Flamura, ianuarie-iunie 1981 (Anul 33, nr. 3295-3320)

1981-01-06 / nr. 3295

r PROIETARI DIN TOATE TÂRLE. UNITI-VW MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI, Cetățeni ai republicii SOCIALISTE ROMANIA, încheiem anul 1980 și, totodată, cincinalul 1976-1980, cu noi și remarcabile realizări în toate domeniile de activitate. In cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în plenara Comitetului Central al partidului, în Marea Adunare Națională, cadrul Frontului Democrației și UnităSocialiste s-a făcut bilanțul realizărilor iestre pe acest an și pe întregul cincinal. Și în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depășire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social și venitul național, s-a ridicat nivelul de trai material și spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mândirie și satisfacție constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forța și superioritatea orînduirii noastre noi, hotărîrea întregului popor, mai unit ca oricînd, în cadrul mtului Democrației și Unității Socialissub conducerea partidului, de a-și făuri față liberă și demnă, viitorul socialist și comunist. Pentru mărețele înfăptuiri obținute în Iecursul acestui an și al întregului cincinal, II în numele Comitetului Central al partidual Consiliului de Stat și guvernului, oni și al meu personal, adresei clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, organelor și organizațiilorr de partid, organizațiilor de masă și obștești, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese în activitatea viitoare. , Vom intra, peste cîteva minute, în , noul an — 1981 — primul an al celui de-all șaptelea cincinal care asigură transpunerea în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului, parcurgerea unei noi și deosebit de importantei etape în realizarea Programului de edifiicare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal prevede continuarea dezvoltării în ritm înalt a forțelori de producție ale țării și, totodată, realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Aceasta impune să asigurăm organizarea superioară a producției și muncii în toate sectoarele, afirmarea largă a revoluției tehnico ș științifice, creșterea susținută a productivității muncii — izvorul principal al sporirii bogăției noastre naționale —, aplicarea riguroasă a noului mecanism economico-financiar, creșterea puternică a eficienței întregii activități economice. Este necesar să realizăm o adevărată revoluției în agricultură, valorificînd mai bine fiecare metru de pămînt pentru a asigurai producții agricole sporite care să satisfacă în condiții tot mai bune cerințele de consum ale întregii populații. Să ridicăm, în continuare, nivelul gîndirii și creației științifice, al învățămîntului, culturii și artei, să intensificăm activitatea de educare patriotică, revoluționară a maselor, de formare a omului nou cu o conștiință) (Continuare în pag. a 3-a)J Eminentă personalitate a vieții politice și științifice In conștiința noastră, a întregului popor s-au înscris întru permanentă cinstire două nume de profundă rezonanță ! Niclae Ceaușescu, Elena Ceaușescu. Daă nume ce au pornit din inima neamului, strălucind în istoria contemporană a României, prin care ne făurim cele mai nobile aspirații de progres și prosperitate. "Două nume, în constelația de suflet a națiunii, în tinerețea de datini a patriei, prin care ne rostim cele mai scumpe idealuri. Cu dragostea de țară in privire, totdeauna în luptă lîngă cel demn și prețuit, tovarășa Elena Ceaușescu, proeminentă personalitate politică, om de știință cu merite larg recunoscute în țară și peste hotare aduce — împreună cu întreaga conducere a partidului și statului — o contribuție de certă valoare la elaborarea înfăptuirea politicii de dezvoltașire multilaterală a patriei. Identificîndu-se cu năzuința fierbinte de pace, de muncă creatoare a poporului, tovarășa Elena Ceaușescu se afirmă, totodată, ca participantă activă la elaborarea politicii externe a partidului, aducînd țării noastre un prestigiu unanim recunoscut în amfiteatrul luptei popoarelor pentru pace, libertate și demnitate națională. Membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al P.C.R., prim vice-prim ministru al tovarăși acad. guvernului dr. ing. Elena Ceaușescu a desfășurat și desfășoară cu pasiune și înaltă competență o vastă și rodnică activitate într-una din cele mai dinamice ramuri ale științei — chimia — înfăptuind astfel, cu strălucire, una din cerințele puternic reafirmate la Congresul al XII-lea al partidului, căreia societatea socialistă potrivit multilateral dezvoltată și comunismul se construiesc pe baza celor mai avansate cuceriri ale revoluției tehnico-științifice contemporane. Remarcabila cutezanță în gindire, uriașa putere de muncă de care dispune se profilau incă din fragedă tincere, cînd milita, în condițiile aspre ale ilegalității, încurajînd și mobilizînd oamenii la lupta pentru desființarea ex(Continuare In pag. a 3-a) IN EDIȚIA DE AZI : Adunări de dări de seamă și alegeri ale comitetelor sindicatelor (pag. 2-a) Să ne asigurăm în județ resursele proprii de aprovizionare cu produsele agro-alimentare (pag. 5-a) . Cei mai buni 10 sportivi cărășeni ai anului 1980 (pag. 8-a). MIMICA MOBOSITA PENTRU PROGRESUL ȚÂRII Am sărbătorit după datină străbună, puntea dintre ani, dintre cincinale, puntea dintre decenii. Semnele noului timp al țării s-au făcut auzite încă din prima zi, înscriindu-ne în cadența ritmurilor, devenirii noastre. Știm bine că împlinirea năzuințelor, progresul multilateral al țării, al fiecăruia dintre noi depinde nemijlocit de munca și abnegația noastră. Anul în care am pășit cu încredere și optimism este anul unei aniversări scumpe— șase decenii de la crearea Partidului Comunist Român — anul demarării celui de al șaptelea cincinal care va duce poporului român noi și importante realizări, asigurînd transpunerea în viață a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului. îndeplinirea noilor exigențe impune o mai atentă preocupare pentru temeinica organizare a producției și a muncii, promovarea hotărîtă a cuceririlor științei și tehnicii, aplicării riguroase a noului mecanism economico-financiar. Să nu uităm nici un moment că izvorul principal al sporirii bogăției țării rămîne creșterea în ritm accelerat a productivității muncii, în agricultură este necesar să continuăm acțiunile pentru valorificarea superioară a fiecărei palme de pămînt, dezvoltarea efectivelor de animale, pentru a asigura producții mai mari, la nivelul cerințelor de consarcini de seamă revin organizațiilor fie partid în perfecționarea formelor și metodelor colective de conducere a producției, de întărire a autoconducerii muncitorești și autogestiunii financiare. Prezenți la datorie, în acest început de an, oamenii muncii din unitățile economice ale județului și-au făcut pe deplin datoria, convinși fiind că numai lucrînd ritmic vor putea îndeplini exemplar planul pe 1981. ÎN PAG. IV-V : Obiectivul esențial al primului cincinalului 1981-1985 — creșterea eficienței economice.an al