Gazeta de Moldavia, 1852 (Anul 24, nr. 1-100)

1852-10-23 / nr. 82

- - 224 26,664 din 5 persoane, din care 10,798 co-neuniți emvrie. În 22 și Băda, să ce Noem. sub prezidia curte în timp binevoit facă sn sinod Ecs. Sale „Oto, pe care ape a s'au a hărăzi s'au Colonietii Germani de lăngă riul Volga, dorind a vecinci amintirea de Împărăteasa Ecaterina II, care la anul 1763 iau adus în Rusiea, au înălțat cu a lor cheltueală o statuă de bronz, făcută de profesorul din San- Petersburg Baronul de Clor. Această colonie ce află acum AN starea cea mai înflorită, numără 166,000 locuitori, și au produs an ansa trecut 1851 peste 1,200,000 cetverte de grăne, precum și 378,000 puzi de tabac. Toate raporturile oficiale din cuprinsul Poloniei, ce s'au adunat păn la 21 August cu arătare despre stirpinile cășunate de epidemia holerei în acea țară, dau următoriul rezultat: epidemie de această tească. Din acest număr au fost numai în Varșovia 8711 loviri, 3968 însănătoșeți, 3426 morți și 1317 rămași în căutare. Austria. M. Ca Împăratul au da trimete prin general-adiotantul său general maiorul Chelner, comele de 3580 aiprini (26,850 lei) pentru familiile sărace din Fiume, ce au suferit păgubiri prin revărsările apelor, și 1,650 fier, pentru plutitorii de asemene categorie. M. Ca Împăratul au binevoit prin Înnaltă hotărăre a curg a poronci ca spre alegerea Episcopilor grec. Guvernator civil și militar Conte sinod. Koponini, ka comisar imperial M. Sa Împăratul au poroncit, ca pentru răposarea Pen. Sale În Franț Gustav Oscar, Duca de Upland, Prinț clronom de Svezia și Norvegia, să ce aplicie topit Arad acest însănătoșit, 11,468 au murit, și 4398 au rămas în căutare G ortodocși pentru Temesvar, Verșeț, de zece zile, de la 23 Oct. păn'aa au sosit la Triest pasul grecesc de ce îmbărca în curănd doctoepiscopal în Buda aa la doliul 15 de 1 Noresbelum. La Remiza Dom Doneli „Ezio” amu căpătat în totdeauna luni. Debutația D-lei Vascheti, în rolul Aminei, încă de multă vreme, publicul nostru nu simțise nite mișcări așia dulci să admireze mai glas ce păstrează ezadepa pănă ba mi acele necare de a le însufla, căcii, cineva stă la îndoeală, cu mult în cele mai grele bucăpți, ori de la cele întăi scepe, afecția unanimă a publicului, și în toată reprezentațiea, zgomotoasele aplaudări, au dat oporul cuvenit acestui talent deosebit, care se înălța încă mi Mai mult prin “ea mai atrăgătoare modestie. Aprea ,,Grand Dio non migaguiment tot atăta de adevărat pre căt everi ne închipuir, mi D la Vaecheti il mio Rianzo”” căutată cu un sensi împătimit, au făcut un lu arătat ascultătorilor glasul ominesc, cănd la păt de încurănd să mai vorbim și de celalți artiși, a cărora talent au contribuit la acestor doă opere. *....  € . Poliție Gio0TrbDadik. A KRONIKARILOR După aceasta, pre Miron (Urmare) Costin nu'l vedem pici puri figurănd în următoarele domnii a lui Ștevăniță Vodă, Dabija Podă,a lui Duca mi a lui Ilionș Podă, pănă la anul 1672, an începutul domniei lui Petriceico Podă, cee au fost sprălăucit. Docăl ex este popănuit de arta Ne păstrăm dar, și său ingeniosu mi alin de spanii ? Atăt într'o nisipe căt mi în alta, chi, pănă întrănsd, curăpănia guna artistă a căruia sucDla Vae- au smult chear MOLDOVEI, aplausade desucces à sau dar întăea reprezentație a Sonambulei road de putere poate CB agungă desăpărșită, văditul unui zise meritate. goel precură Ceti are talentul ce ar trebui lace  copiii ei. Prussia Baronul de Proches, ambasadorul Austriei din Repain, carele de cățiva ani se ocupă cu compunerea tiirajului: „Istoria resbelului grecesc pentru livertate,” au săvărșit acum o lui tipărire. Acest uvraj ce KOmpune din 5 tomei din care 2 trătează istoria țitatului resbelu, iar celelalte trei, cuprind feliurite documente. Franceza. D. Pare, capitan de Bac și comandant unei flotile, rănduit fiind guvernator în Papeiti, au disbărcat acolo în 16 iulie și s'au priimit cu toate onoarele militare. D. Ropar, procatorul său, carele ce întoarce în Franța iau prezentat ne consulii puterilor streine, personalul deosebitelor dregătorii. Tot în acea zi au vizitat noul Pomare, gustul guvernator pe Regina care l'au priimit în un salon mobilat dans european, avănd alăture de soțul și fui ei. Ea, este în vrăstă ca de 40 ani, foarte brunetă, are păr mare negru și este bine conservată. Înfățoșiarea ei este cu oarecare dignitate, avănd îndestulă vieinteligență. έnbrăcămintea ei largă, albă, de atlas cusută cu flori de felurite coloruri, lui Prezident, un inel foarte apeuioc cu gripa și marșie și era o bluză Guvernatoriul 'iau prezentat o scrisoare a Prințiica sa, precum și alte daruri scumpe pentru dănsa și Deși Regina înțelege foarte bine limba franceză și engleză, totuși au urmat conversația prin dragoman, fiindcă ea nu vorbește decăt în limba patriei ei. După două zile Regina au făcut contra vizită guvernatorului. Astă dată, era înbrăcată ca un straiu de atlas negru, de asemene lozuri, multe pene de color roza, cusut cu flori de feliurite copac cu flori și. Soțul ei, un barbat tănăr, de o statură erculică, avea un frac de catife albastră, cusut cu flori aurite, cu galoane de fir bun, o sabie foarte frumoasă, mănuși aiși o pălărie foarte mare ca de tambe, scarpi roși, pantaloni de cazimir alb iar pe can avea o pălărie de Jeudi dernier, a été donné la prémière représentation de la Somnambule de Bellini. Début de N'e Wasquetti dans le rôle d'Amina; son succès fut brillant. n'a, vait éprouvé des émotions aussi douces que M'e Vasquetti à le talent de faire naître; on ne sait ce qu'il faut admirer d'avantage en elle ; la pureté d’une voix qui conserve sa justesse dans les plus difficiles passages; ou son jeu ingénieux et plein de grâce. la jeune agstiste a remporté dès les unanime du public; pendant toute la Sous l'un et l’autre rapport, premières scènes, le spiigațe soirée des bruyants applaudissements ont rendu hommage à ce talent distingué, rétevé encore par la plus aimable modestie. Le „Sgand Dio! non mirar il mio rianto,, chanté ment aussi vrai, que profond, a été d'un effet prodigieux ; Mie Vanauditoire à quel degré de puissance peut lorsquelle est guidée par Gagt perfectionne. quetti a montré à son atteindre la voix humaine Nous nous réservons de parler artistes, dont le talent a concouru au succès incoutéstable de ces deux opéras. însuși a Sultanului, — 223 Q 6e — un Moldovan #e. La Armien turcelecă era amuntea dinaintea Cameniței, suptau un an mai înnainte ce făcuseră mari aceasta, izbutind Înpăratul pregătiri a avea și modelul cetăței ,,Nemim făcută de Hotinului din ținutul pre și pentru anume Grigori Cornescu, Depuis longtemps notre publie prochainement des autres ce era de săpături la petre și la alte lucruri, Ka domnului Dora au făcut chip cetățeniăuntrării din afară, ci avec un sentiși carele din cu toate tocmelele o au trimes la împărăție, de comanda foarte mesei de scrisori poron- din ei o au văzut, loo 1