Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-05-26 / nr. 21

- 1568 - piile urmără ase în contractului și marigeriile, iar stăriile prin deosevite contracturi tot de la zi întăi Octomvrie. No. 10,355. Dei Căminăreasa Teodora Arabolu, prin înscris cătră Departament au făcut arătare că la 1 a curgătoarei luni un țigan aisale anume Mihalachi Vezeteu, la față negru, cu sămn în obraz buzat, împreună cu femeia sa Ileana, la față neagră și îngrecată, i o copilă a lor ca de doi ani, încrucișătă, furând multe lucruri s'au făcut nevăzuți, deci se publică spre obșteasca știință pentru negreșit aflarea , prindere și trimeterea lor aice la Departament împreună cu toate cele ce s'ar găsi la dânșii. No. 10,715. Fiindcă orășănteca Agie au raportait că după vercutate ce au făcut trimesului din Valahiia țigan Nicolai Fincță, pau putut lămuri a cui rob ar fi spre al da, căci el au tat numai că de mic s'ar fi trezit la , în București, de la cari uz, că ar fiiei a Dsale Ioan Calpuzan, fără al ști cine i și unde se află, se publică spre obșteeca știință pentru aflare stăpânului unui asemine țigan. No. 10,7456 Isprăvnicia ținutului Bacău, prin raportul cu No. 6705, înștiințeză că în poartea spre 22 a trecutei lupi aprinse s'au furat Postelnic. Ioan Pelin din satul Brătila de sus dintr o poetică din prejma satului, un armasar la păr roșu, păntănog de 2 picioare, unul denainte și altul depopoi cruciș, orez și cu peget pe bot, deci se publică spre obștesca știință pentru aflarea unui asemine vite. Visteriia Moldaviei. No. 4210. Stărostița ținutului Putnii, prin raportul cu No. 4011, au făcut cunoscut Visteriei că dintre virnicii satului Domneștii acel ținut, au pribegit doi, și anume: Costandin a Dohn cu femeia lui, și Ioan Rusu, deci se publică spre obștea ca știință pentru po greșit aflare și trimeterea lor la urmăre. Comitetul Sănătaății. No. 638. Starea sănătății locuitorilor din amăndoă Principatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este pună, precum asemine și în a dreapta parte a Dunării de la Babaruri încoace, se găsește ferită despre neaireitoare voală; deci se publică spre 4 știință. Veforim orașului Iașii. No. 557. Urmând a se da în antrepriză îndestularea acestui oraș cu păne, carne și lumănări, pe anul viitor, începător” pentru păne de la 1 Octomvvrie, iar pentru carne și lumănări, de la 1 a viitoarei luni , se publică spre obșteaca știință, ca acii ce vor fi feritori Mușterei, să se înfățoșeze în zilele hotărite de strigări, adecă pentru carne și lumănari la 1 și 15 Iulie, în presudsifia Eforiei, i la 1 Avgust în presudoifia Sfatului Ocărmuitor, iar pentru pitării la 5 și 22 iulie, i la 5 a viitoarei luni august, când li se vor înfățoșa și condițiile în contractuluirii. Vioria târgului Hușii. No. 347. Fiindcă terminul contracturilor de îndestulare a acestui târg, cu păne, carne și lumănări, se împlinește la 1 a viitoarei luni Oct. și de la aceeași vreme urmează a se în contractului pe un alt an, după condițiile cuprinse în foile mezatului, se publică spre obșteasca știință, ca acii ce vor fi doritori mușterei, să se înfățoineze la această eforie, cu chireșiile cuvenite, la 1, 10 și 25 Iunie viitor. Isprăvniciia ținutului Peamțu. No. 4312. Terminul contracturilor căsăniilor, ajungeriilor și a pităriilor de pe partea răzășască din tărgurile Pătra și Peăamțu, se împlinește la 1 a viitoarei luni Oct. de la care vreme, urmănd a se încontractului și pe anul viitor 1847, se publică spre obșteasca șriință, ca acii ce vor fi doritori muștergi să se înfățoșeze spre târguire, adecă pentru târgul Pietrii la 20 și 30 Iulie, i la 10 Avgust, iar pentru târgul Neamțului la 20 și 30 Avgust la 10 Septemvrie partă saducător băncă Comisiia Spitropice eccă. No. 595. Suia precum pentru Dlui Alecsandru Stamte fiiul și cliropodul răpe, Ban Chirca Stamate, pe temeiul deștiuirilor statornicite, s s lu mîncușiințat de cătră această iea cu-