Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-02-21 / nr. 8

Instanțiile de vecii înzăstrat cu însușiri ne cerșute de Așezământ. Divanul Domnnesco. Fevruarie 8, No. 242. Pricinile ce au a să căuta la acest Divan le la 1 și pănă la 153 a viitoarei luni Martie 1818. Martie 11. L. Camn. Ie dachi Stamati, cu Dei Medelniceresa Balașa Istrati și alții, pentru pământ din moșiia Radomireștii. 2. L. Asa Gheorghi Costachi, cu casa răps. Fenmeli gadela, pentru împresurarea moșiei Idriciu. 3. Rezășii de moșiia Văsăeștii cu răzășii de Băsăști, pentru jumătate sat din hotarul moșiei Băsăeștii. 2. Pitariul Peculai Simionovici, cu Dei Păhărniceasa Rucsanda Romano, pentru un loc de casă. - 5. Răzășii de moșiia Ungurenii și casa răps. Vist. Petrachi Sturza, cu Dlui Aga Grigori Roset și răzășii de Botești, pentru împresurarea moșiei Ungurenii. - 5. „"lgitropia Gf. Mormănt, cu D. Aga Costandin Fotez, pentru o țigancă cu relul i. 8. Surorile Catrina, Casandra și Mariia fiicele Preotului Mihai Bușiumaș, cu sora ler Smaranda, pentru a depărta pe acea din urmă ide la stăpânire din hotarul Căriveanu și Hirca. 9. Hiica jidanca cu Dlui Pah. Iordachi Senulescu, penru niște socotele de bani. I0. JȘidogul Solomon Rof, cu Dlui Caminariul Pighel Vali, pentru o somă brani. - 11. Pag. Ioniță Sion, cu Monast. Florarii, pentru împresurarea părților Dlale din moșiile Vănușănii și Scurții. - 12. Stoln Ioan Bălan, cu răzășii nemul Părlănesc, pentru moșie. - 13. Costandin coreiu, cu răzășii de moșia Făurșșii și Băicanii, pentru pământ din acea hotar. 15. Plaura Rața Jalopă, cu supusul Rosienesc Colg VUtomp, pentru niște socotele de nani. Dibanul Apelativ a țării de Sus. Februarie 56, No. 611. D. Camn. Pastaeioan, particulariic au vânDsale Vorniciui lepcu Nricoceși, moșiia sa Băltenii și oastea din Vladomira făun ut CIrșii, și A una cui u ște prin Ju0ni%ă 1u răut apeul premelnicite, sămuriți or preienda i prin 19 Fer 9, No. 08.Duie cerire Lemniții Smaranda Mavrocordat, g'au scos la mertat în puterea documentarilor moșiia Hărnășăștii de la țunt. Iașii. 2) Fecr. 9, No. 713. dei Vorniceci Balașa Catargiu soțiia răps. Vorn. Ștefan Catargiu, prin jalobă cătră acest Divan, au făcut cerire ca spre plata datoriilor cu care casa este împovorată, să se vândă prin mezat în putere documenturilor, moșiia Dsale numită Buznea din ținutul Iașii. Deci să publică spre obștea ca ființă, ca toți acii ce vor fi doritori mușterei sau vor ave leșuite pretenții, să se înfățoșeze la acest Divan în termin de 40 zile. Divanul Apelativ a țării de mos. Feruarie 8, No. 523. Dlui Slug. Costaci Vontăș, prin zapisul din 12 Iunie anul trecut 1839, particulariie au trecut în de veci vânzare cătră Dlui Sard. Ioan Gorgos (acum Coms.) 222 stânjini și 2 palme moșie din hotarul Fichit prii țânt. Baciului ce-i are clironomie baștină de pe maica Dsale Ileana fiica lui Ioniță Tăban, și răscumpărătura de la răps. Stoln. Manolachi Sturza, în preț de 11.000 lei, și după cerire ce prin jalobă au făcut încredințânduși zapisul vremelnicește să publică spre îngrințare mâiuiților pretendatori în termin de 6 luni, Fevruarie 11, No. 586. Procesul următor între edocatoriia testamintului răps. Scarlat Paladi cu obștiia târgului Galații pentru un loc, de cătră acest Divan a fost sorocit spre cercetare în trei rânduri, dar pentru că obștiia târgului de și ș'au rânduit vechia pe Dlui Gheorghi Bugeac, însă și acesta nu e înfățoșindusă la vadele, și mai vârtos aflăndusă dereptor la Judecătoriia țânt. Covorauiu, după circularuica Dlogofeției de anul 1836 pu No. 11,514 și alte mai din urmă deslegări, nu poate fi priimit de vechil ca un amploiant ce să găsăște, și pturmend ași rândui alt vechia. DGipanul și acum a patra oară au mai încuviințat cel mai de pe urmă termin sprijinetarea acestui proces, la 10 a viitoarei luni Martie, pentru sari spriindusă Suudente unei țănt, cele de cuviință, totodată să publică spre înșriințare împrinopitor, ca în arătatul termin negrișit să se înfățoșeze la acest Tribunal, căci la dinamntie NI .V