Foae sătească, 1844 (Anul 6, nr. 1-53)

1844-01-16 / nr. 3

vou sare o marea ca știință, că tragere țitatului rera locuitorilor, ca egia în păgure de camilot are a se săvârși la 30 a viitoarei luni April, folosul ce din acestă năsură izvorăște în părieterim Jeldăniei No. 212. Cerănd trebuința de a să alcătui mai din vreme suma de 467 stânjini, 3 palme și 2 palmace agmne de foc, cuvenite Instanțiilor din capitalie, și Miliției cu Zastava Scuișnii, pentru șina ciitoare, precum și la Galați 218 stânjini, 7 palme și 5 palmace; să publică în tot Prinținatul spre îngriințarea tuturor de obști, va toți acei ce vor fi doritori mușterei de a luau prăleșii teslimarisire acestor”lemne pentru amandoă locurile, să se înfuțoșeze spre târgure, adică, pentru acele de lire din vapitalie cu vastava Scușcenii, în presudoși anestei Visterii, la 20 și 28 Ianuarie curgători la 5 a viitoarei luni Fevruarie acest an, când avea să face și peritocica; iar pentru acele de la Galați, în presubsofia Părcălăriei de acolo, Unde aria să urma strigările mezatului, și anume: la 15, 20 și 30 a următoarei luni Ianuarie, Comitetul Sănătății. No. 30. Starea etnptății lăcuitorilor din amănden Prinți și urmne, după știnține adunate de pe la locuri ne cuvenite, este pună, precum asemenea și înalteanta parte a Dunării, de la Roncanuri încoace să găsăște ferită despre molivisitoarea poală, deci să publică spre obșteasca știință. Neo. 23. Din științiș ce se priimesc la Comitet de la luctorii Departamenturilor, răzmausă, că nici în urma țirutilarnicii publicaricige în trecutul an 1811 în predmetul hântuirii copiilor, nănuitorii tot s'ar înghijia a arăta la hântuitori îndată ce seosește în sat pre copii, și li duce spre ai hultui, încât din această pecuvvncioasă Vimari, poala părgatului în multe locuri sau aretat cu sidemie, și primejdioasă, oprind folosul la care Osprmuine are atâta înșirciri prin statornicire acestei de privire măsuri către păstrarea sănetății de egștie; pentru aceșa Comitetul adiogi a face Minseut die pogii tutustrare sănătății onștiști, despre care Ocârmuiri are atâta îngrijire, rânduind înadinși ipochirurgi și plătindule iefe de la sine, ca fără nici o plată să hântuiască toți copiii, și prin urmare le poruncește, ca nici unul să nu fie cu atâta de puțină înțălegere vătră adevăratul său Folous, și F fără a mai așteata îndemnare osvbită, îndată ce sospre îl sat ipochirurgita sa și dacă fiește care conii ca să'i hăntuiască, spre a fi păziți, de voala văreatului. Iară întru osebire porniiții și placiniuii satelor, sânt îndatoriți ca el însuși să margă pe la casele locuitorilor, ca să ia pe o părinți împreună cu copiii se'i ducă la casa unde ipochirurgul să va afla în sat să'i huntuiască, căci pentru acei ce după cercetarea pe urmează a să face să vor găci nehultuiți, vorniceii și pacinicii vor fi învinovățiți și pildanii puntru peînțălugere, partă JUDECĂTORĂSCĂ. Divanul Apelatia a țarii de Sus. Ne. Sbui. Dei Iconomița Vecatirina Chirnițui, prin jalovă cătră acest Divan, au făcut dinre ai să încredința zapisul cu pare împreună cu fiii ei Pitaru Grigorie, Ceculai și Catinca, au trecut în de vici vânzare cătră Dumneanul Sarlariul Costoci Calmuțceci, niște case cu logul lor de veci, ce au avut în târgul Hărbuului Botoșenii, în urmarea căria cereri și pe temaiul titlurilor de proprietate ce au înfuțoșat,din care s'au auat lămurira că acele Case gănt lAripte d vânzătoarii, rămasă Ai la răposatul soțul ei), pe de o parte s'au încredințat zșisul vremelnicește, iar pe de alta să publică în termin de 6 luni spre înștiințare tuturor de opinie, ca toți acii ce vor ave vreo aștiuită pretenție sau larit de răscumpărare, să se înfățoșeize la acest Divan în terminul arătat. Ne. 61. Daș Postelnicul Iancă Ghica, prin jalopă căpânatul