Flacăra Iaşului, ianuarie 2009 (Anul 9, nr. 2497-2520)

2009-01-20 / nr. 2510

MARȚI, 20 ianuarie 2009 l Prima înfrângere pentru baschetbalişti După nouă etape fără înfrângere, baschetbaliştii ieşeni au cedat sâmbătă, în Capitală, în faţa Stelei, cu scorul de 87-77, după prelungiri. Runda viitoare, Politehnica va primi, în Sala Polivalentă, vizita formaţiei Rapid Bucureşti (vineri, 23 ianuarie, ora 18:00). Edina Gallovits s-a calificat în turul doi la Australian Open Jucătoarea română de tenis Edina Gallovits s-a calificat, ieri, în turul doi la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului, informează siteul oficial al competiţiei. Edina Gallovits a învins-o în primul tur pe italianca Maria Elena Camerin, cu scorul de 6- 2, 2-6, 6-3. în turul doi, Edina va juca în compania rusoaicei Vera Zvonareva, cap de serie numărul 7, care a trecut de Magdalena Rybarikova (Slovacia), cu scorul de 7-6 (7/2), 6-0. Tot în turul doi a acces şi Monica Niculescu, care va juca în compania sportivei italiene Sara Errani, după ce aceasta a trecut de rusoiaca Maria Kirilenko, scor 6-0, 6-4. Ştefan Radu, apreciat de presa italiană după meciul cu Juventus Fundaşul român Ştefan Radu, care a fost integralist în meciul pe care echipa Lazio Roma l-a încheiat la egalitate, duminică, scor 1-1, cu Juventus Torino, a avut o prestaţie contradictorie în acest joc în viziunea presei din Italia. "Nu este deloc uşor să opreşti atacul lui Juventus dar fundaşul român, Ştefan Radu, nu a încetat niciun minut să facă presiune şi a reuşit aproape de fiecare dată să să se plaseze la locul potrivit", notează site-ul Eurosport.it. Sursa citată a apreciat cu nota 6,5 prestaţia internaţionalului român în partida cu Juventus, plasându-l pe Radu printre cei mai bun jucător al gazdelor alături de Lichtsteiner (7), Diakite (7), Rozehnal (6,5) şi Zarate (6,5) Site-ul Kataweh.it l-a notat pe fostul fundaş al echipei Dinamo cu şase, la fel ca şi colegii săi din defensiva grupării laziale Rozenhal şi Dabo. Lazio Roma a terminat la egalitate, scor 1-1, meciul susţinut, duminică seară, în compania formaţiei Juventus Torino, în etapa a XIX-a a campionatului Italiei. Lazio a deschis scorul prin Ledesma '24, în timp ce Juventus a egalat prin Mellberg ’30. Ştefan Radu a fost integralist la gazde şi a primit un cartonaş galben în minutul 75. Presa rusă îl dă pe Goian la Spartak Moscova Cotidianul Sport a scris că fundaşul stelist Dorin Goian ar putea ajunge la Spartak Moscova, după ce gruparea rusă a înaintat o ofertă pentru acesta. "Reprezentanţii jucătorului au avut discuţii cu directorul general al clubului Spartak, Valeri Karpin. Spartak a făcut o ofertă pentru Goian, urmând ca zilele următoare să existe posibile noi întâlniri în vederea unui transfer", a scris sursa citata. Pe de altă parte, presa rusă scrie că de serviciile fundașului Sorin Ghionea se interesează Terek Groznâi, echipa unde joacă Daniel Pancu, Andrei Mărgăritescu și Florentin Petre. FLACARA IASULUI 16 "Am venit cu sufletul la Iași pentru a salva Poli de la retrogradare" ~Radio Iasi 90,8 & 96,3 MH/ KM Peste 1.000.000 de ascultători unici/săptămână Peste 800.000 de ascultători/zi Widerthestorial wmw.radioiasi.ro • echipa din Copou are trei variante de cantonament: Turcia, Cipru sau Italia Aşa cum a promis, antrenorul Cristiano Bergodi a semnat ieri contractul cu Politehnica, înţelegere valabilă până în vară, cu drept de prelungire pe încă doi ani. Tehnicianul italian a condus şi primul antrenament al trupei din Copou, scoţând untul din Onuţ şi compania, după care a venit la întâlnirea cu presa ieșeană, alături de "team-manager''-ul Renzo Rossi. în fine, aseară s-a desfăşurat un al doilea antrenament, prilej pentru antrenor să-şi facă o idee şi asupra calităţilor elevilor săi, după ce dimineaţa se familiarizase cu numele acestora. Peste toate rămâne imaginea unui tip serios, care ştie meserie şi se implică total, conştient fiind ca are onoarea unui oraş "grande" de apărat, dar şi că e îrn joc propria carte de vizită. De altfel, Bergodi chiar a făcut un sacrificiu pentru a veni în Copou, declarând ieri că a plecat din Italia, unde şi-a lăsat soţia şi cei trei copii, pentru a încerca salvarea formaţiei ieşene de la retrogradare. "Am venit cu sufletul la Iaşi, pentru a salva Politehnica de la retrogradare. Ştiu că nu va fi uşor, dar dacă nu aş fi crezut că pot salva Iaşul, nu aş mai fi venit. Gândiţi-vă că mi-am lăsat soţia acasă, în Italia, cu trei copii mici, pentru a veni aici...! Am mare încredere în jucătorii mei şi sunt convins că împreună vom reuşi să ne atingem obiectivul. Eu mereu am avut o relaţie foarte bună cu fotbaliştii pe unde am antrenat şi am pus întotdeauna preţ pe loialitate. Probabil că valoarea lotului nu se compară cu ce am avut la Rapid sau CFR Cluj. Ca valoare, cred că Poli se compară cu FC Naţional, când am antrenat eu acolo dar, pentru mine, jucătorii mei sunt cei mai buni. Iaşul este unul dintre cele mai mari şi mai frumoase din ţară, am citit multe pe internet despre acest oraş. Domnul Mircea Rădulescu a spus Orasu despre mine că mă adaptez repede în România şi eu sunt convins că aşa va fi", a spus Bergodi. "Vreau să fac măcar câte lucruri bune a realizat Popa" Tehnicianul italian a adăugat că îşi doreşte să facă tot atâtea lucruri importante la Poli câte a făcut şi fostul antrenor al echipei, Ionuţ Popa. "Ionuţ (n.r. - Ionuţ Popa) a stat aici patru ani şi asta înseamnă că a făcut lucruri improtante. Pentru un antrenor înseamnă foarte mult patru ani să stea la o echipă. Eu sper să fac măcar atâtea lucruri bune câte a făcut Ionuţ", a afirmat Cristiano Bergodi. Noul antrenor al Politehnicii sa caracterizat ca fiind un tehnician exigent: "Nu sunt un dictator, însă peste tot pe unde am antrenat am avut rezultate bune, zic eu, pentru că am fost exigent cu jucătorii mei, dar şi un prieten al lor. Acelaşi lucru îl voi face şi la Iaşi. Dimineaţă, înainte de antrenament, am stat de vorbă cu jucătorii şi le-am cerut în primul rând corectitudine maximă. Am de lucrat foarte mult cu ei, dar nu vreau să înţeleagă cineva că fac asta pentru că echipa este slabă. Nu. Mie îmi place să lucrez foarte mult tehnico-tactic", a mai spus italianul. "Sistemul de joc va fi 4-4-2" Cristiano Bergodi şi-a prezentat și câteva dintre planurile pe care le are pentru Politehnica. "Mi-aş dori să joc 4-4-2, dar asta depinde şi de tot. Cert este că mă voi baza pe jucători experimentaţi, pentru că, în situaţia actuală, nu pot apela la tineri. Oricum, pentru aceasta am nevoie de doi atacanţi rapizi", a mai spus italianul. Ajungând la acest capitol, noul antrenor al Politehnicii a ţinut săşi spună părerea şi despre copilul teribil al fotbalului ieşean, Ionuţ Bâlbă. "I-am spus, în glumă, că a apărut în ziare mai des decât Cristiano Ronaldo. I-am atras atenţia că vreau să colaborăm corect", a declarat Bergodi, care a ţinut să precizeze că nu ştie încă unde va merge Poli în cantonament. în acest moment, sunt luate în calcul trei variante: Turcia, Cipru şi Italia, fiind cert doar faptul că soluţia Debrecen nu este agreată. E clar, echipa are acum un antrenor care o va însoţi mereu în deplasările cu avionul...’ LIFE Preşedintele Boca şi antrenorul Bergodi, noua trupă de şoc din Copou Cine este Cristiano Bergodi Cristiano Bergodi s-a născut pe 14 octombrie 1964, la Bracciano, o localitate aflată la circa 30 de kilometri de Roma. Șia început cariera de fotbalist la Albano ('83-'84), după care a evoluat, ca fundaș central, la Pescara (perioada 1984-1989), Lazio (perioada 1989-1996; a fost și căpitan de echipă), Padova (perioada 1996-1999), agățându-și ghetele în cui în anul 2000, când a evoluat pentru Sliema Wanderers, în Malta. Ca tehnician, a pregătit echipe de eșaloane inferioare din Italia, Impresse (2002-2003) și Sassuolo (2003-2004), găsinduși apoi afirmarea în România, umde a ajuns în 2005, când a preluat pe FC National. A trecut apoi pe la CFR Cluj, echipă pe care a dus-o pe locul III. In sezonul 2007-2008 a antrenat Rapid, cu care a cucerit Supercupa României, italianul demisionând după eliminarea din Cupa UEFA cu Nürnberg.