Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-04-27 / nr. 17

pe săptămână, cu doă Suplemcepturi pe lupă, în Tipografia Sfintei Mitropolii a Moldaviei. Departamentul trevilor din lăuntru. April 14, No. 7194. Secretariatul Statului, pe lângă otpoșenia de supt No. 439, împărtășind Departamentului copia Pozei Împărătescului Rosiepesc Consulat supt No. 481, cu propunere măsurilor întimpinătoare pribegiților din Rusia, a osebite fețe piiate supt Femuri de catigorii, adecăs călcători de Pravile, dezertori oșteni, răpitori de averi și vagabonzi, care s'ar oploși în Moldova, își pune înainte că asemenea măsuri supuindusă Ocărmuitoriului Sfat, ei au înfuințat puneri lor în lucrare, după care s'au și răspuns Consulatului supt No. 438, rămăind a face Departamentul regulariira urmărei întocmai. Deci se publică spre înștințare tuturor de orgie numerarisita Notă:1(Nota Împărătescului Consulat al Resiei, din 15 Februarie No. AUI, cătră Postelnții. Împărătescul Consulat al Rusiei în Moldova, poftește pe Cinst. Postelnicie, să întoarcă osebită luare aminte asupra următoarelor împregiurări: C.Din științele care în cea mai mare parte sânt întemeete pe ispită, să crede că urmează o însămnătoare pribegire din Rosiia în Moldova, aremuri de oameni călcători de pravilă, precum: dezertori oșteni, răpitori de avere și vagabonzi, care'și caută adăpost în Moldova, și care se mistuesc aite spre a scăpa de urmările Cărmuirei, asemenea oameni care în cea mai mare parte sânt valicorosieni, trecând granița Ș Prutului cu chip tainic, și temânduse de a fi prinși de localnica Polițienscă lăărmuire, pentru neavere de pas, știind pe lângă aceste din auzire că în Iași viețuesc Un însemnat număr de valicorosieni storoobreu (lipoveni) din care puțini numai sânt pravoslavnici, de mult sau mai în urmă veniți, sau pribegiți aice din Rosia, și care să găsesc unii ra ele, ar alții supt protecția C.C. pghenții, prin ascuns să înfrățoșai z cătră viețuitoriul aice în Iași, Vartolomeiu Ivanov și Vasili Cechip, din care cel dintăiu să zice că este staroste preslei lipovinești, și supt chirzuiia acestora pe care o prestavlisesc Comisariului geastiei, priimind de la Agie Bileturi, să călătoresc prin cuprinsul Moldovii, supt chin de purtători de mărfuri mărunte ce le priimesc de la femuri de neguțitori ruși care au dughene aice în Iași și în alte târguri a Moldaviei, osebit de atesta asemine fugari slujăsc în aparte prin Dughenele arătaților neguțitori, sau pe la oameni particulari, iar alții VIl.3 UA. șeșt ținatului șoșraniului.  D-IAȘII, DUMININICĂ 27. APROȘPE 1841.  DAC 5 Prepumerația se face în Iași la Redacție, în țărituri pe la DLD.Sanmești. Prețul pentru particulari este uni galbăn ne ap. 4