Foae sătească, 1840 (Anul 2, nr. 1-39)

1840-10-20 / nr. 29

7 131 32 sani, încă nu s'au retut; anoi după Domcosie s'au înguiinat an voine bade a să ia aceal prote la 13 a viitoarei luni Poeme. pre care să și publică spre știința numitului iu, că la arătata să se afle aice. Ostomu. 10, po. 5980. -i că îlui vornicul Sirmiea Roset, luhetărule domnescunui Diuan, cuprinsă prin ateraea din 9 Maiu 1838 cu Po. 1602 Înalt zărită la 7i iulie același anu, și după mnemiințerile acelui Divan, n'au fost urmatoru nune la care îngistunar Atali Vorne. Gheorș Sturza, cu plata a 244,770 lei ce avea a de la Dini Vorne. Roset poștriuit ziei arorale, apoi adlot Diban prin Judecătoriia nuturii Cacău, nămurine, aberea ce are Dlui set în aceat țânut, și anume nă îmnoșiatrășcanii, 590 fănci 17 prămini pământ, care să cuprina, și cumpărăturile făcute a moșiia Râpide, și anăturate înngătrul moșiei Pătrășcaninor;” însă? 30 fănci vă ș proastă pe filuri, 183 fănni loc de 4”ră cu 54 locuitori nea, 110 fănci 17 prăni și poi palmă imaș cu omiișe satului prin pi și ponoară, cu arătații lăcuitori, 28 fănci vare tânără apărată, acemene și Următoaaeareturi aflate pe arătatele fălnii, a. că, o casă vorrească cu foă rămuri, râul întăi fe pintre și cea an doine de cărnulă lîn paianturi, dedesunt în ștafă despărți cu sala lor, însă să găsascu în foarte vastă stare; arădsuira vagdadiine și riții sfărmați din vreme cutremurului, fărză și ferestri, încât nu poate nimine să lască în ele. Un hamvariu lau poartă de ruduri foarte vechi, cu pibniță de piiatră de cupt, în puăpatoare di bimn cat trebue pentru cotă gospodărie, gramgiu și șură sau arheiuri înpregiur; o grădină lăngă casă în arte proastă etare; o biserică de piatră vechi reze la cutrenu fiind, crupată în munte ori, să găsește apărată de nechere cu mungi jvrii de nintră zirugi înpregiurul ei, și în Untru catapitezma zugrăvită pe moara vechi, clopotnița din trupul ei canmra, îngrăzimangă ografa catelor cu un gara vechiu înviit; o crășmă de lemnu prcant, cu pivniță lemn; antă crășmă asemenit de lemn, cu linea pilenișă langă hotarul moșiei Raspine; o morișcă cu o piiatră mică în părări Pătenite, care umblă în breme de sloată cu zapor; moară cu totul bechi mitr'o goărnă a apei Trotușului sunt sat, care acum să găsuite mâlită și astupată în formă de ror pietre rar fără pustie, precum asemine și 691 fălci 62 60 fălci însă, ele prăjini în moșna . prul pe coasă în pună calita, 7lănii o jumvrabă apărată, 628 fălci 62 prăjini arătură cu 32 lăcuitori pe așezi 130 stanjini asupra cărora Urmează pretenție din partea lui Matei o casă coerească cu temeniia de vonobani și păreții în trei despărgituri cu o budiță prin mijloc, și o căsugă pentru slugi de o parte; un hamvaraș cu pivniță de lemgi; o biserică de piatră zidită de Șefan Vodă, lângă sat supt îngrăgitura galinii; un han de bonobani cu cărămidă amestecată zidit în drumul mare supt sat, cu șură și graunitu, cu ceciu de pian odăi tră zidiu nou fin anul acesta; o crăcină de lemni pe holta Diecungii lângă L. cuprinsă în suma lăncilor de sus, cu pibniță de piatră supt 2 padăi, iar bonta de lemn cum și păreții caselor, așadar pe temeiul rezoluției inchfetă de acest Diban la 28 a trecutei luni Seșt. se publică despre tratatele mai sus, spre ființa atât a celor ce bor abe vreun semn de pretenție, precum și a muștereinor ce bor fi, ca sa se înfățoșeză la acest diban în termin de 6 luni. Judecătoriia gânutului iașii. 1) Seșt. 28, Pp. 7883. - D. Capt. Tudurachi Radobici împreună cu soțiia sa Ineana, au trecut în de vecin bânzare 3 dugene cu 4 crai anăturea,, ce le au în târgușorul podun iioaiei, pe noc cu pezhmăn a răps. Hat. Costandin Palați, în mărime de 11 strijini 6 palme Gospod despre megean de la baie de Tanasi Chitariul, că Toader și Anaronic sun Milotră mneguțitorii în prește 8000 lei. tini geiman grigorea, 2) Sent. 30, Pp. 8002. - Safta fiica lui ionigă Dovoș, au trecut în de vbeci bunzare o casă cu locul ei ce o are în mahalaoa de supt Mitroponie deșșin barluiu, cătră Alui Gheorghi Botezatun în preț fe 400 mi. 3) Sint. 30, No. 8003. - D. Coman. Ștefan grigoriu, au bundut gemeui o bie gre 5 pogoane ași Ioan Ponaț de bârne S