Foae sătească, 1839-1840 (Anul 1, nr. 1-53)

1839-05-28 / nr. 9

Logofeția cea Mare a Dreptaliii Maii 15 anul 1859, No. 2700. Spre a fi obștește cunoscut vinovățiia în care cag, min ce cut vara a onloși dezertorii din Milștie, eaă însomieza anulor 112, scos ann capitul an 7-lea Organicestiuluii Reglement, „înpărtășucit șu Logofețieii de catră Șeful Munanțieii pamnnteștii, prin adresul de supt Nos 1556, care paragraf este de următoare cuprimdere, adecă: „ Va persoannle ce bor ascunde pe col„patul fugit, trădundusă Gubernuluii pomitniesc, ez „feau în giudecata pomitneacă sa sa giudecă cau„unii ne ascund, pe criminaliticii” - pentru aceasta să face obște de știut. FCGG î 28 MAIU 18339. EȘINI. Vomatestul Sănăteăției. Moți 18 anul 1859, po 1427. Vornicul Doctorească observarisma dupa neii datorii asupra bollelor, Aomnșitoare în acest climat, ia sau încredințat, ca atât în Capitalieance, cât și prin tot Prinținatul sau pecat epndemiia bărbatuluii între copiii marii, spre a cărui curmare au găsit de folos a să huntun al 2-le toții copiii de la 2 pănă la 12 anii, potrivit căriia sau scris Doctorilor Departamentalii ahuntun toții copiii după propuneră Comisiei, Făcândusă cunoscut trebuitoare. șai Isprăbniciilor a le ra înlescurule Maii 21 anul 1839. Noi ADGL. Divin povodul raporturilor ce să prin mesae de pe la Iatrăbuniciii cuprinzătoare că pe alocurii sarfi pocnt în Oii boala Vărsatuluii, a gălunzii și altele, Comitetul îndemnăndusa a căuta mnăloace spre stărpure vostoriii unuii așa rău, au aflat că următoarele sânt folositoare: 1. Dan oale acele ce ar fi bolabe de bărsat tășniucă una că se dispone de piele, și în acă piele turnănfusă sunge de a ei să se îndălneacă ață groasă de cânepă sau ne, care dupnă ce ba sta câte ba cesurii muetă acolo în sânge, apoii să se scoată, și cu de aceia sa se putrecă cu un ac de arginet prin urechle oiilor sănătoasă, dă acele să bor pribomi și nu bor patamai, și aceasta săa socotește ca o hultunre, iar alt metod este: 2. De la una din onle ce ar fn bomiabe, pin ar abe bărsatul copt în putere, sa se ee bărsat cu care să se hultuilacă câteva oi sănătoasă supt coadă, sau la ureche între piele și carne întro spintecătură de giumătate păra, care ou să bor țâne o sărinte în gază D de celelante, și la care dupa ce să ba conce bărsatul să se de materie de acesl spre a sa hultun pe toate celelante oii, sa se ee în bagaje de samă ca asămine hulturie să se facă de la locul unde epindemia nu ar fi cu furie. 3. Oii ce sa vor bolnăbi de gulbauhă sa miesaă dee sa bee brahă de pe la belnișii, de care piere tălbajha, șnii ele să însănătoșazhă, lujund, însă îm breme aspmișie măsurii pănă a nu fi cu totul dobeante de această boală. Iar pentru boala numită G zagăr este folositor, el se eemoaie de crostabeții sauiarsă cu cupăruți roș, întru o oală astupată cu turtă de aluat, care fierbint, cuteba ceasurii să stee triiim ple în ace oală, și apoii în zriii anmineții pănă a nu să supt No. 19, au făcut cunoscut ca cu raport D -a