Forbes, 2014. július-december (2. évfolyam, 7-12. szám)

2014-07-01 / 7. szám

GALAMBOS ADD EL A NEVEDDEL! GALAMBOS MÁRTON, FŐSZERKESZTŐ Kürti Sándor irodájában ülök. „Mennyi ideje van? Öt perc, fél óra vagy száz óra? A Kürtről minden mennyiségben tudok mesélni” - kezd bele olyan köz­vetlenséggel, mintha az apukám régi barátja lenne. Zakót vettem a látogatáshoz, de felesleges volt a formalitásokkal törődnöm. Rajta egy kürtös rendezvényről hozott pólóing, farmer, igencsak elhordott bőrszandál és zokni van. Megmaradt önmaga, nem a körítéssel, a lényeggel foglalko­zik, gondolom magamban. A Kürt családi vállalkozás. Sándor fia, Tom alelnök a cégnél. „Megpróbálom átadni neki, hogyan lehet jól tulajdonolni” - mondja, miután átbeszéltük a szobája falán lógó bekeretezett dicső­ségeket. Amikor George W. Bushsal találkozott, amikor a BusinessWeek írt róluk, vagy amikor Göncz Árpáddal volt üzleti úton. Melyik dobott a leg­nagyobbat az üzleten? - kérde­zem 25 éves cégének történeteit hallgatva. Soha nem lehet tudni, hogy mi vezet üzleti sikerhez vagy kudarchoz, hangzott a válasz. Félelem és bátorság, a kettő egyszerre hatja a vállalkozókat. Még a legjobban menő cégek vezetői is attól félnek, hogy az ügyfeleik elfordulnak tőlük, és ez folyamatos fejlesztésre sar­kalja őket. A bátorságról beszél helyettem Joszi Grosz, a 67 éves, magyar származású izraeli star­­tupper, volt katona az 54. oldalon. Az Ivanka is családi vállalko­zás. „A férjem családjában több példakép is volt, mint Kresz Géza vagy Böckh János. Valahogy egyértelmű volt, hogy a csa­lád ősrégi nevét kapja a cég is” - mondta Ivánka Katalin. Jó dön­tés volt, Wáberer, Cserpes, Kürti, Ivánka - mind a nevükre vették a vállalkozásukat, és ezzel azt az egyértelmű üzenetet küldték a külvilágnak, hogy a cégükért személyesen is vállalják a felelősséget. Ha a cég bukik, a név is bukik. Alföldi Róbert is hasonlónak tulajdonítja, hogy az első lett a Forbes legértékesebb ma­gyar celebeket rangsoroló listáján. „Ha mered vállalni azt, aki vagy, megérzik az em­berek” - mondja a 22. oldalon. Az első celeblistánkon - amit az amerikai lap mintájára készítettünk el - csupa személyes márka áll az élen. Alföldi után nagyon szorosan, szinte holt­versenyben Ákos, majd Frei Tamás és Friderikusz Sándor következik. A show-biznisznek sok arca van. A csillogás, a mögötte lévő szervezés, üzlet és az általában láthatatlan pénz és hatalmi har­cok. Az első kettőt a címlapi össze­állításunkban mutatjuk be. A har­madikról Andreas Rudassal, az RTL Magyarország elnökével beszélge­tek a 42. oldalon.­­ A FORBES JÚLIUSI SZÁMA kétfajta címlappal jelenik meg. A legértéke­sebb női és férfi celebnek is szeret­tünk volna egy-egy címlapot adni. A két címlap teljesen azonos újságot takar.

Next