Forbes, 2016. január-június (4. évfolyam, 1-6. szám)

2016-01-01 / 1. szám

­ Az egyik olyan nap, amikor kocsival ér­kezem az Andrássy úti szerkesztőségbe. Szűk utcák, a belváros gyalog jobb. A kihan­­gosítón Balogh Péter, az NNG - akkor nemrég távozott - vezér­­igazgatója és alapítója. A válásá­ról beszél, és arról, hogy szerinte más cégalapítóknak sem könnyű egy exitet (cégeladást, kiszál­lást) válás nélkül végigcsinálni. Hirtelen minden új színben tűnik fel. Egy csillogó sikersztori sze­mélyes oldalát látom meg, a siker mögötti küzdelmet. Péter később Hermann Irénnek beszélt a megoldásokról, saját önismereti útjáról is. (38. oldal) Az önismeret az üzlet része. Aki nem néz szembe saját dolgaival, sokba kerül a cégének. Felesleges konfliktusok, elpazarolt munkaidő, rossz döntések. Aki jó vezető akar lenni, egy idő után elkezd magával foglalkozni. (Vagy erőből nyomja le az életét, és még mélyebbre ássa, amit ásni akar. Neki szerintem nem jó.) Az önismeret demokratikus. Mindenkinek ugyanolyan nehéz, mindenkinek csak magával kell megküzdenie. És mindenkinek ugyanúgy megéri - akár vezető, akár nem. A címlapsztori kilenc portréja tíz bátor emberről szól (Halácsy Péter és felesége, Roszik Linda közös cikkben szerepelnek), akik foglalkoztak magukkal, és erről nyilvánosan is őszintén beszélnek. Közben cégeket építettek, építenek. Nem is akármilyeneket. Többek között: Prezi, ING, Árukereső, Deutsche Bank. ekanyarodok a Dohány utcába. FORBES KILÖVÉS ÖNISMERET GALAMBOS MÁRTON FŐSZERKESZTŐ AZ ÜZLETI ÉLET SOKSZÍNŰ, A FORBES IS AZ, a huszonévesek (úgy is mint Y generáció). Van mögöttem (előt­tem?) egy új csapat. A Clipolis és a Flipagram világa. Aki őket megérti, és elkapja, hogy mit akarnak, az internet következő nagy sztoriját írhatja meg. Vagy legalább köthet egy jó üzletet a Facebookkal. Mindkét start­up abból csinálna üzletet (első körben azzal ér el tömegeket), hogy a tízen- és huszonévesek szívesen kommunikálnak vide­ókban. A különbség csak annyi, hogy a Flipogram Los Angeles­ből indult, a Clipolis a Nagymező utcából. (56. és 58. oldal) Zolnay Judit, a MetLife ve­zérigazgatója is személyes történetét mondja el, amikor jelzi, számára az önmegvalósítás­ba a gyerekek és a munka is beleférnek. Ez is benne van a mostani számban. (8. oldal) Ahogy itt van Kis Grófo, a Graboplast, to­vábbá pénzügyi előrejelzésünk és negyedéves jelentésünk is. Ez a szám (is) színes lett, és akkor az Eximbank megkérdőjelezhető pályá­zatáról még nem is beszéltem. Az üzleti élet sokszínű, a Forbes is az. Mindezt szeretnénk élőben is megmutatni, még többször, mint eddig tettük. Február 2-án szervezzük meg az első kilövést, és mostan­tól minden hónap első szerdája előtti kedden bemutatjuk a lapot - amikor már megérkezett a nyomdából, de még nem kapható. (43. oldal) Ott lesznek a magazinban szereplő emberek, közülük párral röviden beszélgetünk is majd a pódiumon. Egy koccintással útjára indítjuk az aktuális számot. © 2016. JANUÁR FORBES |

Next