Foiletonul Zimbrului, 1855 (nr. 1-50)

1855-08-07 / nr. 29

1855 FOILETONUL ZIMVRULUI. Iașii, Duminică 7 Avgust. ș'apoi pag'că cine știe ce - 'mpăgați Ei vogu Sb mănănce? JA Tare bună pentru dănșii. ROMEA MĂRIUCĂI. ROMAN NATIONAL. (Urma). — Știi ce, cucoane? prin gămășagzu că dens l'așu amenința din căndu în căndu Ke găgbaciulu, n'ai pute zice că'i agnivu, lasă'i la dga- Ba balaugi, numai după furatu umblă. - După fugatuz Vasile umblă după fugatu. - Da, Da! - Ba, chiagu și astă noapte unde ega căndu l'amu cătatu să lu zghimitu în țeaghină să pghindă boii gomăpului celuia! - Caghi gomănu? — Știi, gomănulu cela care n'au vgoitu Să vie la vlaca de bătutu păpușoi; cela ne Kare mi ați poguncitu să ve ghesbunu, amu zghemisu astă poapte st'i pgindă boii de ne cămpu ka să'l fana Sb plătească ca Mi căndu 'iașu oi minse din popușoi. Ei, da sursa de Basie, ziceamu KB l'amu căutatu să'lu zgemitu în țeaghină mi ni l'amu văsitu, amu pănditu mi 'n zică l'amu văzutu venindu neste gazde. - Și lai ce sgcetatu unde au fostu. — Ba înbcă nu, căci trebue SB v'aducu mai înainte socotelele. - Bataie, bataie să'i dai talhagului, 12 nei SB ieai de pe spetele blăstămatului aceluia! -Rom? după fugatu îmblă? - mare aite măn-care, haine toate căte - Da cum să maisa! dar țizanulu poate CB pgăeaspă făgă să fuge? - însă apropo, de mănoaghe, uitamu să ne spunu că jidovulu ogăndagu are niște puteri de legănză, elu le-agu - Ama, da i vogba să nu se 'nbolnăvească să nu mai bage la alte cheltueli. - Ni'aveți nici o grix ! - S'o cumpegi dagă. Vatavulu se plecă cu multămigire pănă la pămăntu. - Dute, de cercetează unde au fostu astănoapte mișelulu acela? nu i-amu poguncitu să nu ieasă din ogradă nici unu pasu? În momentulu acesta ușa se deschise repede mi se agăță unu cu conașu kade pg o 15 ani îmbrăcatu în stgae evgopienești, ca și vognicul Gogjănilă. - Babacă, băbăcuță! stghiga băetulu acesta caghe ega Tachi fiiulu Vognicului. Ce vghei digața babacăi? - Babacă, nu știu cine mi-au fugatu galbănulu cela care mi l'ai datu mata ieghi, că nu'lu țăsescu. Și stgirăndu să'i caute țalbănulu pre care siniugu de cu sară, îlu ascunsese într'unu volțu de după sobă, și pănă a doua zi uitase ce făcuse băetulu scănda și bătea din migoare Koelu, mi striga socotindu acuma KD îlu fugase cineva. Boegulu se uită la vatavu, vatavulu își ghesucia mustețile. Ei ce'ți spuneam eu cucoane? unde au fostu Vasile astă noapte de nu să bea galbănulu vuconașului. Dute, Vatare și cercetează; cu oghi ce tipu galbănulu cuconașului să ieasă auzitum'ai .. emi. Cuconașulu Vatavulu salută și să iasă și elu, dagă babaca îlu viamă și zi'i trebue? lage estenu; să te cumpăga? - Poape a ei tage iute seau ke vegmi! da era