Gazdaság és Társadalom, 2011 (3. évfolyam, 1-4. szám)

2011 / Különszám

A turizmusirányítás szervezetfejlesztési kérdései 181 • ellátja a turisztikai információszolgáltatás szakmai irányítását és koordi­nációját, valamint a Tourinform Irodai feladatokat; • megszervezi a desztináció szintű települési és térségi marketing feladatok tervezését és végrehajtását; • desztináció szintű rendezvény- és programszervezési feladatokat nem végez, ugyanakkor részt vesz azok összehangolásában, egységes rendezvénynaptár formájában a megjelentetésében és kommunikációjában; • véleményezi az önkormányzat turizmust érintő döntéseinek előterjesz­téseit. Cross-szektorális együttműködésben az egyesület tagsága az alapítás óta megkétszereződött; napjainkra a kereskedelmi szálláshely-kapacitások 71%-át és a vendégforgalom 90%-át magában foglalja. Működéséhez az önkormányzat biztosítja az infrastruktúrát és a költségek közel felét. További források a tagdíj­­bevételből, az eredményes pályázati tevékenységből és kismértékben vállalkozási tevékenységből (pl. saját és a desztinációhoz kapcsolódó ajándékok értékesítése) származnak. Az egyesület hatékony együttműködést folytat a térség meghatározó szereplőivel, a helyi szakmai és civil szövetségekkel (pl. Zala Termálvölgye Egyesület, Hévízi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása, Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság, Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Kft.). Utóbbi szervezet - amelyben a támogatás mellett részesedést is vásárolt az egyesület - látja el a térségi desztináció menedzsment funkciókat. A közös tervezés eredményeként céljaik szorosan kapcsolódnak egymáshoz, megvalósult és megvalósítandó fejlesztéseik egymást erősítik. Az egyesület mellett a Hévízi Szobakiadók Szövetsége a legjelentősebb turisztikai érdekvédelmi tömörülés a városban. Az 1994-ben alapított együtt­működés mára közel 300 tagot számlál. Alapvető célja és tevékenységei: • részt vesz a hévízi idegenforgalom szervezésében és fejlesztésében hazai és nemzetközi szinten; • képviseli és védi tagsága és a szakma érdekeit más gazdálkodó, társadalmi és állami szervezetekkel szemben; • informatikai és információs szolgáltatásokat nyújt; • tagsága részére tanácsadói szolgáltatást szervez (pl. pénzügy, jog, keres­kedelem, marketing, pályázat, informatika); • részt vesz a fizetővendéglátást meghatározó országos, regionális és helyi fejlesztési tervek kialakításában, társadalmi viták szervezésében és lebonyolításában; • szükség szerint kezdeményezi önkormányzati rendeletek meghozatalát, azok módosítását, továbbá önmaga is kidolgoz javaslatokat a hévízi turizmus színvonalának javítása érdekében;

Next