Flacăra, octombrie-decembrie 1969 (Anul 18, nr. 41-52)

1969-10-18 / nr. 43

VIZITA TOVARĂŞILOR NICOLAE CEAUŞESCU ŞI ION GHEORGHE MAURER ÎN INDIA La invitaţia preşedintelui Republicii India, Varahagiri Venkata Giri, şi a primului ministru al Indiei, Indira Gandhi, Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, împreună cu soţia, Elena Ceauşescu, şi Ion Gheorghe Maurer, preşedintele Consiliului de Miniştri, împreună cu soţia, Elena Maurer, au făcut în această săptămînă o vizită oficială în India. Căldura, cordialitatea arătate pretutindeni înalţilor oaspeţi români, atît de persoanele oficiale cît şi de populaţie, au oglindit elocvent sentimentele de stimă şi prietenie ce leagă popoarele român şi indian, dorinţa unei mai bune cunoaşteri şi colaborări între România şi India. «Vizita noastră aici — a arătat preşedintele Nicolae Ceauşescu în cuvîntarea pe care a rostit-o la Adunarea populară de la Fortul Roşu — este o expresie a bunelor relaţii care există şi se dezvoltă între ţările noastre, a dorinţei popoarelor român şi indian de a intensifica şi mai mult colaborarea reciproc avantajoasă — pe tărâm economic, ştiinţific, tehnic, cultural , de a conlucra în sfera politicii internaţionale pentru promovarea cauzei destinderii, a înţelegerii şi păcii între popoare». Zilele petrecute de conducătorii de stat ai României şi de persoanele oficiale care îi însoţesc pe străvechiul pămînt indian, vizitele făcute şi contactele stabilite cu acest prilej au reprezentat — aşa cum s-a subliniat şi cu prilejul convorbirilor oficiale româno-indiene — momente însemnate în dezvoltarea relaţiilor dintre cele două state şi popoare, au constituit încă un exemplu de realizare în practică a principiilor coexistenţei paşnice între ţări cu orînduiri sociale diferite. La sosirea pe aeroportul din Delhi, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi soţia sînt întîmpinaţi de Varahagiri Venkata Giri, preşedintele Republicii India. Cu prilejul vizitei la «Rajghat», mausoleul ridicat în memoria lui Mahatma Gandhi, pe soclul monumentului funerar al marelui gînditor şi om politic indian a fost depusă o coroană de flori din partea preşedintelui Ni-colae Ceauşescu şi a premierului Ion Gheorghe Maurer.