Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-10-10 / nr. 41

FOAIA românească 13 octombrie, luni, t Aducerea moaștelor Sf. Ap. Andrei la Iași. 14 octombrie, marți, 1) Sf. Cuv. Parascheva de la Iași. 15 octombrie, miercuri, Sf. Mc. Luchian; Sf. Savin și Vărs: Sf. Cuv. Eftimie cel Nou. 16 octombrie, joi, Sf. Mc. Longhin Sutașul; Sf. Mc. Domnin. 17 octombrie, vineri, Sf. Prooroc Oseea; Sf. Cuv. Mc. Andrei Criteanul. 18 octombrie, sâmbătă, Sf. Ap. și Ev. Luca; Sf. Mc. Marin cel Bătrân. 19 octombrie, duminică, Sf. Prooroc Ioil; Sf. Mc. Var. Felix pr. și Eusebiu diac.; Sf. Cleopatra; Sf. Cuv. Ioan de la Rila. Duminica a XXI-a după Rusalii a Sf. Părinți de la Sinodul VII Ecumenic; Pilda Semănătorului). gândurile săptămânii „Istoria este versiunea evenimentelor trecute asupra căreia oamenii s-au decis să fie de acord." Napoleon Bonaparte „Dacă judeci oamenii, nu vei avea suficient timp să-i iubești." Maria Tereza „Cel mai mare păcat față de ceilalți nu este să-i urăști, ci să fii indiferent; aceasta este esența lipsei de omenie." George Bernard Shaw „Pe munții adevărului nu poți urca în van, fie vei atinge un punct mai înalt azi, fie te vei antrena pentru a ajunge mai sus mâine." Friedrich Nietzsche „Dacă ai căzut, ridică-te. Dacă nu poți, ridică măcar o mână, iar ceilalți vor ști că n-ai murit." Gavril Stiharul „Nu poți trăi o zi perfectă fără să faci ceva pentru cineva care nu te va putea răsplăti niciodată." John Wooden „Adevărul nu este proprietatea unei singure persoane, ci comoara întregii omeniri." Ralph Waldo Emerson „O faptă bună este precum un clopot care cheamă oamenii la închinare." Proverb danez „Nu-mi place de acel om. Trebuie să-l cunosc mai bine." Abraham Lincoln „Sunt un optimist! Nu prea mă ajută cu nimic să fiu altfel." Winston Churchill iartați dușmanii, dar nu le uita niciodată numele. John F. Kennedy ROMANIA Ministerul Afacerilor Externe Departamentul Politici pentru i§h Relația cu Românii de Pretutindeni Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial al Ministerului Afacerilor Externe - Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni / Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a DPRRP 10 OCTOMBRIE 2014 Budapesta „Tradiția continuă/ Brâncoveanu 300" ía 13 octombrie 2014 va avea loc, la Sediul Reprezentanței Comisiei Europene la Budapesta (1024 Budapest, Löveház n. 35.), vernisajul expoziției tematice intitulată „Tradiția continuă/ Brâncoveanu 300", realizată de prof. dr. arh. Marius Marcu Lăpădat, de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu", prof. dr. arh. Augustin Ioan, de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" și Acad. prof. dr. Răzvan Theodorescu, președintele Secției de Arte, Arhitectură și Audiovizual a Academiei Române. Vernisajul va începe la ora 18.30. După vernisaj va avea loc o masă rotundă la care va participa din partea României, în calitate de moderator dr. Augustin Ioan, iar din partea ungară profesori de la universitățile cu profil de arhitectură din Budapesta. Expoziția va putea fi vizitată în perioada 13-27 octombrie 2014. Micherechi Colectă pentru un Crăciun frumos Motivați de reușita acțiunilor anterioare, tinerii ortodocși din Micherechi vor continua, pentru a șaptea oară, colectarea de obiecte, alimente și haine care vor fi împărțite înainte de Crăciun mai multor familii nevoiașe din județul Bihor, România. Prin această acțiune se intenționează ca în preajma sărbătorilor de iarnă, echipa tinerilor din Micherechi să aducă un strop de bucurie tuturor celor care nu pot trăi frumusețea Crăciunului în condiții normale. în ultimii ani, sute de familii și mii de copii săraci s-au bucurat de daruri adunate de la mai mulți oameni de bine atât din Micherechi cât și din întreaga comunitate românească din Ungaria. Organizatorii fac apel tuturor românilor din Ungaria, pentru a cere ajutoare în haine, obiecte de uz casnic, jucării și alimente pentru săraci. Dacă doriți să ajutați, sunați la Robert Ruja (tel.: 06-70/4200250). ^ fttomânul O călătorie în timp: „Păpărugiștii" în epoca lui Munkács. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă: Elevi de la școala din Micherechi au vizitat expoziția Oroian de la Muzeul Munkácsy din Bichișciaba (foto: Ana Cioca)