Foae sătească, 1843 (Anul 5, nr. 1-52)

1843-03-28 / nr. 13

c u mine maica răpe, fiicii mele Castasiicai, adea bu roatena conilului. Astăzi stând m'am învoit cu ginerile L. Snat. Iordaci chipul următor a anume: A. Vu nu voiu mai pretenderei a mai lui nimică din lucrurile cuprinsă pria isvodul de nastro precum strae, șalu, argin gării, nunzurii altele. B. 73u pu voiu nai pretendereri a mai lua nimică din suma de 900 galbini, dați în urma isvodului de zăstre. V.. 28 nu voiu mai pretenderi și a mai lui nimică din țăranii cuprinșii prin isvodul de vastre, și anume: Acsinti Bucătariul cu femeia lui Mariia, 1 3 copii a lor Dușmitru, Smaranda și Gheorghi, Glecsanaru Cogzariul, cu femeia lui Catrina, 13 copii alor Safta, Ioan și Zoița, Dămiian Vezeteu cu femeia lui Mariia, 1 3 copii a lor Gheorghi, Safta și Ioan, Ioan Pancu, Ioan Bogonos, Ileana fiica Ilinei Groasu, ce este dată în locul Ilenii fiica Catrinii lui Ion Vezeteu, Mariia lui Ianachi, Marița Simioneasă cu 2 corneana fiica lui Ciocărlan cu 2 copii a ei, Ioan Cipotoriul și Marile a ei, Rucsanda și Safta, tenderisi de la mine nici Un den de depagubire pentru ajutură și sămănătură, cum aceste despăgubiri s 18 cuprine în suma de 1800 galbini sus arătată, și va rămăne și achetă ajutare și s- și mănătură tot în folosul meu, totodată pentru că eu am trecut cu vedere doi țugani ai mei care să arată mai sules, ci au însurat ginerile cu țăgance de a Dsale, îmi dă și Dlui mie înpotrica acestora o fată de țoăgan anume Safta fiica Mariei Simionisa, cari va fi deplină proprietate a mea din neam în nem; pă lângă aceste îmi mai dă ginurile și viiale la Dragușăni, cuprinsă prin isvodul de zăstre, din care după 1 941 su cuvine mie a lua numai pe jumatate, însă fiindcă neam pus la cale între poi ca atât partea ginerilui precum și a mea, să se dee de sufletul fiicei mele, adecă a soției sale și a chopilului la vreun loc scăpătat, apoi o dă .. în deplină dispoziții a media împreună cu toate documenturile ei, ca să o dau și veu la logen unde ași găsi de cuviință, având deplină anintate eu de a da și scrisoare de danie din parte mea și pentru de a să păzi aceată învoială întocvmai și nerășauită în veci, și a fi o cunoscută de vecinică stăpână a moșiilor Hoisăștii și Plopeștii din țânt. Cămuțului, a căror” moșii documentari mi atu și teslimarisit potrivit cu onisul, s'au făcut 2 asemenea încoele, carile iscălinduși de cătră niiște carele în noi și de poerii întămplați fațăi amrutgtți pe Divanul Apelativ a țării de Sus de a o întări după formă și a publica Amnără nauială. Iașii, anul 18183 luna Martie, mărită Mariia Paladi Vorniceai. Pu amie opună priimire s'au făcut aceată înpomșie și isculesc martur Panadi Pomtnic. P. Mavpreghin. Teodor Ghica Vornic. A. Sturza Pist. P. Pinu Post. Grigori Crupenschi Agă, și Cote Poliși, marturi. DÎmpoșala din partea Dialg Spat. Iordachi Crupensti. Șos iscălitul Sopat. Iordati Crupenschi, ce am avut întru însoțire pe răps. Pastasiica fiica Dsale Pornicecii Marghioela Panadi născută Milu, ce cu înta VUnume au asut întru însoțire pe răni. Post. Iancu Jora adevăratul părinte a soției mele Pastăsicul, care a mea sace am luat azotre moșiile Hoisarii și Ploiștii cu din țănutul Neamțului, precum și 25 roviță și săminate, Dlui gieriie riia, ce toți țăganii aciștiia și rodul ce ar mai pe întrega iefi din ei, precum și osepit alți 2 rovi anume lu 8 mitrachi a Pariuții i Dumitru Varlam ce iau însurat ieriie cu a Dsale țăgance, vor rămănea ginerilui, uttru veci din nem îndeam ca o ariptă propritate a Dsale. G. VU nu voiu mai ortendenței a mai lui nimică din gusturile ce am mai cumpărat în urmă ginerilui și ficei neies cărora preș eu arată mai sus. D- Vu nu veiu mai pretendeni și nici odineoară cheltuiala ce am făcut cu poala fiicei mele. V. Vu nu voii mai pretendent și analoghie din venitul moșiei Hoisăștii și Plopiștii de la moarte copilului pănă la 23 Mpril anul curgător, ci toate acestea vor rămăne a gieritui meu în folosul Deani' ta o dreaptă proprietate a Dsale în veci, și pe lângă acestea toate îi mai număr uu Dsale înul 1800 galbini blanc, pe care iam și numărat, și împotrica condielor de sus izurate ce am lasat eu în folosul ținerimui meu, și a somii de 10800 galbini ce am mai numărat eu Dsale înalte soiu rămăne șiu de astăzi și în peti deplină o pășune din păm în peam pe întrigi trupurile moșiilor Hoisăștii și Plopeștii din ținutul P Neamțului în puterea documentuiier, precum lău avut și grisimne luate văstre cu răpe, fiica mei, și fiindcă arătatele moșii să găsăsc anum arăns, nu va cute pre