Foaia românească, 2018 (Anul 68, nr. 1-52)

2018-02-23 / nr. 8

2FOAIA româneascăfoaia@foaia.hu I ACTUALITĂȚI I B Calendar ortodox 26 februarie, luni, Sf. Porfirie, Arhiep. Gazei; Sf. Mc. Fotini; Sf. Teodor (Post) 27 februarie, marți: Sf. Cuv. Mărt. Procopie și Talaseu (Post) 28 februarie, miercuri, 1) Sf. Cuv. Ioan Casian Romanul și Gherman din Dobrogea; Sf. Cuv. Vasile Mărturisitorul; Sf. Sfințit Mc. Nestor; Sf. Sfințit Mc. Proterie (Post) 1 martie, joi, Sf. Cuv. Mc. Evdochia; Sf. Cuv. Domnina; Sf. Mc. Antonina; Sf. Mc. Marcel și Antonie (Post) 2 martie, vineri, Sf. Sfințit Mc. Teodor; Sf. Mc. Isihie și Nestor (Post) 3 martie, sâmbătă, Sf. Mc. Eutropie, Cleonic și Vasilisc (Sâmbăta a II-a din Post- Pomenirea morților) 4 martie, duminică, Sf. Cuv. Gherasim de la Iordan; Sf. Mc. Pavel și Iuliana, sora lui. Duminica a II-a din Post (a Sf. Grigorie Palama; Vindecarea slăbănogului din Capernaum) /■1? ANNO UN VETERAN AL DIFUZĂRII PRESEI „Din anul 1950, Iosif Bălaj duce ziarele în casele locuitorilor din Giula. De 22 de ani, de cînd lucrează la poșta din oraș aduce Foaia familiilor românești spre mulțumirea celor interesați,” — ne scrie Petru Purece. Articol apărut în Foaia Noastră, 15 februarie 1972 Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica și în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Foile” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! Pe copertă. Dragobete, sărbătoarea iubirii la români - 24 februarie Sursa foto: internet 4 Acum 46 de ani... 23 FEBRUARIE 2018 D Duminica Ortodoxiei la capela românească din Budapesta uminica Ortodoxiei, care încheie prima săptămână din Postul Mare, va fi sărbătorită la Budapesta, pe 25 februarie,în comuniune frățească inter-ortodoxă de reprezentanții celor 5 jurisdicții ortodoxe care trăiesc în Ungaria (Episcopia Ortodoxă Română din Ungaria, Eparhia Ortodoxă Bulgară din Ungaria, Eparhia Ortodoxă Sârbă din Ungaria, Eparhia Ortodoxă Maghiară din Ungaria și Exarhatul pentru Ungaria și Austria al Patriarhiei Ecumenice). Reprezentanții bisericilor ortodoxe se vor reuni la rugăciune, la Sfânta Liturghie Arhierească săvârșită anul acesta în Capela Ortodoxă Română din Budapesta (str. Holló nr. 8), de către Preasfințitul Părinte Siluan, Episcopul Eparhiei Ortodoxe Române din Ungaria, împreună cu mai mulți clerici din aceste Eparhii. A.B. Cupa Carnavalului la Leucushaz » Autoguvernarea Românească din Leucushaz, în colaborare cu Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria și Școala generală din Leucushaz organizează vineri, 23 februarie, o nouă competiție de fotbal intitulată „Cupa carnavalului”. La concurs sunt așteptați elevi de la toate școlile generale în care se predă limba română în Ungaria. Startul concursului se va da dimineața de la ora 8.00. Festival de tradiții populare la Pocei Autoguvernarea Românească din Pocei, în colaborare cu Primăria locală, organizează, în ziua de 3 martie, „Festivalul chemătorilor de nuntă”. Festivalul va ține pe durata întregii zile în cadrul căruia va fi prezentată nunta din bătrâni și un program cultural folcloric, la care vor participa și dansatorii ansamblului „Doina Bihorului”, coregraf: Gheorghe Grosg. Poza săptămânii Echipa de dansuri populare romanești din Micherechi va sărbători în acest weekend 70 de ani de la înființare. Aceasta este una dintre cele mai vechi fotografii cu prima echipă folclorică din sat, realizată în anul 1953. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție.