Forbes, 2014. július-december (2. évfolyam, 7-12. szám)
2014-07-01 / 7. szám
GALAMBOS ADD EL A NEVEDDEL! GALAMBOS MÁRTON, FŐSZERKESZTŐ Kürti Sándor irodájában ülök. „Mennyi ideje van? Öt perc, fél óra vagy száz óra? A Kürtről minden mennyiségben tudok mesélni” - kezd bele olyan közvetlenséggel, mintha az apukám régi barátja lenne. Zakót vettem a látogatáshoz, de felesleges volt a formalitásokkal törődnöm. Rajta egy kürtös rendezvényről hozott pólóing, farmer, igencsak elhordott bőrszandál és zokni van. Megmaradt önmaga, nem a körítéssel, a lényeggel foglalkozik, gondolom magamban. A Kürt családi vállalkozás. Sándor fia, Tom alelnök a cégnél. „Megpróbálom átadni neki, hogyan lehet jól tulajdonolni” - mondja, miután átbeszéltük a szobája falán lógó bekeretezett dicsőségeket. Amikor George W. Bushsal találkozott, amikor a BusinessWeek írt róluk, vagy amikor Göncz Árpáddal volt üzleti úton. Melyik dobott a legnagyobbat az üzleten? - kérdezem 25 éves cégének történeteit hallgatva. Soha nem lehet tudni, hogy mi vezet üzleti sikerhez vagy kudarchoz, hangzott a válasz. Félelem és bátorság, a kettő egyszerre hatja a vállalkozókat. Még a legjobban menő cégek vezetői is attól félnek, hogy az ügyfeleik elfordulnak tőlük, és ez folyamatos fejlesztésre sarkalja őket. A bátorságról beszél helyettem Joszi Grosz, a 67 éves, magyar származású izraeli startupper, volt katona az 54. oldalon. Az Ivanka is családi vállalkozás. „A férjem családjában több példakép is volt, mint Kresz Géza vagy Böckh János. Valahogy egyértelmű volt, hogy a család ősrégi nevét kapja a cég is” - mondta Ivánka Katalin. Jó döntés volt, Wáberer, Cserpes, Kürti, Ivánka - mind a nevükre vették a vállalkozásukat, és ezzel azt az egyértelmű üzenetet küldték a külvilágnak, hogy a cégükért személyesen is vállalják a felelősséget. Ha a cég bukik, a név is bukik. Alföldi Róbert is hasonlónak tulajdonítja, hogy az első lett a Forbes legértékesebb magyar celebeket rangsoroló listáján. „Ha mered vállalni azt, aki vagy, megérzik az emberek” - mondja a 22. oldalon. Az első celeblistánkon - amit az amerikai lap mintájára készítettünk el - csupa személyes márka áll az élen. Alföldi után nagyon szorosan, szinte holtversenyben Ákos, majd Frei Tamás és Friderikusz Sándor következik. A show-biznisznek sok arca van. A csillogás, a mögötte lévő szervezés, üzlet és az általában láthatatlan pénz és hatalmi harcok. Az első kettőt a címlapi összeállításunkban mutatjuk be. A harmadikról Andreas Rudassal, az RTL Magyarország elnökével beszélgetek a 42. oldalon. A FORBES JÚLIUSI SZÁMA kétfajta címlappal jelenik meg. A legértékesebb női és férfi celebnek is szerettünk volna egy-egy címlapot adni. A két címlap teljesen azonos újságot takar.