Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-07-01 / nr. 26

ANULUI. Prepumerația se face în Iași la Redacție, în ținuturi pe la Ad. Saneși. Prețul pentru particulari este un galvăn pe av. G Fole ofițiliă esă odată pe săptămână, miai dănd încă și patru Mi 250. Suplemcepturi pe lupă. PRINCIPATULUI MOLDAVICEI. iași, ruminică 1 VNIE 1845. serie PaARTĂ aDMINISTRATIVĂ. Departamentul trebilor din lăuntru. No. 17466. Psprăvnicii a ținut. Bacău, prin raportul cu No. 7525, înștiințază că la 16 spre 17 a trecutei luni Iunie, doi lăcuitori din satul Prăjăștii acel ținut, aflănduse noaptea cu vitele la pășune, au găsit priponit un armasar cu șapa de piele fără a și a cui poate fi, deci însămnănduse aice semnile acelui cal, i lucrurile aflate pe ea, se publică spre știința Dregătorilor și a tuturor de obște întru aflarea proprietariului, carele să se înfățoșeze la Isprăvniciia de Bacău, cu dovezile ce va ave, de săși poată afla îndestulare. Semnele calului și lucrurile. 1 cal armasar, la păr murt, cu pete albe pe spate și cu nasul corpet, 1 surtuc vechiu de postav, rupt, 1 purnu veciu de postav, cu căptușita ruptă, 1 păreche pantaloni de postav vechi rupți, 1 cameșă veche de pănză, stava de aramă, 1 sfredel, 1 heresău mic, și o tecă, 1 lăcusteț de pănză cu făină, 1 șăruăț de pănză, 2 traiste rupte de lănă, și o șă proastă. Visterița Moldaviei, No. 4359, deși prin Foaia Sătească cu No. 25 din 24 Iunie trecut, după împărtășirea acestei Visterii sub No. 4021, s'au publicat cererea Dsale Logi. Ștefan Catargiu, de a i se da voe de a înființa zi de târg pe săptămănă, și 4 iarmaroace pe an, la moșiia Dsale Tupilații din ținut. Romanului, și că ori care s'ar socoti obișnuit cu așa înființare, în termin de 3 luni să se arăte cu jalobă la Visterie, însă acum Dlui Logos, pe lăngă jaloba care au dat Visteriei înfățoșind și doă hrisoave, unul din anul 1819 și altul din 1823, a foștilor Domni Scarlat Calimah și Ioan Sturza, prin care se vede că pomnita moșie Tupilații, are hărăzite atăt 4 adunări de iarmaroace pe an, și anume: 118, la Stratepiia, Fevr. 2, al 2-le, la Sf.Ioan Feologul, Maiu 8, al 3-le, la Sănzieni, Iunie 24, și al 4-le, la Sf. Ilie, Iulie 20, precum și zi de târg pe fiește care săptămănă Duminica, se publică din nou spre obșteasca știință, iarmaroacele și vica de târg, ce are hărăzite pomenita moșie din în vechime, și că ori care vor voi potu a merge la pomenita moșie la zi lele însămnate, cu ori ce vor ave spre vânzare. No. 4361. Def Cc. Marim Muruzi, prin jaloba cu care - -