Foae sătească, 1840 (Anul 2, nr. 1-39)

1840-05-26 / nr. 8

Apul II, e săptămână, într'o coală in folio, tipografia Sfintei Mitrmiumi a Moldaviei. IAȘI 20. Premumerația se face în Își la relacție, în țănuturi pe la Ad. Sameșir. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap. Prințipatului Molddviei. maiu sulo. tuș departamentunl trevilor fin lăuntru Maiu 11, No. 9666. Opre desrădătinare a tot felul de furături de vite ce făptuitorii pe lângă îndestule măsuri Poligienești, totuși găsc prinee a da loc faptei lor prin felurite chipuri. Ocărmuitorin Ofat au luat crezz” mai jos măguri, care s'au și îmbunătățit de cătră Pre învașatul Domn. 1. Fiere care lăcuitor sătea, frâna, ași vinde din bite să fie zatoriu a se duce la jur șini sătesc cu anene și bite, și ași cere răbani cu aratare de soiun, de păr, și de semnițe sau moierare ce arabe, curulursă. în acen racaș anume aratare de unde iși are bitele, sau vele ba abe cumpărate, de la cine și câuna; rabași să fie iscănit de întregul județu, și cu pecetea satului, și acel rabaș la fes raneit vitenor prin u sau prine schimbu, ul pa da la luatoriul vitenor apr aislunii de revară în oricare întămpnare. Imprăvninime și Pomirgiine târgurilor, sânt poroncite ca la zile de urmaroace, sau în zilnie de târg la care să adună lăcuitorii, să fie cu privigiere și luare aminte asupra adunătorilor de vite spre bânzare, ca să fie aciia întobărășiți de asemine rabașă precum să cuprinde la pmtul întăiu. 3. Opre anu mijloci în biitorime punere peceților sătenri pe tabașe iconomicoase să se prifacă în 2 turgi în de obște, satenor la care s'au sat, stânad, o parte la toate pecețile proprietar sau în lipcă vechiu ori posesor, care în unire cu unul din paninici în vreme de cuvenita trevuință să se urmeze pecetau bine, iar la satele răzășești la cea mai de frunte răzăș și cu știință de carte, care iarăș împreună cu unun din pacinici va urma legiuitele pecetauiri. 4. Prin unun din lăcuitori să nu uutace bite de la ori și cine fără a ale vânzătorii eau acii ce ar boi a fanegu„l se cuprinde la pontul 1 . pentru acele bite. schimo rabașe 3. pentru soi însă ce să bor cumpăra șirii iarmarcate de cătră lăcuitori de la boeri sau Aabstă Folie offițillă e să dată Z - -----