Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-10-20 / nr. 42

FOAIA românească foaia()foaia.hu I ACTUALITĂȚI I f . AA Calendar ortodox 23 octombrie, luni, Sf. Ap. Iacob, ruda Domnului; Sf. Ignatie, Patr. Constantinopolului; Sf. Cuv. Petroniu 24 octombrie, marți, Sf. M. Mc. Areta; Sf. Mc. Sevastiana si Valentin » 25 octombrie, miercuri, Sf. Mc. Marcian si Martirie, Valerie si Hrisos; Sf.Tavita » 26 octombrie, joi, t) Sf. Mare Mc. Dimitrie, Izvorâtorul de mir 27 octombrie, vineri, t) Sf. Cuv. Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor, ale cărui moaște se află în Catedrala Patriarhală; Sf. Mc. Nestor 28 octombrie, sâmbătă, t) Sf. Ier lachint, Mitropolitul Țării Românești; Sf. Mc. Terentie, soția sa Neonila și cei 7 fii; Sf. Ier. Firmilian, ep. 29 octombrie, duminică, Sf. Cuv. M. Mc. Anastasia Romana; Sf. Cuv. Avramie. Duminica a XXIV-a după Rusalii (învierea fiicei lui lair) Zi culturală românească la ]ula cu folclor, expoziție și lansare de carte , Ziua Culturală a Românilor din Ungaria va avea loc în ziua de sâmbătă, 21 octombrie, la Centrul Cultural Românesc din ]ula (piața Liceum nr. 2). Organizatorul evenimentului, Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria, promite o manifestare mai bogată decât în anii trecuți. De această dată, pe scenă vor intra echipe de dansuri populare din Ungaria (de lajula, Aletea, Chitighaz, din județul Bihor), un ansamblu folcloric din România, de la Săvârșin, Corul „Pro Musica” din ]ula și cântăreți soliști din comunitatea noastră, dar se va vernisa și o expoziție etnografică din creațiile populare ale românilor din Ungaria și se va lansa un nou volum al pastorului baptist Ștefan Cioca. Evenimentul va începe la ora 10.00. E.Ș. ANNO La fel ca în fiecare ediție, și Calendarul românesc 1993 a dedicat mai multe pagini prezentării vieții tineretului din comunitatea românească din Ungaria. în prima imagine îi vedem pe cei mai mici școlari de la Bedeu cu învățătoarea lor, în a doua imagine o oră de religie la școala din Micherechi, iar în a treia imagine o oră de română la școala generală din Otlaca-Pustă. în acest ultim loc, azi școala nu mai există... Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Calendarele” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! Pe copertă: Resfințirea bisericii ortodoxe române Sf. Parascheva din Jura Foto: Anca Becan 20 OCTOMBRIE 2017 e Ziua Armatei Române și pomenirea morților la Seghedin a 25 octombrie, de Ziua Armatei României, Consulatul General al României la Seghedin în colaborare cu Autoguvernarea Românească din Seghedin vor marca acest eveniment printr-o ceremonie desfășurată la Monumentul Eroilor Români, situat în Cimitirul Central din Seghedin. Slujba religioasă de pomenire va fi oficiată protopopul Aurel Becan, la ora 12.o6, după va urma ceremonia depunerilor de coroane. Comemorarea eroilor la Micherechi De Ziua Tuturor Sfinților, Primăria din Micherechi organizează vineri, 27 octombrie, o comemorare în amintirea celor căzuți pe front. Manifestarea va începe la ora n.00, la Monumentul Eroilor Români (din cimimirul vechi) și va continua la ora n.30, la Monumentul Strămoșilor din fața bisericii ortodoxe. Ultimele depuneri de coroane vor avea loc la Monumentul Eroilor ridicat în amintirea micherechenilor, căzuți în cel de-al Doilea Război Mondial. Acesta se află lângă Primăria satului. A.B. Poza săptămânii Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție.