Foae sătească, 1847 (Anul 9, nr. 1-52)

1847-04-27 / nr. 17

prișcișatului moldaviui. LU. APRILIE 1847. - zesă ede.z. pe săpună, mai dând încă d . pe lună. Prezem rația se face în Iași la ghedacție în ținuturi pe lot . Sameși, preoțul pentru partiu cu aari este un galbăn pe an. 7 - - -- - RVEEEEE 2- păariu adnisotent tivă. du” tamentul trevilor din lăuntru N pnNnu sguu?u. Divinetanenul luănd în vagare de samă că în lucrările de pănă acum, atingătoare pentru vitele ce să prilejăsc a se găsi prin feliurite locuri de prinos, nu este vreun așădrământ eratorisit de chipul cum să se scăț, cu dânsele, și ce să se facă la întămpare a nu se ei adevărații stăpâni, precum să întemnai uneori, spre a feri tot felul de necuviință, ce să prilej zire adesă în acest predmnet, au venit în socotință a se stat de mai jos. 4. Oricare fețe fără osebire ar gesi prede , în tur sau pe moșie, și pă- trei zile nu sar ivi proprietarul ei ca secee, să fie lator a da de șire isprăvniciei ții va în oraș Voaiții, cu ănurire a purului și a tuturor lămpelor ei, șe vreo etricătisce, de pe valoră ja, pentru a cărca urmări adeverire să ce din locului comsetioc. italiei, rinieleti și are să fie fioare elevezi ludat ă . I-iu 4 . și lăsănd vita întrea pastrare, va înrnghietra între anume condică șnuruită de Ocărmuire sămânele ei, de cătră cine sau găsit, unde și când anunme, i felul reclamației care ar fi asuprăt, și apoi îndată înaintind cuvenita publicație în mitrineua ținutului sau a orașului, să înștiințeze și pe Departament spre a se publica asemine și prin foile oficiale. 3. Ivindusu proprietarul ei, și înfățoșind trevuitoarele dovezi, să i se de evita prin știre isprăvniciei, unde va iscăli în condică de primire, despăgubind și pe păstrători de costul țicnerii sau a stricăciunii pricinuite. Dacă pănă în 16 luni de la eșirtea publicației, pusă va înfățoșa stăpânul acei vite, să se vândă vita prin mezat, și din valora ei, să se despăgubească mai întăi pe păstrător, sau pe acel curuia iar fi pricinuit vita nagună, iar pricosul pe la sate să se versă în folosul cutiilor sătești, și pe la târguri în folosul Eforiei. 5. Dacă a asemine vite sar găsi undeva în în urmarea publicațiilor acestor masuri fără să se fi împlinit sau de cătră păstrător sau de cătră locurile Polițienești riurile de mai sus, de la cel întai să se eevita fări nici o despăgubire, iar pe acea al doile să se supue spre pilduire unui stref rotunjit cu jumătatea prețului cât ar face vita aflată, care e mai - de na