Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-06-01 / nr. 22

ANUL Ș. Aietră Folie offițială esă dlată pe săptămână, cu lo. Suplementuri pe lupă, în Tipografia Sfintei Mitropolii a Moldaviei. Mi 22. șemtușț aziului șulăaziui. IAȘII, DUMINICĂ I. IUNIE 18A1. Prepumerația se face în Iași la Redacție, în maneturi pe la DL. Saemir. Prețul pentru particulari este un galbăn pe ap. Micu 17, No. 10.183. amedu Trebilor din lăuntrul lor, instrucțiune închipuite, care precum e au zis mai sus pentru trăsurile din Moldova, să va publica de la 1 Oct. anul curgătoriu 1841, peste care termin îndrăznind cineva a călători cu trăsuri osebite de forma arătată în această instrucție, vor fi supuși răspunderii, deci se publică spre oaștea ca știință și regularisire doritorilor de a călători în acele locuri. Regulativ din 30 April 1840 cu No. 10,259, atingătoriu de chipul structurii trăsurilor. CC. La Mărire, stricășunele ce se pot pricinui stării cei bune a armurilor publice de cătră trăsuri, precum și siguranța terioarelor ia averilor particulare, au binevoit potrivit cu Înaltul decret a canținerie de curte din 30 A prin anul curgăturii cu No. 10,259, prin Înalta hotărâre din 19 Octomv. 1839 a așeza următoarele orănduele: §1. D lățimea încărcării trăsurilor de povoară, să nu treacă măsura de 9 șuhuri de Viena sunt pedeapsă de 2 pănă la 25 fiorini. §2. Sunt pedeapsă de 2 pănă la 25 fiorii, nu este ertat a înhăma la trăsuri cu 2 roate mai mult de patru, și la trăsură cu 1 roate mai mult de opt ciai. În acest număr de cai nu sânt socotiți acii Isprăvnicia ținutului Tutovii, cu raportul de supt No. 4231, înștiințază că vornicelul satului Coradeștii de jos, în mergere sa la podul Docolinii, având la dânsul pecetea acelui sat, au pierduto, deci pentru ca nu cumva căzănd”în măicele pre unor cu rău scopos, prin a ei mijlonire să supue pe sat în răspundere, se publică spre înștiințare tuturor de opștie a ei ataare. Ocărnuire Austriei luând aminte, că pe lângă alte măsuri privitoare la ținere în bună stare a drumurilor obștești, ar fi de un însămnat folos, și regulabită trăsurilor de transporturi ce merg din Ungaria, Transilvania, Moldova și Valahia, au închinuit anume instrucții cum să se fasă trăsurile, care măsură să se pue în lucrare pentru trăsurile din staturile Austriei, pe vreme de la 11 Octomvrie 1810, iar pentru acele din Transilvania, Ungaria, Moldova și Valahia, cu prelungire încă de un an, adecă de la 1 Octomvrie 1841, și pe lângă nota Ce.ghenții cu No. 800, dgneinducea la acartament cu mislouire a publica obștește spre cunoștința lăcuitorilaiu 17, No. 10,165, având scopul a înlătura