Függetlenség, 1935. november (3. évfolyam, 250-273. szám)

1935-11-01 / 250. szám

tfanernaft, 1935 november 3 fügyelem. Elegáns lesz, ha nálam vesz egy ilyen sikkes kabátot. Divat, ízgapjúszövet­­ből készült, első­rendű hozzávalók­kal. Valódi északi szkunksz prémezés­­sel ár" . Ugyanez, nemesített valódi prémezéssel Ezen modellen kívül még nagy választékot talál Halász Dezső Rákóczi­ út 54. Aíz egyetemi ifjúság Mindszentek napján megk­oszo­­rúzta a nemzet nagyjainak sírját Az egyetemi ifjúság a halottak ünnepén a Kerepesi­ úti temetőbe zarándokolt, hogy fel­keresse a nemzet nagyjainak sírjait s ott le­­rójja emlékük iránt érzett kegyeletét. Az if­júság Mindenszentek napján délelőtt negyed 10­ órakor az Egyetem-téri diák hősi emlékmű előtt gyülekezett. Az ünnepi beszédet Komá­romi László, az Egyetemi Kör elnöke mon­dotta, majd megkoszorúzta a hősi emlékm­űvet. Az Egyetem-téri ünnepség után az ifjúság a Kerepesi-úti temetőbe vonult, ahol csoportokba oszlottak és felkeresték a Kossuth-mauzóleu­­mot, a Batthyány-mauzóleumánát, Deák Ferenc mauzóleim­át, Bakó László sírját, Jókai Már síremlékét, a Petőft-család sírját, Arany Já­nos sírját, Woronieczki Mirislav síremlékét és a vértanuk sírját. ■Azz egyetemi ifjúság az idei Mindenszentek napján első ízben kereste fel a nagy madar költő, Ady Endre síremlékét, amelyre hatal­mas babérkoszorút helyeztek. Ady sírjánál Kósa István, a Magyar Nemzeti Diákszövet­ség kulturális osztályának vezetője mondott lendületes beszédet. Bukás előtt áll a román kormány LONDON, november 2. A Daily Telegraph bukaresti le­velezője szerint minden pillanatban vár­ható a román kormány bukása. A király Titulescut szeretné az új nemzeti kormány élére kinevezni, de ő nem haj­landó a felelősséget vállalni. SZCcÁi Uyasítc c L­oJZ I Válság fenyegeti a Lavahkormányt a szükségrend­eletek miatt Páris, november 2. A francia belpolitika egén újabb felhők gyülekeznek. A radikális párt országos ér­­tekezlete nem követelte ugyan a szükség­­rendeletek általános visszavonását, de egyes elkövetett igazságtalanságoknak a méltá­nyosság elve alapján való jóvátétele mellett foglalt állást. A pénzügyi bizottság bal­oldali tagjai a költségvetés bizottsági vitá­jában olyan módosításokat javasolnak, ame­lyek a költségvetés egész egyensú­lyát felboríthatják. Kormánykörök élénk aggodalommal álla­határozottan kormányellenes szándé­kok jutnak kifejezésre. Laval maga felkérte a bizottság elnökét, hogy nevében figyelmeztesse a bizottsági tagokat magatartásuk súlyos következmé­nyeire. A bizottság azonban Laval figyel­meztetésének tudomásulvétele mellett is ki­­tart kifogásai mellett. Valószínű, hogy Lé­vas Genfből visszatérve, erélyesen fellép a bizottságnak a kormány egész pénzügyi művét összeomlással fenyegető ellenzéki harcmodora ellen. Bítják meg, hogy magatartásában a pénzügyi bizottság Halálba száguldott a guggerhegyi verseny tréningjén Stein­weg, híres német versenyző Hároméves szünet után az autóssport nemzetközi rajongói a vasárnapi gugger­­hegy­i versenyre készülnek. Az autósport egyik legnépszerűbb eseménye a gugger­­hegyi versenyre készülnek. Az autóssport földi vezetők szoktak benevezni. Az autós­sport veszedelmes sport és száguldó hősei mindig a halállal kacérkodnak. Most is, egy nappal a verseny előtt, a trénin­gen az egyik külföldi versenyző vére festette vörösre a pályát. A verseny résztvevői szombaton délelőtt a Pasaréti-úton tartották utolsó tréning­­jüket. Már korán reggel a rendőrség le­záratta a versenypálya útvonalát és ettől kezdve motorberregéstől volt hangos a kör­nyék. Szünet nélkül, gyilkos iramban szá­guldottak a kocsik a Pasaréti-úttól a Guggerhegy tetejére. Start a halálba A trenírozók között volt Rudolf Stein­­weg 47 éves müncheni szállodatulajdonos is. Steinweg, aki az európai autósversenyek egész sorából került ki már győztesként, óriási Bugatti-kocsijával akart indulni a versenyen. Pénteken este érkezett Buda­pestre és szombaton reggel már vidáman, jó­kedvűen megjelent a Pasaréti-úton, hogy a verseny előtt néhányszor be­fussa a pályát. Kétszer egymásután futott végig kocsijá­val a Pasaréti-úttól a Guggerhegyig. Elő­ször lassan, a pálya fortélyait tanulmányoz­va, másodszor már teljes erővel. Szenzációs idő: 1 perc 54 mp alatt futotta végig a pá­lyát. A jelenlevők gratuláltak Steinwegnek, a a kitűnő időhöz. A német versenyző azon­ban, úgy látszik, még meg akart valamit próbálni, mert harmadszor is odaállt a startvonalhoz. Iszonyú tempóval indult el. Körülbelül 120 kilométeres sebességgel vágott neki a Pasa­­réti-útnak. A Pasaréti-út és a Csévi-utca sarkán van a pálya első veszedelmes kanyarodója. A kanyarodónál a gyalogjáró szélén a Csévi­­utcai szürketaxi-állomás soffőrjei nézték az izgalmas versenyt Tragédia a kanyarodó­ban Hatalmas porfelhőt kavarva, fülsiketítő búgással repült a kanya­rodóba az óriási Bugatti kocsi. Steinweg szinte rádülve a kormánykerékre, csavarta gyorsan a kereket. A kocsi szinte oldalra dőlt a fordulattól, Steinwegnek azonban mégsem volt elég gyors a keze. A kanyarodás kissé szélesebb ívben sikerült és ez a pár centiméteres különbség elég volt a gyilkos tragédia felidézéséhez. A rohanó autó első balkereke kiccá neki­tt tű­rött a szék­ek, Wurín a ratlan súrlódástól, amely hirtelen lefékezte az autó száguldását, a kocsi tehetetlenségében felugrott a levegőbe, repülés közben teljesen megfordult és mint a macska, ismét a négy kerekére huppant vissza a földre. Lendülete még tovább vitte a kocsit, fel­futott a gyalogjáróra, elkapta az ott álló taxisoffőrt, azt néhány méterrel magával hurcolta és azután recsegve, ropogva, törve, zúzva nekilódult az egyik villa keríté­sének és ott a kerítés roncsai közt megakadt. Steimweg, aki eddig görcsösen kapaszko­dott a volánba, most kibukott a helyéről és véresen terült el a kerítés roncsai mellett. Néhány lépésre az autó kerekei alatt fe­küdt az elgázolt soffőr. Azonnal értesítették a mentőket, akik percek alatt kiérkeztek. A mentőorvosok megállapították, hogy Steinweg részére már nincs segítség. Az autó szaltója közben a feje oda­­ütődött a szélvédő acélpereméhez, ennek következtében koponyaalapi törést szenvedett és szörnyethalt. Minden megy tovább Az elgázolt soff­őrt — Kálócsy Jenőt — a mentők súlyos állapotban az Új Szent János kórházba vitték. Állapota életve­szé­­lyes. Mind a két lába eltörött és súlyos belső sérüléseket szenvedett. A tréning természetesen megakadt. Rend­őri bizottság és szakértők szállottak ki a szerencsétlenség színhelyére. Megállapítot­ták, hogy a német versenyző vakmerő tempója és rosszul vett kanyarodója okozta a szerencsétlenséget. Bemutatás, csere, részlet rádiószaküzlet w ^ ^ tik Tele.op: 864-^4 Készséggel bemutatja VI., Podmaniczky­ u. 39. Fióküzlet: Rákóczi-út 30. Megjelent nagy fisil árjegyzékünk, djtalanul kiuldjuk. Orion rádiók kaphatók IHMUra IV. Ferenciek tere 2. «BIS". Csere (részletre 1^ Készséggel PATSipnil * kft.Audri4­y-út33 bem­u­tatjuk a wd­­­ Un­A Telefon 26—2—73 FiókOxjelek: Rákteil-út M. (Carris ári­ával nembe) Thok51r-út I. (KereU .n.-nil.) Az összetört autót elszállították és Steinweg holttestét a megilletődött versenyzők néma tisztelgése közben feltették a rendőri halottszállító ko­csira. És tíz perc múlva mindenki ott ült újra a volán mellett, berregtek a motorok, szágul­dottak a kocsik, hogy vasárnap a versenyen minél nagyobb sebességgel vehessék a Csévi­ utcai halálkanyarodót... — A szenvedő, beteg nőket reggel éh­gyomorra egy kis pohár természetes „Ferenc József” keserűvíz 2—3 óra alatt könnyű, lágy bélkiürüléshez segíti és ez­által igen sok esetben rendkívül jóté­kony hatással van a beteg szervekre. Jutassa megérdemelt pihenéshez agyondolgozott régi rádiócsöveit. Rádiója csak modern csövekkel adhat igazán jó teljesítményt. Új Tungsram csövek új ésetet öntenek! oSiSk Mrnm iiiií­ó. ■••háti..­ . Világvevő han­gvonalas super-rád­ónál elképzel­hetetlen tel­jesítmény és kény­elem Mundeo Orinni rádiókereskedőnél kapható.

Next