi a închis primul set cu un clasic 6-4. Poziţionat cu 22 de locuri în faţa lui Andrei, Guzman, 26 de ani, a riscat mai mult în setul secund, reuşind break-ul în game-ul cinci (3-2). Jucătoml născut în Buenos Aires sa menţinut la conducere până la 4-3, când experienţa lui Andrei a început săşi spună cuvântul, jucătorul român restabilind egalitatea. Guzman a acuzat şocul şi a mai cedat încă un game pe propriul serviciu, oportunitate care nu a fost ratată de Pavel, acesta adjudecându-şi al doilea set cu un nou 6-4. O uzinali aoalat complet Iniţiativa în debutul setului al treilea, “Cneazul” izbutind un nou break încă din al doilea game al actului. Clasat pe locul 122 mondial, Pavel a condus cu 3-0 şi 4-1. Aflat la a noua prezenţă la Wimbledon, unde a reuşit de două ori să ajungă până în turul al treilea (în 2000 şi 2002), Andrei Pavel a mai reuşit un break în game-ul şase, încheind meciul cu un sec. 6-1. în turul secund, “Cneazul” va da piept cu americanul James Blake, acesta trecând la rândul său de rusul Igor Andreev, cu 6-3, 6-4, 6-4, după o oră şi 34 de minute. Safin, Ljubicic şi Mauresmo merg mai departe Ziua a doua de la Wimbledon a debutat fără prea mari probleme pentru favoriţi, Marat Safin, Ivan Ljubicic sau Amelie Mauresmo obţinând calificări facile în turul secund. Marat Safin a avut ceva emoţii în faţa debutantului sud-african Rik De Voest, de care a trecut în trei seturi, scor 7-6, 6-4, 7-5. Clasat pe locul 124 ATP, De Voest a cedat greu primul act, după ce a avut avantajul unui break, poveste care avea să se reediteze și în setul secund. De fiecare dată, Safin a revenit și s-a impus în cele din urmă în trei acte, pregătindu-se pentru o posibilă întâlnire cu Roger Federer în turul al treilea. Primul meci de pe terenul numărul doi i-a adus faţă în faţă pe croatul Ivan Ljubicic şi pe americanul Vince Spadea, un veteran al circuitului profesionist. Cu şase ani şi un procentaj impresionant de 13% la primul serviciu, Ljubicic şi-a adjudecat primul set cu 6-4, după 29 de minute de joc. Constanţa croatului la serviciu s-a menţinut şi în partea secundă, al 15-lea serviciu a plecat din racheta lui Ivan marcând câştigarea celui de-al doilea set, din nou cu 6-4. Spadea s-a agăţat de fiecare punct în actul al treilea şi, după mai multe breakuri reuşite de ambii jucători, americanul a câştigat setul cu 6-4, la capătul a 38 de minute de luptă aprigă. Vizibil iritat de prelungirea meciului, Ljubicic s-a menţinut în plasa lui Spadea, care a avut mereu un game avans datorită serviciului. Astfel s-a ajuns în tie-break unde, mai lucid la finalizarea punctelor decisive, Ljubicic s-a impus cu 7-3. în alte două partide încheiate în trei seturi, francezul Richard Gasquet l-a învins pe veteranul ceh Bohdan Ulihrach, scor 6-3, 6-4, 6-4, în timp ce noua senzaţie a tenisului din Hexagon, Joe-Wilfried Tsonga a dispus de conaţionalul său Julien Benneteau, cu 7-6, 7-5, 6-4. în fine, Amelie Mauresmo, campioana din 2006, a deschis ziua a doua pe Centralul de la All England, calificându-se fară probleme în turul secund, după 6-1, 6-3 în fața americancei James Jackson, partida încheindu-se după doar 63 de minute de la primul serviciu. Gloria Buzău riscă să rămână în Liga 2 Formaţia Gloria Buzău ar putea fi cea de-a doua echipă promovată din Seria I a Ligii a II-a, după Delta Tulcea, care nu va evolua în sezonul viitor în Liga I deoarece nu îndeplineşte condiţiile de licenţiere. Comitetul Executiv al Federaţiei Române de Fotbal a luat în discuţie condiţiile de licenţiere pentru clubul din Buzău şi a decis că ele nu simt îndeplinite încă. Membrii Comisiei de Licenţiere din cadrul FRF au fixat drept termen final dată de 13 iulie pentm îndeplinirea condiţiilor, în caz contrar locul Gloriei Buzău în Liga I urmând a fi luat de FC Naţional, ocupanta locului 16 în sezonul trecut al primei ligi. Patronul Gloriei Buzău, Constantin Bucur, a ţinut să-i liniştească pe jucătorii, antrenorii şi suporterii echipei buzoiene. “Staţi liniştiţi! Gloria Buzău va primi licenţa pentm Liga I. La stadion se lucrează la foc automat, urmărindu-se criteriile stabilite, iar la 13 iulie Comisia de Licenţiere va găsi totul gata”. Pentm a primi licenţa pentm Liga I, Gloria Buzău trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: terenul de joc la dimensiunile 105 metri lungime şi 68 metri lăţime; băncile, de rezervă pentm minim 13 persoane; igienizarea vestiarului gazdelor; amenajarea vestiarului de rezervă pentm arbitri pe locul unde se află acum cabinetul antidoping; zone de parcare pentm VIP; montarea a minim 3.000 de scaune la tribuna principală; porţi de intrare şi evacuare a spectatorilor; toalete pentm spectatori; câte un punct de prim ajutor pe fiecare latură a stadionului; cameră de control cu vedere la tribună; tribună VIP cu minim 400 de scaune; cameră de lucru pentm massmedia dotată cu pupitre şi acces la Internet, amenajată în zona tribunei oficiale; o platformă de şase metri pătraţi amplasată pe axul central al terenului şi două platforme pe linia careului de 16 metri pentm transmisia TV; 50 de locuri pentm presă, dintre care 25 cu pupitre şi prize electrice; trei posturi pentm comentatori radio şi TV cu câte trei locuri; zonă rezervată corelor de transmisie în spatele tribunei principale cu o suprafaţă de 200 m pătraţi; vopsirea în galben a tuturor porţilor, căilor de acces şi contratreptelor tribunelor. Delta Tulcea, câştigătoarea Seriei I a Ligii a II-a, nu a primit licența de a evolua în primul eșalon, locul său fiind luat de Ceahlăul Piatra Neamț, care a ocupat primul loc retrogradant din Liga I. Cristiano Ronaldo, cel mai mediatizat fotbalist Conform unui studiu realizat de Universitatea din Navarra, portughezul Cristiano Ronaldo (Manchester United) este jucătoml cu cea mai mare valoare mediatică, într-un clasament întocmit de specialiştii acestei instituţii, în care s-a luat în calcul perioada septembrie 2006 - iunie 2007, lusitanul a adunat 12,6 puncte și este urmat de coechipienl său Wayne Rooney (12,3 puncte) și de brazilianul Ronaldinho (FC Barcelona - 11,9 puncte). Sir Alex Ferguson (Manchester United) conduce topul antrenorilor, cu 15,8 puncte, urmat de Jose Mourinho (Chelsea - 15,2 puncte) și de Fabio Capello (Real Madrid - 10,4 puncte). în clasamentul echipelor, Manchester United a depășit-o pe Real Madrid. Evenimentul cu cel mai mare impact mediatic al acestui an este transfeml lui David Beckham de la Real Madrid la LA Galaxy. Miercuri 27 iunie 2007 ^ ^ Nakamura, la superofertă! Starul japonez al lui Celtic are introdusă în contract o clauză de reziliere în valoare de doar 1 milion de lire sterline, datorită unei erori grave a celor care au întocmit contractul. Japonezul în vârstă de 29 de ani a fost numit cel mai bun jucător din campionatul Scoţiei în ultimul sezon şi este printre cei mai doriţi jucători ai Europei în acest moment. Nakamura ar putea pleca de pe Celtic Park dacă o echipă îi plăteşte clauza de reziliere şi se înţelege cu jucătorul. “Cred că clauza este în contract, dar avocaţii studiază contractul în acest moment. Ar trebui să avem o concluzie în câteva zile şi lucrurile vor deveni clare”, a spus reprezentantul jucătorului, Angelo Massone, în cotidianul Express Sport. Nakamura mai are un an de contract cu Celtic cu posibilitatea prelungirii pe încă un an şi este nemulţumit de salariul său în valoare de aproximativ un milion de lire sterline pe sezon. Dacă acea clauză chiar există în contractul japonezului, Celtic va trebui să îi majoreze considerabil salariul, pentm a fi sigură că acesta nu pleacă din Scoţia. Reprezentantul jucătorului a mai adăugat că Nakamura are în acest moment patru oferte de la cluburi importante din Europa şi că vrea să se întâlnească săptămâna viitoare cu oficialii clubului Celtic pentm a alege cea mai bună soluţie pentm ambele părţi. Makelele ar putea ajunge în Grecia Mijlocaşul lui Chelsea, Claude Makelele, este aproape de un transfer în Grecia, la Olympiakos, conform Radio RMC din Franţa. După patru sezoane pe Stamford Bridge, lui Makelele îi expiră contractul cu Chelsea în această vară şi a primit o ofertă şoc din Grecia, de la Olympiakos. Conform sursei citate, Makelele a purtat deja o discuţie cu oficialii clubului elen, discuţia decisivă urmând să aibă loc după meciurile din preliminariile pentm Euro 2008, deoarece Makelele i-a spus impresarului său că deocamdată se gândeşte doar la jocurile pe care Franţa le va disputa împotriva Ucrainei şi Georgiei Makelele este curtat insistent şi de Villareal, dar jucătorii de culoare nu intenţionează să se reîntoarcă în Spania, după ce a petrecut doi ani la Celta Vigo şi trei ani la Real Madrid. Klose s-a transferat la Bayern Internaţionalul german Miroslav Klose s-a transferat de la Werder Bremen la Bayern München. Atacantul în vârstă de 29 de ani va efectua vizita medicală astăzi, înainte să semneze un contract pe o perioadă de patr ani. Klose va începe pregătirea alături de noii săi colegi vineri. Suma de transfer a golgheterului de la Campionatul Mondial de Fotbal din 2006 este estimată a fi undeva înjurat a 10 milioane de euro, însă cele două părţi nu au vrut să o facă publică. Klose a luat parte astfel la seria impresionantă de achiziţii a bavarezilor din această vară și va face pereche în atac cu jucătorul sosit de la Fiorentina, Luca Toni. Bayern München a cheltuit alte 60 de milioane de euro în această vară pentm jucători ca Luca Toni, Franck Ribery, Ze Roberto, Jose Ernesto Sosa, Marceli Jansen, Jan Schaludraff sau Hamit Altintop. Klose este unul dintre cei mai buni atacanţi ai naţionalei “Panzerului”, reuşind 5 goluri la Campionatul Mondial din 2006 şi 33 de goluri în 69 de apariţii pentm echipa naţională. Juventus îl vrea neapărat pe Gabriel Milito Preşedintele clubului Juventus, Giovanni Cobolli Gigli, a declarat, ieri dimineaţă, că până vineri se va înainta o ofertă clubului spaniol Real Zaragoza pentm fundaşul Gabriel Milito. Bianconerii sunt dispuşi să cheltuie până la 17 milioane de euro pentm a-şi asigura serviciile argentinianului. In cazul în care transfeul nu se va realiza, Juventus are deja pregătită o soluţie alternativă: aducerea lui Pepe de la FC Porto, în schimbul căruia torinezii l-ar ceda pe Fabrizio Miccoli, plus o sumă de bani. Conducerea lui Juventus a fost foarte activă în ultima perioadă, reuşind să îi păstreze în lot pe Gigi Buffon şi David Trezeguet, dar și transferarea unor jucători ca Iaquinta, Tiago sau Almiron. Real Madrid îl doreşte pe Daniel Alves Cotidianul As a scris ieri că oficialii grupării Real Madrid au început tratativele pentm achiziţionarea fundaşului formaţiei FC Sevilla, Daniel Alves, care mai are însă oferte şi de la AC Milan şi Chelsea. Potrivit As, vinerea trecută, directorul sportiv de la Real Madrid, Pedrag Mijatovici, şi Franco Baldini, s-au întâlnit cu impresarul fundaşului, Jose Rodriguez Baster, pentm a discuta despre transfer. “Mai întâi, Real Madrid vrea să transfere un galactic, cum ar fi Cristiano Ronaldo sau Kaka, iar apoi Alves va deveni un transfer-cheie pentm Real. Răspunsul agentului a fost clar: Alves a decis să plece la finalul sezonului de la FC Sevilla, iar Real Madrid este destinaţia sa favorită, deşi mai are şi alte oferte. El este dorit de Chelsea şi AC Milan, care au luat legătura cu Baster pentm a începe negocierile, dar răspunsul agentului a fost clar: până la încheierea campionatului Spaniei, nu se va vorbi de viitoml jucătomlui brazilian”, scrie As. Totuşi, confom As, Baster a acceptat să discute cu oficialii de la Real Madrid deoarece are relaţii foarte bune cu Mijatovici şi Baldini după transferul lui Diarra la madrileni. Alves şi-a prelungit contractul cu FC Sevilla la începutul sezonului până în 2012, iar clauza de reziliere este de 60 de milioane de euro, dar Real Madrid vrea să plătească pentm el între 20 şi 30 de milioane de euro.