Flacăra Iaşului, iulie 2007 (Anul 8, nr. 2052-2076)

2007-07-31 / nr. 2076

12Martí 51 June 2007 (M Contador, noul patron al Turului Ciclistul spaniol Alberto Contador Velasco a câştigat, duminică, a 94-a ediţie a Turului Franţei, impunându-se după 20 de etape şi un prolog în faţa australianului Cadel Evans şi a americanului Levi Leipheimer. Ultima etapă, încheiată pe Champs-Elysee, i-a revenit la sprint italianului Daniele Bennati. La capătul a trei săptămâni de cursă, a 94-a ediţie a Turului Franţei s-a încheat, duminică, pe celebrul bulevard parizian Champs-Elysee, victoria revenindu-i tânărului spaniol Alberto Contador. în vârstă de 24 ani, rutierul născut la Madrid devine primul iberic care îşi adjudecă Marea Buclă în ultimii 12 ani, ultimul spaniol câştigător la Paris fiind Miguel Indurain, în 1995, început pe 7 iulie, cu un prolog entuziasmat pe străzile Londrei. Turul Franţei 2007 a avut o istorie zbuciumată, pentru a propune în final un câştigător surpriză anunţat într-o oarecare măsură de câştigarea în luna martie a cursei Paris- Nisa. După o primă săptămână dominată de elveţianul Fabian Cancellara (CSC) şi de sprinteri, caravana a intrat în Alpi, unde germanul Linus Gerdemann (TMobile) a câştigat prima etapă montană, preluând şi tricoul galben. A ieşit apoi la rampă Michael Rasmussen (Rabobank), câştigătorul ultimelor două clasamente ale căţărătorilor, care a venit în această ediţie decis să ajungă în galben la Paris. Nu s-a întâmplat aşa, pentru că danezul a fost retras din întrecere chiar de echipa sa, după ce s-a descoperit că, înaintea întrecerii din Hexagon, Rasmussen şi-a ascuns locul de antrenament, obstrucţionând astfel două controale anti-doping. După nefericitele scandaluri care au afectat Turul 2006, nici în acest an organizatorii, rutierii şi suporterii acestui eveniment nu au scăpat de flagelul dopingului, trei cazuri fiind înregistrate de-a lungul celor trei săptămâni de cursă. Patrick Sinkewitz (T-Mobile), Alexandre Vinokourov (Astana) şi Cristian Moreni (Cofidis) au fost controlaţi pozitiv, echipele ultimilor doi retrăgându-se in corpore din întrecere, lăsând în urma lor umbre de îndoială. Astfel, Alberto Contador, al doilea la general în momentul retragerii lui Rasmussen, a preluat tricoul galben, pe care l-a apărat cu succes la ultimul contratimp individual, trecându-şi în palmares Turul Franţei pentru doar 23 de secunde. Podiumul a fost completat de Cadel Evans (Predictor-Lotto) şi Levi Leipheimer (Discovery Channel). Pentru echipa americană Discovery Channel este al doilea succes în Marea Buclă, după reuşita lui Lance Armstrong în 2005. Belgianul Tom Boonen (Quick Step) şi-a apărat cu succes tricoul verde, de cel mai bun sprinter al competiţiei, depăşindu-i pe Robert Hunter şi Erik Zabel. întrecerea căţărătorilor a fost câştigată de Juan Mauricio Soler Hernandez (Barloworld), în timp ce în ierarhia tinerilor (sub 25 ani - n.r.) s-a impus același Alberto Contador. Cel mai combativ ciclist al Turului a fost desemnat spaniolul Amets Txurruka (Euskaltel). Cel mai bine clasat francez la finalul Marii Bucle a fost Stephane Goubert (AG21), acesta terminând întrecerea pe locul 27, la lh 06’30” în spatele lui Contador. Clasament General Final: 1. Alberto Contador(Spa) Discovery Channel 9.00.26 2. Cadel Evans (Aus) Predictor - Lotti 0.23 3. Levi Leipheimer (USA) Discovery Channel 0.31 4. Carlos Sastre (Spa) Team CSC 7.08 5. Haimar Zubeldia (Spa) Euskaltel 8.17 ■ 6. Alejandro Valverde (Spa) Caisse d’Epargne 11.37 7. Kim Kirchen (Lux) T-Mobile Team 12.18 8. Yaroslav Popoyych (Ukr) Discovery Channel 12.30 9. Mikel Astarloza (Spa) Euskaltel 14.14 10. Oscar Pereiro Sio (Spa) Caisse d’Epargne 14.25. Dinamo nu mai vrea să joace în Bucureşti In urma incidentelor de la Buzău, conducerea dinamovistă este gata să treacă la măsuri drastice pentru a stopa huliganismul, mergând până acolo încât să solicite disputarea meciurilor de pe teren propriu în afara Bucureştiului. Reproducem în rândurile de mai jos comunicatul conducerii “roş-albilor” postat pe site-ul oficial al grupării dinamoviste. “Adevăraţii suporteri ne-au fost mereu aproape. Ne preţuim fanii şi împărtăşim cu toţii aceleaşi sentimente, indiferent de poziţia pe care o ocupăm fiecare. FC Dinamo Bucureşti nu poate împărtăşi şi nu va mai accepta manifestări de genul celor desfăşurate la Buzău, la meciul cu Gloria, din prima etapă a ediţiei de campionat 2007-2008. Pe aceasta cale, solicităm ca manifestările individuale sau ale unor grupuri izolate să fie sancţionate conform legii împotriva tuturor celor care au iniţiat şi au participat la acte de tulburare a liniştii publice şi acte de vandalism, atât în incinta, cât şi în afara stadionului. Pentru a elimina manifestările violente (verbale şi fizice) din stadioane, FC Dinamo se alătură şi solicită organelor abilitate informaţii complete care să ne permită să iniţiem interzicerea accesului acestui tip de suporter la meciurile de pe teren propriu ale echipei noastre. Campioana României este interesată doar de competiţie, de performanţă sportivă, fiind împotriva actelor huliganice pe stadioane, a violenţei verbale şi fizice, promovate de unii suporteri dinamovişti. Preferăm să nu fim susţinuţi de asemenea suporteri! Prin urmare, vom solicita Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) organizarea meciurilor de pe teren propriu în alte oraşe ale ţării, unde publicul este fair-play faţă de echipa noastră, faţă de ceilalţi participanţi la competiţie, faţă de fotbalul românesc”, se arată în comunicatul FC Dinamo, semnat de preşedintele Nicolae Badea (foto). Tenis spectacol la baza sportivă “Remesa” • începând de ieri, laşul găzduieşte un nou turneu din seria “Ţiriac Trophy” Deşi baza “Angero” din Alexandru cel Bun a avut soarta stadionului “Constructorul”, laşul nu a ieşit din circuitul “Ţiriac Trophy”, managerul Ghiţă Grancea reuşind să menţină vie această tradiţie. Astfel, începând de ieri, baza sportivă “Remesa” din Păcurari (în spatele supermarket-ului “Kaufland”) găzduieşte a cincea ediţie a turneului masculin de tenis, intitulată acum “Futures 14 Trofeul Ion Ţiriac şi Fundaţia Sportului Ieşean”. Un nume destul de lung, de adevărat, dar important este că, după atâţia, Ghiţă Grancea a reuşit să implice pe deplin Primăria în sprijinirea “sportului alb”, Fundaţia Sportului Ieşean fiind sponsorul principal al competiţiei. Aşadar, până duminică, iubitorii tenisului din Iaşi vor putea urmări dispute de calitate, precum şi jucători cu nume, în frunte cu principalul favorit al întrecerilor, Victor Ioniţă sau capul de serie numărul 2, Artemon Apostu-Efremov, ca să nu mai vorbim de ex-ieşenii Bogdan Leonte (nr. 3) şi Cosmin Coteţ (nr. 6). Astăzi încep meciurile de pe tabloul principal, iar în fiecare zi de la ora 10:00 se va juca tenis în draci în Păcurari. Marius Avram va arbitra meciul cu oltenii Iată arbitrii partidelor care vor avea loc la sfârşitul săptămânii în etapa a II-a a Ligii I: Ceahlăul Piatra Neamţ - Gloria Buzău - vineri, ora 19.30 Arbitri: Sorin Corpodean (centru) - Ioan Onicaş, Florin Potora (asistenţi) - Ciprian Amarandei (rezervă) Farul Constanţa - Steaua Bucureşti - vineri, ora 20.30 Arbitri: Alexandru Tudor - Cristian Nica, Florin Stănescu - Ionel Ivan UTA - Dacia Mioveni - sâmbătă, ora 18.00 Arbitri: Ştefan Erdei - Octavian Şovre, Dorin Mudura - Laurenţiu Dansa Poli Iaşi - Universitatea Craiova - sâmbătă, ora 18.00 Arbitri: Marius Avram - Miklós Nagy, Eduard Ungureanu - Cristian Sava; observator: George Ionescu Dinamo Bucureşti - FC Vaslui - sâmbătă, ora 20.45 Arbitri: Tiberki Lajos - Marcel Savariu, Aurel Oniţa - Radu Petrescu Unirea Urziceni - Universitatea Cluj - duminică, ora 18.00 Arbitri: Aurelian Bogaciu - Nicolae Marodin, Eduard Crângaşu - Cristina Corcioman Pandurii Târgu Jiu - Oţelul Galaţi - duminică, ora 18.00 Arbitri: Andrei Ioniţa - Sorin Caia, Mircea Toderici - Ovidiu Haţeganu Rapid Bucureşti - Gloria Bistriţa - duminică, ora 20.00 Arbitri: Teodor Crăciunescu - Dragor Iliescu, Bela Szőke - Alexandru Deaconu CFR Cluj - Poli Ştiinţa Timişoara - duminică, ora 21.30 Arbitri: Cristian Balaj - Zoltán Székely, Ionel Pop - István Kovács. a COTNARI NOBLEȚEA VINULUI www.cotnan.ro SDmwiimimmLE mm BMSfiem nmem MSP 0-3 UM PIETOIS 3-7 TOI 7-16 TOI, 16-31 TO REUZOÜR BAUEST DE 8%W pssoesi la ooMHOiim ojetiimii PRETOR* AVANTAJOASE Sil K60CMHILE SPORT Oţelul şi CFR Cluj vor avea vineri emoţii mari Oţelul şi CFR Cluj îşi vor afla vineri, 3 august, adversarii din turul 2 preliminar al Cupei UEFA. Ambele formaţii româneşti sunt capi de serie. Partidele vor avea loc pe 16 şi 30 august. Posibili adversari: Maccabi Netanya (Israel), Erciyesspor (Turcia), Zrinjski Mostar (Bosnia), Slaven Koprivnica (Croatia) sau Teuta Dürres (Albania), Vojvodina Novi Sad (Serbia) sau Hibernians Paola (Malta), FK Bezanija (Serbia) sau Besa Kavaje (Albania), Hajdúk Split (Croatia) sau Buducnost Podgorica (Muntenegra), Nova Gorica (Slovenia) sau Rabotnicki Skopje (Macedonia), NK Koper (Slovenia) sau NK Sauroki Brijeg (Bosnia), Anorthosaus Famagusta (Cipru) sau Vardar Skopje (Macedonia), Omonia Nicosia (Cipru) sau Rudar Plevlja (Muntenegra). Castillo a ajuns la Şahtior Mijlocaşul internaţional mexican al echipei elene Olympiakos Pireu, Nery Castillo, a fost transferat pentru 15 milioane euro la echipa ucraineană Şahtior Doneţk, antrenată de românul Mircea Lucescu, anunţă presa greacă. Un post de radio elen a indicat că Olympiakos a acceptat 15 milioane euro net pentru vânzarea mijlocaşului mexican, care ar fi semnat un contract de cinci ani cu Șahtior, urmând să fie remunerat 2,3 milioane euro pe sezon. Castillo (23 ani) a jucat timp de șapte ani la Olympiakos, campioana en titre a Greciei, care însă nu a oficializat transferul. Atletico se mută pe un stadion nou Atletico Madrid a ajuns la un acord cu consiliul local al capitalei Spaniei pentru a se muta pe stadionul “Le Peineta”. Fostul stadion Vicente Calderon va fi demolat, iar ultimul meci care s-a disputat pe această arenă a fost cel din Cupa UEFA Intertoto, cu Gloria Bistriţa, în care madrilenii s-au impus cu 1-0. Pe “La Peineta”, alb-roşii vor putea fi însoţiţi de 73.000 de suporteri în tribune, preşedintele lui Atletico fiind extrem de încântat de alegerea făcută. Pavel urcă în ierarhia ATP Tenismanul Andrei Pavel, finalist în week-end-ul trecut la turneul de la Umag, a urcat 23 de poziţii în clasamentul îndesit ATP 2007 Race, în care ocupă locul 70, cu 55 de puncte, infonnează atptennis.com. Pavel a pierdut finala de la Umag, cu scorul de 4-6, 2-6, în faţa spaniolului Calos Moya , în clasamentul îndesit ATP Entry, Pavel a urcat 29 de poziţii şi ocupă în prezent locul 103, cu 414 puncte. Victor Crivoi se află pe poziţia 209, cu 191 de puncte, după o coborâre de două locuri. Hănescu a urcat 20 de locuri, aflându-se acum pe poziţia 237, cu 164 de puncte. i I