Flacăra Iaşului, iulie 2007 (Anul 8, nr. 2052-2076)

2007-07-17 / nr. 2064

* SPORT Oţelul şi Gloria, la un pas de Cupa UEFA Turcii îi tratează pe gălăţeni cu superioritate Cotidianul Fotomac a scris ieri că adversara formaţiei Trabzonspor în turul trei al Cupei UEFA Intertoto, Oţelul Galaţi, este o echipă uşor de depăşit şi menţionează că cea mai importantă performanţă a gălăţenilor este disputarea unei finale a Cupei României, în 2004. “Este suficient să nu o subapreciezi”, scrie un alt jurnal, Milliyet, despre echipa din Galaţi, iar Fanatik precizează că jucătorii echipei Trabzonspor sunt optimişti în vederea dublei manşe cu românii, după ce în turul doi au trecut de Vllaznia, marcând în ambele manşe zece goluri. “Echipa Trabzonspor mai are un singur obiectiv... Să treacă de reprezentanta României, Oţelul Galaţi, şi să ajungă în Cupa UEFA”, notează Fanatik. Oţelul va juca prima manşă cu Trabzonspor sâmbătă, pe teren propriu, şi returul o săptămână mai târziu. In cazul în care va trece de Trabzonspor, Oţelul Galaţi va juca în turul doi preliminar al Cupei UEFA, unde România va mai fi reprezentată de CFR Cluj. Cine este Trabzonspor? Trabzonspor este un club fondat abia în 1967, condus de Nuri Albayrak, antrenat de Ziya Dogan, şi care îşi joacă meciurile de pe teren propriu pe stadionul Huseyin Avni Aker, o arenă cu aproape 30.000 de locuri. Deşi anul acesta a împlinit doar 40 de ani de existenţă şi a trebuit să stea în permanenţă în umbra unor formaţii precum Fenerbahce, Galatasaray sau Beşiktaş, Trabzonspor a adunat şi ea până acum şase titluri de campioană şi şapte Cupe ale Turciei, având şi 78 de meciuri jucate în cupele europene, 31 de victorii, 18 egaluri şi 29 de înfrângeri, golaveraj 111-115. Antrenorul Ziya Dogan are la dispoziţie un lot din care se remarcă turcii Cagdas Atan, Huseyin Cimsir, Umut Bulut, Ersen Martin, Gokdeniz Karadeniz şi Serkan Balei, dar şi brazilianul Jefferson Galvao, Ibrahima Yattara, din Guinea, olandezul Kiki Musampa şi sârbul Milan Stepanov. "Vampirii albaştri" din Bistriţa Cotidianul AS a scris, în ediţia de ieri, că adversara formaţiei Atletico Madrid în turul trei al Cupei UEFA Intertoto, Gloria Bistriţa, este “echipa lui Dracula” şi jucătorii antrenaţi de Ioan Ovidiu Sabău sunt “vampirii albaştri”. “Atletico trebuie să îşi facă bagajele şi să plece în Transilvania pentru a trece de obstacolul Intertoto. Echipa pe care o va întâlni este Gloria Bistriţa, care îi depăşeşte pe spanioli în privinţa perioadei de pregătire. Vampirii albaştri au avut până acum peste o lună de antrenamente şi patru meciuri oficiale, în timp ce echipa alb-roşie (Atletico) s-a pregătit doar o săptămână”, notează AS. Jurnalul menţionează că, în plus, Gloria Bistriţa, “echipa lui Dracula”, s-a întărit cu nouă achiziţii în vederea acestui sezon. Gloria Bistriţa va juca prima manşă cu Atletico pe teren propriu, sâmbătă, şi returul o săptămână mai târziu, în Spania. In cazul în care va trece de Atletico Madrid, Gloria Bistriţa va juca în turul doi preliminar al Cupei UEFA, unde România va mai fi reprezentată de CFR Cluj. Elevii lui Sabău nu merg în excursie la Madrid Antrenorul Gloriei Bistriţa, Ioan Ovidiu Sabău, a declarat că echipa sa nu va merge la Madrid doar ca să facă figuraţie în meciul cu Atletico, din turul III al Cupei UEFA Intertoto. “Mergem la Madrid să jucăm bine şi să ne calificăm. Nu mergem acolo doar ca să vedem oraşul. Trebuie să am jucători care să se pregătească foarte bine, jucători care să creadă că pot obţine calificarea”, a declarat Ioan Ovidiu Sabău. Despre meciul cu cei de la Maccabi Haifa, Iopy Sabău a spus:. “A fost greşit, cu un adversar foarte bun. Ştiam că va fi aşa pentru că ei au patru jucători în echipa naţională a Israelului, sunt o echipă solidă. Ar fi trebuit să marcăm totuşi atunci când am avut ocazia şi nu am mai fi ajuus în situaţia de a se executa lovituri de pedeapsă”. Meciuri tari în ultimul tur Iată programul turului III (ultimul) din Cupa UEFA Intertoto: Oţelul Galaţi (România) Trabzonspor (Turcia) Gloria Bistriţa (România) - Atletico Madrid (Spania) FK Kajduk Kula (Serbia) - Leiria (Portugalia) Cemomoreţ Vama (Bulgaria) - Sampdoria (Italia) Toboy Kostanay (Kazahstan) - OFI Creta (Grecia) .. , Dacia Chişinău (Moldova) - SV Hamburg (Germania) Cemomoreţ Odesa (Ucraina) - RC Lens (Franța) , Rapid Viena (Austria) - Rubin Kazan (Rusia) FK Vetra (Lituania) - Blackburn Rovers (Anglia) -Hammarby (Suedia) - FC Utrecht (Olanda) KAA Gent (Belgia) - Aalborg (Danemarca) Partidele tur vor avea loc la 21/22 iulie, iar returul este programat la 28/29 iulie. Ieşenii pornesc un nou “război” în Vietnam • sportivii de la CS Ihtus vor participa în perioada 20-22 iulie la Campionatul Mondial de vovinam viet-vo-dao, care se va desfăşura chiar în ţara de origine a acestei arte marţiale Practicanţii artei marţiale vovinam viet-vo-dao din Iaşi se pregătesc în aceste zile de im nou asalt şi nu va trebui să mire pe nimeni dacă numele reprezentative ale CS Ihtus vor fi şi în acest an pe poziţii fruntaşe în topul sportivilor judeţului. Astfel, luptătorii ieşeni se pregătesc pentru participarea la Campionatul Mondial, care se va desfăşura chiar în ţara de origine a acestui sport, Vietnam, în perioada 20-22 iulie, competiţia reunind la start peste 400 de sportivi din întreaga lume. CS Ihtus va fi reprezentată la întreceri de 3 sportivi, fiind vorba de Vasile Ichim, care îndeplineşte şi funcţia de instructor, Adrian Teleman şi Laura Toma, în patria vovinam viet-vo-dao, Vasile Ichim va lupta la categoria 61-64 kilograme, Adrian Teleman, la categoria 67-72 kilograme - cei doi urmează să susţină şi două probe tehnice cu partener (Song Luyen) - iar Laura Toma va participa doar la proba tehnică individuală (Quyen). Toţi cei trei sportivi fac parte din lotul naţional al României, coordonat de maestrul Florin Macovei, centură roşie - 4 dang. Antrenamentele dinaintea Mondialelor au fost îndrumate de instructoril şi sportivul Vasile Ichim, de la CS Ihtus Iaşi, posesor al centurii galbene 2 dang. De altfel, în ultima perioadă, cei trei sportivi ieşeni care vor face deplasarea în Vietnam au ţinut capul de afiş al competiţiilor de specialitate. Astfel, Vasile Ichim a ieşit vicecampion mondial, Laura Toma a fost medaliată cu bronz la Campionatul European de la Liege (Belgia), în timp ce, la aceeaşi competiţie, Adrian Teleman a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Interesant este că în Belgia a fost consemnată prima ieşire peste hotare a sportivilor ieşeni care au avut o comportare meritorie, la Liege. De asemenea, ca un fapt inedit, printre sponsorii deplasării clubului ieşean în Belgia, a fost şi IPS Calinic Botoşăneanul, Episcop vicar al Moldovei şi Bucovinei. Gruparea sportivă Ihtus a fost înfiinţată în anul 1990, îşi desfăşoară antrenamentele la sala Liceului “Dimitrie Cantemir” şi a a fost declarată anul trecut cea mai bună echipă de vovinam viet-vo-dao din România. “Mulţumim tuturor sponsorilor care au fost şi sunt alături de noi, ca să putem face deplasarea în Vietnam. Ne aşteaptă o competiţie dură, cu o concurenţă acerbă, dar sper ca munca noastră din ultimii ani să-şi arate rezultatele şi să ne întoarcem acasă măcar cu o medalie”, a declarat instructorul Vasile Ichim. Marti 17 iulie 2007 1 1 Rusia şi Italia vor disputa finala Fed Cup Echipa Rusiei şi cea a Italiei au acces în finala Fed Cup, după ce s-au impus în week-end în faţa Statelor Unite, respectiv a Franţei, în semifinalele competiţiei. Finala Fed Cup va avea loc în Rusia, în 15 şi ,16 septembrie. Rezultate complete din semifinale: SUA-Rusia 2-3 Anna Chakvetadze (Rusia) - Vania King (SUA) 6-1,6-3 Venus Williams (SUA) - Nadia Petrova (Rusia) 7-6 (8/6), 0-6, 6-4 Venus Williams (SUA) - Anna Chakvetadze (Rusia) 6-1, 6-4 Nadia Petrova (Rusia) - Meilen Tu (SUA) 1-6,2-6 Nadia Petrova/Elena Vesnina (Rusia) - Venus Williams/Lisa Raymond (SUA) 7-5,7-6 (7/1) Italia - Franţa 3-2 Tatiana Golovin (Franţa) - Tathiana Garbin (Italia) 6-3,2-6,6-2 Francesca Schiavone (Italia) - Amelie Mauresmo (Franţa) 7-5, 6-3. Amelie Mauresmo (Franţa) - Mara Santangelo (Italia) 6-7 (5/7), 6-0, 6-4 Francesca Schiavone (Italia) - Tatiana Golovin (Franţa) 6^4, 2-6,7-5 Francesca Schiavone/Roberta Vinci (Italia) - Nathalie Dechy/Severine Bremond (Franţa) 4-6, 6-1, 6-2. Accident in Turul Franţei Un spectator al Turului Franţei se află în comă după ce rutierul german al echipei T-Mobile, Patrick Sinkewitz, a intrat cu bicicleta în el la finalul celei dea opta etape a competiţiei. Spectatorul, care a intrat în comă după ce şi-a pierdut cunoştinţa, a fost transportat la spitalul din Chambery cu un elicopter. La acelaşi spital a ajuns şi Sinkewitz, care a suferit o fractură de piramidă nazală în urma impactului. Un alt rutier accidentat duminică este australianul Stuart O’Grady (CSC), care a suferit multiple fracturi şi pneumotorax din cauza unei căzături, în urma unei radiografii, s-a constatat că australianul are “trei fracturi minore la nivelul primelor vertebre dorsale, cinci fracturi costale pe partea dreaptă, o fractură de omoplat drept şi o entorsă acromioclaviculară”. Etapa a opta a Turului Franţei a fost câştigată de danezul Michael Rasmussen, care a preluat totodată şi conducerea în clasamentul general, îmbrăcând tricoul galben pentru 43 de secunde în faţa lui Linus Gerdemann, drept şi o entorsă acromioclaviculară”. 9 Bent, oficial la Tottenham Tottenham Hotspur a confirmat transferul atacantului Darren Bent de la Charlton Athletic la echipa de pe White Hart Lane pentru o sumă record, de 16.5 milioane de lire sterline. Jucătorul în vârstă de 23 de ani a efectuat vizita medicală joi și a semnat un contract pe o perioadă de şase ani. Fostul atacant al lui Ipswich Town a fost unul dintre cei mai curtaţi jucători din Premiership în această vară. ‘Tottenham are o mulţime de englezi tineri şi e o echipă tânără, e o echipă care merge înainte şi asta e direcţia pe care vreau să merg şi eu”, a spus Darren Bent, după ce a efectuat vizita medicală. Bent speră că, odată cu transferul la Tottenham, să fie din ce în ce mai aproape de echipa naţională, pentru care a evoluat de două ori ca titular. Brazilia a câştigat Liga Mondială de volei masculin Echipa Braziliei a câştigat Liga Mondială de volei masculin, învingând în finală formaţia Rusiei, cu scorul de 3- 1 (18-25, 25-23, 28-26, 25-22), duminică, la Katowice (Polonia). Căpitanul “Selecao”, Ricardo, a fost desemnat cel mai bun jucător al fazei finale a competiţiei, intrând în posesia unui cec în valoare de 35.000 de dolari. Medalia de bronz a revenit echipei Statelor Unite, care a dispus de Polonia cu 3-1 (25-19, 25-21, 22-25, 25-19), în meciul pentru locul 3. Succesul seniorilor brazilieni a fostdublat de victoria juniorilor acestei ţări la Campionatul Mondial de volei rezervat acestei categorii de vârstă, găzduit de Maroc, unde Brazilia a învins în finală Rusia. Cele două titluri confirmă supremaţia Braziliei în voleiul mondial, sudamericanii fiind campioni olimpici și campioni mondiali en-titre. Ji-Sung Park revine abia în ianuarie Mijlocaşul lui Manchester United, Ji- Sung Park, va reveni pe teren în ianuarie 2008, el fiind accidentat la genunchi. Internaţionalul sud-coreean în vârstă de 26 de ani s-a operat la sfârşitul sezonului recent încheiat, însă lucrurile s-au agravat şi el va reveni de-abia peste şase luni, după spusele lui Sir Alex Ferguson. “Nu va fi apt până în decembrie sau ianuarie. E o veste foarte dezamăgitoare, însă, din fericire, avem o echipă cu care putem să acoperim accidentările în acest an”, le-a declarat Sir Alex Ferguson jurnaliştilor asiatici. Chiar dacă este accidentat, Park a călătorit cu Manchester United în turneul asiatic ce va cuprinde meciuri în Japonia, Coreea de Sud, Macau și China. Fotbalistul asiatic s-a accidentat pe 31 martie, în meciul cu Blackburn. Makeleie ar putea ajunge în Grecia Mijlocaşul lui Chelsea, Claude Makeleie, este aproape de un transfer în Grecia, la Olympiakos, conform Radio RMC din Franţa. După patm sezoane pe Stamford Bridge, lui Makeleie îi expiră contractul cu Chelsea în această vară şi a primit o ofertă şoc din Grecia, de la Olympiakos. Conform sursei citate, Makelele a purtat deja o discuţie cu oficialii clubului elen, discuţia decisivă urmând să aibă loc după meciurile din preliminariile pentru Euro 2008, deoarece Makelele ia spus impresarului său că deocamdată se gândeşte doar la jocurile pe care Franţa le va disputa împotriva Ucrainei şi Georgiei. Makelele este curtat insistent şi de Villareal, dar jucătorul de culoare nu intenţionează să se reîntoarcă în Spania, după ce a petrecut doi ani la Celta Vigo şi trei ani la Real Madrid. ) i