Gazdaság és Társadalom, 2019 (12. évfolyam, 1-4. szám)

2019 / 3. szám

52 Gazdaság & Társadalom /Journal of Economy & Society - 2019/3. megyei napilapban a rendezvények előtt két héttel a program részletes programját is közzé kell tenni. Mindkét nyomtatott kommunikációs esz­köz esetében fontosnak tartunk olyan riportok, interjúk készítését, melyet a városban élőkkel illetve idegenforgalmi szezonban a turistákkal készí­tenek a termelői piacon való vásárlásaikkal, élményeikkel kapcsolatban. Szórólapok készítése is fontos a helyi termelőkről, kézművesekről és az értékesített termékeikről. A szórólapon jelenjenek meg a technikai in­formációk (helyszín, nyitva tartás, térkép) és a piacról, piaci hangulatról szóló képek. Ezek a szórólapok elhelyezhetők a helyi és környékbeli ét­termekben, vendáglátóegységekben, Tourinform Irodában valamint azo­kon a helyeken, melyeket a turisták gyakran felkeresnek. Szórólap formá­jában lehet tájékoztatni a helyi lakosságot a termelői piacon megrende­zésre kerülő éves programokról, melyeket év elején a postaládákban he­lyezhetnének el. A termelői piacról és termékeiről készített ajándéktárgyak megléte is nélkülözhetetlen. Kisméretű mágneses naptár, falinaptár is készíthető a helyi termelői piacról. A naptárban a szezonális, helyi jellegű valamint kézműves termékekről, a termelői piacon javaslatunk által a későbbeikben tartandó eseményekről, a piaci élet forgatagáról szóló élménydús képek kerülnének. A naptár nemcsak a helyi és környékbeli lakosság megcélzása szempontjából fontos, hanem a turisták egy emléket, ajándékot vihetnek haza magukkal, mellyel a város és a termelői piac iránti asszociáció is erősíthető. Kommunikációs szempontból pedig az élmények megosztása, a mágnes naptár ajándékozása elindítja a szájreklámot (WOM) ismerősök, családtagok, barátok körében. A naptárokon kívül hasznosnak ítéljük meg, hogy a város nevezetességeit kis képekben bemutató hűtőmágnesen a helyi termelői piac is megjelenjen piaci hangulatképpel vagy a piac lo­gójával, illetve készíthető csak a helyi termelői piacról is hűtőmágnes. A hűtőmágnes mellett nosztalgikus és keresett kommunikációs eszköznek tartjuk a helyi termelői piacról készített képeslapokat. Ajándéktárgy ké­szíthető például a termelői piacon kihelyezhető emlékérme présgép segít­ségével. A hagyományos marketingkommunikációs eszközök mellett nagy hangsúlyt kell helyezni az online marketingre is Az online marketing mel­lett szól, hogy sokkal célzottabban, személyre szabottan lehet a hirdetése­ket, kampányokat megszervezni, mint a tömegkommunikációs eszközök esetében. A fogyasztókat nem csak el kell érni a kommunikációs eszközök segítségével, hanem aktív kapcsolatot is ki kell alakítani, mely kétirányú

Next