Fővárosi Közlöny, 1998 (48. évfolyam, 1-12. szám)

1998-01-31 / 1. szám

1998. január 31. XLVIII. évfolyam 1. szám FŐVÁROSI KÖZLÖNY BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK HIVATALOS LAPJA TARTALOMJEGYZÉK­ ­ Budapest Főváros Közgyűlésének 1/1998. (I. 31.) számú önkormányzati rendelete a Budapest főváros területén alkalmazható távhőszolgáltatási díjak megállapításáról és a díjalkalmazásról szóló 13/1994. (III. 31.) Főv. Kgy. számú rendelet módosításáról­­ Budapest Főváros Közgyűlésének 1/1998. (I. 31.) számú önkormányzati rendelete a Budapest főváros területén alkalmazható távhőszolgáltatási díjak megállapításáról és a díjalkalmazásról szóló 13/1994. (III. 31.) Főv. Kgy. számú rendelet módosításáról Az árak megállapításáról szóló - többször módosított - 1990. évi LXXXVII. törvény 7. §-ának (1) bekezdé­sében kapott felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése a következő rendeletet alkotja. 1.§ A Budapest főváros területén alkalmazható távhő­szolgáltatási díjak megállapításáról és a díjalkalmazás­ról szóló - többször módosított - 13/1994. (III. 31.) Főv. Kgy. számú rendelet 2. számú melléklete helyébe e rendelet melléklete lép. 2.§ Ez a rendelet a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba. Dr. Tiba Zsolt s. k. Dr. Demszky Gábor s. k. főjegyző főpolgármester INDOKOLÁS Általános indokolás Az energiaágazatban lezajlott privatizáció és az ener­giatörvények hatályosulása következtében biztosítani kell, hogy a villamosenergia- és a gázszolgáltatás mű­ködési engedélyesei a villamos energia és a gáz árában hozzájussanak költségeik megtérüléséhez, indokolt be­fektetéseik fedezetéhez és a tartós működéshez szüksé­ges nyereséghez. E biztosítással párosult elkötelezettség teszi szükségessé az energiaárak rendszeres időszakon­kénti felülvizsgálatát, módosítását, közelítését a reális árakhoz. A hő- és villamos energia, valamint a gáz árának vál­tozása indokolja a távhő árának változását is. Azok a té­nyezők, amelyek meghatározói a hő- és villamosener­gia-, valamint a gázárnak, a távhő áránál sem hagyhatók figyelmen kívül. Indokolt, hogy a távhőszolgáltató épp­úgy hozzájusson költségeinek, befektetéseinek fedezeté­hez, mint a villamos energia és a gáz működési engedé­lyese. A javaslat az 1997. szeptember 1-jétől hatályos in­duló díjak értékéből kiindulva, a Fővárosi Önkormány­zat és a FŐTÁV Rt. közötti együttműködési megállapo­dás mellékletében foglalt számítási módszernek - díj­mechanizmusnak - megfelelően határozza meg a távhő­szolgáltatás fogyasztói díjának értékét. Részletes indokolás Az energiaárak határozzák meg a hőenergia-vásárlás és -termelés költségeit. A közcélú erőművekben előállí­tott hő és a vásárolt gáz árának időszakos emelése nö­veli a távhőszolgáltatás költségeit. 1997. október 1-jétől a távhőszolgáltató által vásárolt gáz, illetve hő ára 3%­kal, 1998. január 1-jétől további 6%-kal, mindösszesen 9,2%-os mértékben emelkedett. A javaslat a távhőszolgáltatás átlagos díjának 4,7%­os, a hődíjak 8­9,7%-os, az átalánydíjak 3­4,7%-os emelését tartalmazza. A változó hőfokú forróvíz hőhor­dozóval való szolgáltatás alapdíjai nem változnak, a gőzszolgáltatás alapdíja 6,7%-kal, a hődíjai 8%-kal emelkednek. A javasolt díjemelési mértékek csak a szolgáltató energiaár-emelésből adódó többletköltségeit ismerik el. A biztonságos szolgáltatás, illetve a rentábilis működés fenntartása viszont megköveteli a díjak költségekhez való igazítását. Fogyasztói típusonként az éves fogyasztói teher áfa nélkül az alábbi mértékek szerint nő: • lakossági átalánydíjas fogyasztó 4,7%-kal, • vhf üzemi fogyasztó 4,8%-kal, • 6 bar gőzös üzemi fogyasztó 7,5%-kal,­­ 15 bar gőzös üzemi fogyasztó 7,7%-kal.

Next