Fővárosi Közlöny, 1966 (16. évfolyam, 1-13. szám)

1966-01-31 / 1. szám

karítást át kell vinni a következő évi „prémium­alap-számlára". Amennyiben a tárgyévre vonat­kozó prémiumkifizetések a „prémium-alap-szám­lán'­ rendelkezésre álló összeget meghaladják, a különbözettel a premizált dolgozók — elsősorban a vezetők — nyereségrészesedését kell csökkenteni, illetve megvonni és ezzel a hiány fedezetét biz­tosítani. A még ezután fennmaradó hiánnyal a következő évi „prémiumalap-számlát" kell meg­terhelni. 25. A „prémiumalap-számláról" történő összes kifize­téseket az átlagkereset kiszámításánál munkabér­nek kell tekinteni.­­ 26. A prémiumfeltételek kitűzésének alapjául szolgáló előzetes számításokat, a kiadott prémiumfeladato­kat, valamint a feladatok teljesítését igazoló és a prémium kifizetését elrendelő, csökkentő vagy megtagadó iratokat három évig meg kell őrizni. 27. A prémiumrendszerrel, a prémiumok kitűzésével és kifizetésével összefüggő kérdéseket prémium­szabályzatba kell foglalni, amely a vállalati bér­szabályzat mellékletét képezi. 28. Az 1965. évi teljesítéésnek alapján 1966. első félévé­ben kifizetésre kerülő — az 1965. évi prémium­kereteket terhelő — prémiumösszeg az eddigi el­járás szerint könyvelendő és azt az első ízben 1966-ban megnyitandó „prémiumalap-számlára" ráve­zetni nem szabad. 29. Az 1965. évben kiérdemelt, de fel nem használt (megtakarított) vállalati prémiumkeret összegét — a szakigazgatási szervekhez történt bejelentést kö­vetően — az éves mérlegbeszámoló elfogadása, il­letve az éves prémiumelszámolás megtörténte után kell a „prémiumalap-számlán" jóváírni. 30. A szakigazgatási szerveknek a rendelkezésükre bocsátott prémiumkeret lebontásáról, felhasználá­sáról, illetve a következő évi „prémiumalap-szám­lákra" történő jóváírásról nyilvántartást kell ve­zetni. 31. A szakigazgatási szervek irányítása alá tartozó vállalatokra érvényes prémiumrendszert a szak­tárcák által kiadott végrehajtási utasítás figye­lembevételével jelen utasításom alapján — a VB. munkaügyi osztályával és az illetékes szakmai szakszervezet Budapesti Bizottságával egyetértés­ben — a szakigazgatási szerv vezetője adja ki. A nyereségrészesedés alakulásától függő prémium­rendszerbe bevonandó tanácsi vállalatok köre kü­lön intézkedés alapján kerül meghatározásra. 32. Ez az utasítás 1866. január 1-én lép hatályba, mely­lyel egyidejűleg a 222.123/1961. sz. VB-elnöki uta­sítás hatályát veszti. Budapest, 1965 december 31. Sarlós István s. fc. a Végrehajtóbizottság elnöke A FŐVÁROSI TANÁCS VÉGREHAJTÓBIZOTTSÁGÁ­NAK IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰ­KÖDŐ SZERVEK TERÜLETÉN JELENTKEZŐ ÜGYVITELSZERVEZÉSI ÉS ÜGYVITELGÉPESÍTÉSI FELADATOK SZERVEZÉSÉRŐL 28.002/1966. 1. §• (1) A Fővárosi Tanács Végrehajtóbizottságának ipari, építőipari, közlekedési, kereskedelmi, kulturális, egészségügyi és kommunális ágazatainál az ügyvitel­szervezési munka irányítása a szakigazgatási szervek feladata. (2) Az ügyvitelszervezési munka szakszerű irányí­tásának biztosítására a Fővárosi Tanács Végrehajtóbi­zottságának szakigazgatási szervei közül a Közlekedési, a Közmű- és Szolgáltatási és Házkezelési Igazgatóság­nak, továbbá az ipari és kereskedelmi osztályoknak tervszerűen kell az ügyvitelszervezéssel foglalkozni. (3) Az Építési Igazgatóság területén az ügyvitel­szervezési feladatokat a Fővárosi Építőipari Szervező és Ügyviteltechnikai Iroda látja el. (4) A (2) és a (3) bekezdésben fel nem sorolt szak­igazgatási szerveknél jelentkező ügyvitelszervezési fel­adatok ellátása — átmenetileg — a Fővárosi Tanács Végrehajtóbizottságának pénzügyi osztályára hárul. (5) Az ügyvitelszervezéssel kapcsolatban a szakigaz­gatási szervek feladata: a) azoknak az ügyviteli területeknek a feltárása, amelyeken az adatfeldolgozás korszerűsítése szükséges, b) a szakigazgatási szerv területén folyó ügyvitel­szervező munka irányítása: egyes témakörök­ben szervezési feladatok megoldása és egységes szervezési megoldásokra* javaslattétel, c) a szakigazgatási szerv felügyelete alatt működő gazdálkodó szervek adatfeldolgozási igényeinek megfelelő ügyvitelgépesítési eszközök meghatá­rozása, d) az irodagépek és adatfeldolgozó berendezések felhasználásának figyelemmel kísérése, e) az ügyvitelszervezéshez és az ügyvitelgépesítés­hez szükséges szakképzettség megszerzésére al­kalmas szakemberek felkutatása és a szervezett oktatás előkészítése, f) kapcsolat tartása a Fővárosi Ügyvitelszervezési és Ügyvitelgépesítési Bizottsággal, g) a szakigazgatási szerv távlati fejlesztési tervé­nek kidolgozása az ügyvitelgépesítés terén. (6) A szervező munkával kapcsolatos ügyrendet a Fővárosi Ügyvitelszervezési és Ügyvitelgépesítési Bi­zottság által meghatározott irányelvek alapján a szak­igazgatási szervek dolgozzák ki. 2. §. (1) Az ügy­vitelszervezési és ügyvitelgépesítési fel­adatok irányítása és összehangolása a Fővárosi Tanács Végrehajtóbizottsága mellett működő Fővárosi Ügyvi­telgépesítési Bizottság (továbbiakban: Bizottság) fel­adata. (2) A Bizottság tagjait a Fővárosi Tanács Végre­hajtóbizottságának elnöke nevezi ki. (3) A Bizottság ügyvitelszervezési és ügyvitelgépe­sítési kérdésekben a Fővárosi Tanács Végrehajtóbizott­ságának tanácsadó szerve. Feladatkörébe tartozik a javaslattétel és vélemé­nyezés a) a Fővárosi Tanács Végrehajtóbizottságának te­rületén végrehajtandó szervezési feladatok szer­vezeti kérdéseiben, b) az ügy­vitelgépesítés fejlesztési irányának meg­határozása tekintetében, c) a szakigazgatási szervek adatfeldolgozó berende­zéseire vonatkozó igényeinek teljesítése kérdé­sében, d) az adatfeldolgozó berendezések (számológépek, könyvelőautomaták, számlázógépek, lyukkártya­rendszerű és elektronikus adatfeldologozó be­rendezések) és az adatfeldolgozáshoz szükséges egyéb eszközök (lyukkártya, papír, nyomdakapa­citás stb.) biztosítása és azok elosztása kérdé­sében, e) a szakigazgatási szervek mellett működő szerve­zőrészlegek munkájának összehangolása kérdé­sében, f) oktatási kérdésekben, g) az ügyvitelszervezés és ügyvitelgépesítés terüle­tén dolgozók bérezése kérdésében, h) a Fővárosi Tanács Végrehajtóbizottságának ha­táskörén kívül működő szervek részére adandó

Next