Forbes, 2016. január-június (4. évfolyam, 1-6. szám)
2016-01-01 / 1. szám
Az egyik olyan nap, amikor kocsival érkezem az Andrássy úti szerkesztőségbe. Szűk utcák, a belváros gyalog jobb. A kihangosítón Balogh Péter, az NNG - akkor nemrég távozott - vezérigazgatója és alapítója. A válásáról beszél, és arról, hogy szerinte más cégalapítóknak sem könnyű egy exitet (cégeladást, kiszállást) válás nélkül végigcsinálni. Hirtelen minden új színben tűnik fel. Egy csillogó sikersztori személyes oldalát látom meg, a siker mögötti küzdelmet. Péter később Hermann Irénnek beszélt a megoldásokról, saját önismereti útjáról is. (38. oldal) Az önismeret az üzlet része. Aki nem néz szembe saját dolgaival, sokba kerül a cégének. Felesleges konfliktusok, elpazarolt munkaidő, rossz döntések. Aki jó vezető akar lenni, egy idő után elkezd magával foglalkozni. (Vagy erőből nyomja le az életét, és még mélyebbre ássa, amit ásni akar. Neki szerintem nem jó.) Az önismeret demokratikus. Mindenkinek ugyanolyan nehéz, mindenkinek csak magával kell megküzdenie. És mindenkinek ugyanúgy megéri - akár vezető, akár nem. A címlapsztori kilenc portréja tíz bátor emberről szól (Halácsy Péter és felesége, Roszik Linda közös cikkben szerepelnek), akik foglalkoztak magukkal, és erről nyilvánosan is őszintén beszélnek. Közben cégeket építettek, építenek. Nem is akármilyeneket. Többek között: Prezi, ING, Árukereső, Deutsche Bank. ekanyarodok a Dohány utcába. FORBES KILÖVÉS ÖNISMERET GALAMBOS MÁRTON FŐSZERKESZTŐ AZ ÜZLETI ÉLET SOKSZÍNŰ, A FORBES IS AZ, a huszonévesek (úgy is mint Y generáció). Van mögöttem (előttem?) egy új csapat. A Clipolis és a Flipagram világa. Aki őket megérti, és elkapja, hogy mit akarnak, az internet következő nagy sztoriját írhatja meg. Vagy legalább köthet egy jó üzletet a Facebookkal. Mindkét startup abból csinálna üzletet (első körben azzal ér el tömegeket), hogy a tízen- és huszonévesek szívesen kommunikálnak videókban. A különbség csak annyi, hogy a Flipogram Los Angelesből indult, a Clipolis a Nagymező utcából. (56. és 58. oldal) Zolnay Judit, a MetLife vezérigazgatója is személyes történetét mondja el, amikor jelzi, számára az önmegvalósításba a gyerekek és a munka is beleférnek. Ez is benne van a mostani számban. (8. oldal) Ahogy itt van Kis Grófo, a Graboplast, továbbá pénzügyi előrejelzésünk és negyedéves jelentésünk is. Ez a szám (is) színes lett, és akkor az Eximbank megkérdőjelezhető pályázatáról még nem is beszéltem. Az üzleti élet sokszínű, a Forbes is az. Mindezt szeretnénk élőben is megmutatni, még többször, mint eddig tettük. Február 2-án szervezzük meg az első kilövést, és mostantól minden hónap első szerdája előtti kedden bemutatjuk a lapot - amikor már megérkezett a nyomdából, de még nem kapható. (43. oldal) Ott lesznek a magazinban szereplő emberek, közülük párral röviden beszélgetünk is majd a pódiumon. Egy koccintással útjára indítjuk az aktuális számot. © 2016. JANUÁR FORBES |