Foaia românească, 2018 (Anul 68, nr. 1-52)

2018-04-20 / nr. 16

FOAIA foaia()foaia.hui ACTUALITATI I Calendar ortodox 23 aprilie, luni, t) Sf. M. Mc. Gheorghe, Purtătorul de biruință, Sf. Mc. Valerie 24 aprilie, marți, t) Sf. Ier. Mărt.: Mielorest, Sava Brancovici și Simion Ștefan, Mitr. Transilvaniei 25 aprilie, miercuri, Sf. Ap. și Ev. Marcu, t) Sf. Cuv. Vasile de la Poiana Mărului 26 aprilie, joi, Sf. Mc. Vasile, Ep. Amasiei; Sf. Glafira; Sf. Mc. Chiril, Chindeu 27 aprilie, vineri, Sf. Sfințit Mc. Simeon, ruda Domnului; Sf. Ap. Aristarh, Marcu și Zinon 28 aprilie, sâmbătă, Sf. Ap.lason și Sosipatru; Sf. Mc. Maxim, Cvintilian și Dadas din Ozovia 29 aprilie, duminică, Sf. 9 Mc. din Cizic; Sf. Cuv. Memnon Mărt. Duminica a IV-a după Paști (a slăbănogului de la Vitezda) Studente la practică între 16 și 21 martie a.c., studentele Adriana Szabolcs Krisevszky și Sára Sichet, viitoarele profesoare ale catedrei române de la Universitatea „Eötvös Loránd” din Budapesta, sub idrumarea profesoarei universitare Livia Grămadă, lector e la Cluj, și-au ținut orele de practică din limba și literatura omână la liceul „Nicolae Bălcescu” din Giula. Chiar și in cest scurt timp au dat dovadă de o pregătire temeinică și i-au ținut orele cu multă pricepere. S-au simțit bine în mijlocul profesorilor cu care au stat de orbă și cu care au consultat. Le-a făcut o deosebită plăcere întîlnirea de la Micherechiu povestitorul Vasile Gurzău. T. Cosma -MM D ANNO Acum 43 de ani... Articol apărut în Foaia Noastră, 1 aprilie 1975 Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica și în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Foile” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! Pe copertă. A apărut o nouă carte despre Biserica Baptistă din Micherechi Fotomontaj: loan Nyisztor 20 APRILIE 2018 C Olimpiada națională la limba română și mai buni elevi la disciplina română de la școlile generale românești din Ungaria vor participa pe 25 aprilie, la faza orală a olimpiadei naționale, cunoscută sub numele de OATV (Országos Általános Iskolai Tanulmányi Verseny) la limba și literatura română și la cultură și civilizație românească. Concursul național de competențe lingvistice în limba română, care se adresează elevilor din clasele 7-8, se va desfășura la sediul AȚRU din ]ula, cu participarea elevilor de la mai multe școli generale din Ungaria în care se învață limba română. A.B. C Conferință interdisciplinară despre sufletul feminin Stedra de Limba și Literatura Română a Facultății Pedagogice Juhász Gyula” a Universității din Seghedin și Departamentul de Litere al Universității „Emanuel” din Oradea, în colaborare cu Autoconducerea Naționalității Române din Seghedin și Institutul Cultural Român Budapesta - filiala Seghedin va organiza în ziua de sâmbătă, 28 aprilie, conferința internațională interdisciplinară „Caleidoscopul sufletului feminin”, ediția a III-a. Evenimentul va începe la ora 9.00, și se va desfășura la sediul ICR (Seghedin, piața Dugonici nr. 2). Evenimentul este un cadru pentru prezentarea rezultatelor unor cercetări și exegeze întreprinse cu metodele specifice diferitelor științe umaniste (istorie și critică literară, teologie, istorie, etnologie, sociologie, psihologie, jurnalism) asupra condiției femeii. Motivația inițierii conferinței vine din dorința evidențierii valorilor culturale pe care le generează sufletul feminin. E.Ș. Presa Marii Uniri, omagiată la Arad Asociația Română de Istorie a Presei, împreună cu Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad organizează Congresul Internațional de Istorie a Presei, cu tema „Presa Marii Uniri”, în perioada 20-21 aprilie 2018. Parteneri ai manifestării sunt Academia Română, universități din România, Serbia și Ungaria, Societatea de Științe Istorice din România, Asociația de Istorie Balcanică, Asociația Istoricilor din Republica Moldova, Centrul Cultural Municipal Arad, Primăria Municipiului Arad și alte instituții din județul Arad. Manifestarea este dedicată primului Centenar al Marii Uniri și va reuni circa 100 de cercetători, profesori, bibliotecari din România și din țările în care există comunități de români. A.B. Poza săptămânii Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. „Foaia românească” este atractivă și pentru copiii de doi ani