Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-02-14 / nr. 7

PT| foaia 1L=J românească 17 februarie, luni, 1) Sf. M. Mc. Teodor Tiron, Sf. Mariamna; Sf. împărați Marcian și Pulheria. 18 februarie, marți: Sf. Leon, Ep. Romei; Sf. Agapit, Ep. Sinadei. 19 februarie, miercuri, Sf. Ap. Arhip. Filimon și soția sa, Apfia; Sf. Cuv. Mărt. Evghenie și Macarie. 20 februarie, joi, Sf. Leon, Ep. Cataniei, Sf. Agaton, Ep. Romei. 21 februarie, vineri, Sf. Cuv.Timotei, Sf. Eustatie, Ep. Antiohiei. 22 februarie, sâmbătă, Aflarea moaștelor Sf. Mc. din Evghenia; Sf. Cuv. Atanasie, Talasie și Limneu (Pomenirea morților - Moșii de iarnă). 23 februarie, duminică, Sf. Mc. Policarp, Ep. Smirnei, Sf. Cuv. Gorgonia. Duminica Lăsatului sec de carne (a înfricoșătoarei Judecăți) ^iuliuile săptămânii „ Viața mea a fost intensă și plină, experiențele mele, diverse și cu siguranță deloc searbăde, chiar dacă lumina și umbra s-au jucat mereu cu ea. A fost viața unei femei care n-a uitat niciodată că era femeie, deși de multe ori a avut de jucat rol de bărbat.” Regina Maria „Nu e nimic mai interesant decât să te întorci într-un loc care a rămas neschimbat ca să îți dai seama cât de mult te-ai schimbat tu." Nelson Mandela „Nu înceta niciodată să zâmbești, nici chiar atunci când ești trist, pentru că nu se știe cine se poate îndrăgosti de zâmbetul tău. " Gabriel José Garcia Márquez „învinge durerea, râzi cât se poate, căci tot la zi ajunge și cea mai lungă noapte..." William Shakespeare „Nu contează atât de mult ce faci, ci câtă dragoste pui în ceea ce faci." Maria Tereza „Spui că iubești ploaia, dar folosești umbrela când mergi prin ea. Spui că iubești soarele, dar cauți umbra când strălucește. Spui că iubești vântul, dar închizi fereastra când bate. De aceea sunt speriat când spui că mă iubești..." Bob Marley Omului îi trebuie un vis ca să suporte realitatea. Sigmund Freud ROMANIA Ministerul Afacerilor Externe Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial al Ministerului Afacerilor Externe - Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni / Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a DPRRP 14 FEBRUARIE 2014 PwmiMin Sezonul balurilor românești din Ungaria a fost deschis în luna ianuarie de balurile de la Jula și Medgyesegyháza. Autoguvernarea Românească și Asociația Românilor din Bătania organizează balul românesc în seara zilei de 22 februarie. Evenimentul va avea loc la Centrul Cultural din Bătania, cu începere de la ora 19.00. Elevii școlii generale și ai grădiniței românești vor susține un program artistic, iar muzica de petrecere a balului va fi asigurată de o orchestră de muzică populară din Pecica. La bal este așteptat și un grup de dansatori din Arad. Pe 22 februarie, la Căminul Cultural din Bedeu va avea loc un program cultural de binefacere, pentru dansatorii formației de dansuri „Doina Bihorului", condusă de coregraful Gheorghe Gros. Formația este alcătuită din dansatori din mai multe localități, precum și din Bedeu. Manifestarea va începe la ora 19.00 și va continua cu o petrecere cu muzică și dans. Anul acesta, balul românesc cu merinde din Chitighaz va avea loc tot sâmbătă, 22 februarie, cu începere de la ora 19.00, la Căminul Cultural din localitate. Conform informațiilor primite de la Gheorghe Gros, președintele Asociației Culturale Române din localitate și organizatorul petrecerii, distracția va fi asigurată de o formație de muzică populară din România. Asociația Femeilor Ortodoxe Române și Autoguvernarea Românească din cartierul XI din Budapesta organizează, pe 1 martie, la Budapesta, „Balul mărțișorului". Petrecerea va avea loc în Sala „Dunărea" a Hotelului Gellért, cu începere de la ora 18.00. Asociația Culturală Română „Mihai Purci" din Otlaca-Pustă, în colaborare cu Autoguvernarea Românească din localitate, organizează balul românesc în luna martie. Balul Mărțișorului de la Otlaca va avea loc pe 7 martie, cu începere de la ora 19.00, la căminul cultural din localitate. Organizatorii doresc cu această ocazie să arate cinstea și prețuirea tuturor doamnelor, prin voia bună și atenția sporită de care se vor bucura. AB. Baluri românești 2014 20 de ani de „Barátság" în urmă cu 20 de ani, pe 15 martie 1994 a apărut primul număr al revistei de cultură „Barátság". Pe 6 martie vor fi sărbătoriți acești 20 de ani de existență cu participarea autorilor și a cititorilor, în cadrul căreia va fi evocată amintirea fondatoarei revistei, Ember Măria. Evenimentul a va avea loc în Sala festivă editurii Croatica Nonprofituri, cu începere de la ora 17.00 (Budapesta, sect. VI, str. Nagymező nr. 68). Cuvântul de deschidere va fi rostit de subsecretarul de stat dr. Latorcai Csaba. Vor colabora: poeții Maria Kerényi, Korb Angéla, Dékity Márk și Alexander Kormos Milsevits Péter scriitor, traniducător. La evenimentul festiv sunt invitați să participe toți cei interesați. A.C. O curiozitate la Balul Panglicii: patru elevi din anul 11 au prins panglicile la frații lor mai mari din anul 12 Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă. Balul Panglicii la Liceul „N. Bălcescu" din Jula (foto: Ana Cioca)