Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-01-26 / nr. 4

47 , iica lui Pastasi Grecul din Țibănești, osebita stâmbini a Martei Minodora fosta al doile soție a Stola, Iordachi Ștărdan, care amândouă aceste părți sânt late danie Monast, de cătră numitele Maice ce și au metaniile la acel lacaș, și afară de acestea, Monast, având a lua 340 lei de la Mănducă feciorul lui Nastasi Grecul, cu zapis din 1838 Poemvrie 9, și amanet 3 pământuri din baștena sa în hotarul Țibăneștilor, toate aceste părți, precum și zapisul datornicului, acu trecut Monast., cătră Dlui Post. Milu în preț de 1340 șii. 3) Ghenprie 16, No. 229. Dlor frații Costandin, Ștefan și Smaranda fiii lui Vasili Zota, au trecut în de veci vânzare (la 7 Sent. 1837), 12 stânjini și jumătate moșie din hotarăle Țibăneștii și Vovriștii țânt. Vasluiului, cătră D. Spat. Peculai Milu (acum Post.) în preț de 3671 galbini olandeji și 10 lei bani. 1. Ghnari 16, No. 231. - Peculai și Agachi Bălășăul, au trecut în de veci vânzare (la 10 april 1838) 13 stâijini pemânt din Țibănești hotarul Crăeștilor de la țânutul Vasluiului, cătru D. Post. Peculai Milu în pre ante 40 lei stâninul. Zapisele cester espriri, pe de mșete s'au adeverit vremești și, pe temeiul crerii și a titlurilor de proprietate înfățoșate de vânzători, iar pe de alta se publică spre știința tuturor atelor ce bor și având vre o legiuită pretenție sau arii de răscumpărare, ca să se înturzi; acest Divan, adecă șeii cu pretenții în termin de 6 luni, arcii cu dritul răscumpărării în termin de 30 zile, depozitarisind totodată și banii prețului răscumpărărei, căni în urmă nu vor mai fi ascultați. 1) Ghenarie 18, No. 232. - Catripna soțiia răps. Gheorghi Ciociu, au trecut în de veci vânzare 4 strănjini loc Gospod lățimea și 33 lungime, din locul ce are pe șesul Bahluiului de la cale de cișmeul Păcurarii, anutare cu locul casei ei la vale, și desparțitoriu cu locul lui Ioan Moroșanu, cătră D. Ioan sân Gheorghi Bărnieriu și soțiia sa Catinca, în preț câte 20 lei stână. 2) Ghenarie 18, No. 233. - Dlui Toma mihailovici, au în de veci vânzare o jumătate loc, cea are în acest oraș la mahalaoa 601. Panteleimon clropomie de la părinți, cătră fratele său Gherghi Mihailovici, în preț de 700 lei. Zapisele acestor vânzări, pe de o parte s'au încredințat vremelnicește, pe temeiul tererei și a titlurilor de proprietate înfățoșate de vânzători, iar pe de alta se publică spre știința acelora ce vor ave vre o legiuită pretenție, ca să se înfățoșeză la acest Tribunal în termin de 6 luni. Ghenarie 14, No. 227. Șidovii Marcu Ianculovici și tovarășul lui Herșcu Altăe budegiu, prin jalobă cătră această Judecătare au făcut terere, că așa precum i din nenorocire și din întâmplările vremilor, nu au chip a plăti datoriile cutră unii și alții, în sumă de 240 galbini, apoi să li se catagrafisască avere ce mai au, și să se facă cuvenita regularisire, în urmarie căriia cereri, judecătoria pe de o parte au pus în lucrare cele de cuviință pentru averte numiților faliți, iar pe de alta se publică spre obșteasca știiță, ca toți acii ce lor fi creditori, să se înfățoșeză la arest Tribunal în termin de 30 zile cu titlurile ce vor avă. Judecătoriia ținutului Neamțu. Ghenarie 15, No. 290. Deși prin Adaosul Foei Sătești No. 1 și 2 din acest an, s'au publicat vânzarea unor case a Sfț. sale Iconomului Gheorghi din târgul Șietrii, care era amanetarisite la D. Iordachi Prozni pentru 12.500 lei, ce avea lua de la Sfț. sa, dar fiind că Dlui Arszni s s'au îndestulat acum cu arătații bani, apoi prin atesta aperi sinduse ate publicație, se aduce la cunoștința tuturor de obștie, că Sfț. sa Icopomul Gherghi, printr'un sipet au amape tarisit cătră altă persoană acele case, împrotiva a 6000 lei cu care s'au împrumutat. șiudecătoriia ținutului Covurluiu. Dechemv. 23, No. 4072. Fiindcă o dugheapă cu locul ei în mărime de 62 coți împrejgiur, care în anul trăut s'au vândut de cătră Arhimandritul Iosaf și Stamati Petre, jidaucei Aspel, și pentru care după tererea acestei jidecătorii cu No. 1907, s'au slobozit legiuite publicații în tot : acum au făcut crutare numiii vânzători că s'au desfăcut de pomenita jidatică, (înfățoșind și ecsorlisis din parte ei că nu mai are primiră), și că area dugeană cu tot locul, ce sșurecctoria ținutului Iașii.