Gazeta de Moldavia, 1853 (Anul 25, nr. 1-104)

1853-10-22 / nr. 84

- - - 334 - Harpiapx au mers la À. Poartă unde s'au priimit de Reșid- Papa de la carile au priimit investitura. Dupre calculul făcut, armita Turcească de 350,000 de toată gloata, ține pe zi, au dei unul, 1 ă milioane lei. Flota combinată de la Besica, ce de mult se zicea sosită la Constantinopoli, pănă în 10 Oct. (28 Sept.) încă nu trecusă Dardanelele. Însă Poarta o cerusă in un cazu, ea au hotărăt a așeza un corpu de observație pe marginea Persiei și altul pe margina Greciei. Ce scrie de la Smirna din 12 Oct. că în 11 dimineața, numele lui Iani Catergi circula din nou din gură în gură și pusese în mișcare toată poliția. Însă, de astă dată, mi din nopoulos, nu era mai mult cauza acei mișcări vreun nou atentat din partea lui, căci, hoțul, îndesuit mi străns de aproape de cătră gvardiea trimisă din văzind că'i este cu neputință să se ascundă un mai îndelungat timp, să fugă sau să se împrotivească la vreo întălnire, dar mai mult în nădejde de a căpăta o îndulcire a spartei ce merită pentru a tătea crime cumplite ce au plinit, au venit singur să se dee în mănile autorităței înpreună cu doi companioni ai săi Antonie și Dimitrie. După noutățile de la Constantinopoli din 26 Septemvrie ce ce văld în Gazeta de Tpiecre, a Franției din Principatele Moldo-Valahiea, au priimit ordine ambilor săi și țări. Varia. Consulii Angliei și reunească relațiile diplomatice cu Domnii Pumalul de S. Petersburgi din? (19) Oct. dă descrierea inaugurărei monumentului ridicat la Selburg in memorie a Generalului Scarlatin, ucis în acel loc la bătălia urmată în 19 Iulie 1848 în contra insurgenților Unguri, și la care ceremonie, General Adjutantul Prinț Gorteacov, au delegat de General Maiorul Prinț Urusov , înpreună cu șiți ovigeni din armie spre a fi față, carii sosind la Ermanstad (Sibiiu) în 13 Septemvrie, se prezentără cu Prințul Urusov 2 la Feldmarșalul-leitenantul prinț Svartenberg s'au dus la Selburg. În 16 Sept. pe la 10 oare de diminaue, ce răndui lăngă monumentul acoperit încă de lemnării, à batalioane de infanterie, 2 divizii (4 escardoane de lăncieri, o baterie de artilerie pedestră și o baterie de artilerie călăreață Generalii și ofițerii tuturor trupelor cantonate în Transilvania, ce aflau de aseminea întruniți spre a asista la ceremonie Monumentul, după ce s'au sănțit, se descoperi în mezul salvelor de artilerie și de finețe. După aceea, ofițerii vizitără cămpul bătăliei și cănd ce înturniră, trupele, ce pănă atuncea se formase în coloane, au defilat pe dinaintea monumentului. Tot în acea zi, Prințul Swartenberg dădu și îndată după acea pentru armia Rusiană, el reaminti prin căteva cuvinte pline de foc, generosul și puternicul ajutor ce Imperatorul l'au dat Austriei în paza pericolului. PrințulUrusov 2, rădică din parte și un toast pentru M. La Imperatorul Austriei cum și armiei sale, ce au voit să onoreze prin un monument, memorie a unui ofițer general Rossiean, mort pe cămpul onorului, combătănd pentru cauza Austriei”. În Gazeta Oficială a Regulatului Poloniei, cu data din Varșabiea 23 Sept. se cetesc următoarele: Ieri dimineață, M. La Împeratorul și Augustii săi oaspeți precum și ofițerii străini ce se găsesc în Varșava au asistat la un reviu de trupe, întrunite în cămpiea Povonschi aproape de Varșava. După reviu, M. Imperatorul Rossiei cu M. Sa Împeratorul Austriei și Ghegele Pruesiei în o trăsătură, ear A. J. Î. Arhiduca Carl Luis și Marele Duce Nicolae Nicolaevici în alta s'au înturnat la Lazienchi, trecănd prin stratele principale ale Varșovei. La 37, după amiază, M. Ca Regele Prusiei au făcut o vizită Împăratului Austriei, în palatul Lazienchi. După bine, steagurile regimentului de Husari a Arhiducăi Carl Luie, s'au duela S. Sa după care M. Sa Împeratorului Augustii oaspiți au asistat la esercițiile cadeților în maneja de cavalerie, lăngă palatul Lazienchi. De cum înseră, tot parcul Lazienchi ce ilumină de-o dată corposului Brziesc-litevschi, 4e ce întrunise la 77, Augustele Persoane s'au dus la teatru, unde s'au dat baletul Asmodeea, după aceea, M. La Imperatorul și Augustii oaspeți, au asistat de o pe estradă rădicată în fața palatului, la spetacolul unui pre frumos foc de artifiție. - In 23 Sept. au urmat în ființa MM. luarea LL. manevrele militare cu focuri ce s'au încheiet prin Ja 277, amează MM. LL. s'au înturnat în poliție, iar aa 6 oare, Imperatorul Austriei au priimit în audienție de congedie pe generali adjutanții, adjutăriei Vola. după tanții M. S. și generalii corposului după care M. al 2-le de infanterie. Sa precum și Augustul său frate Arhiduca Carl, însoțit de Împeratorul, de marele Duce N. Nicolaevici și de general gubernatorul Regatului Poloniei stațiea drumului de ferde s'au dus la la Varșoviea, de unde M. La Imperatorul Austriei s'au înturnat în staturile sale, care. La Imperatorul întorcănduse la Lazienchi, au făcut o vizită la toate părțile spre urmărirea lui, și a doua zi la carile, după ce s'au închinat un toast pentru un mare ospețu Imperatorul , --- cum și dor și liniști,. Ordonăm să'și aducă condee și hărtie, vream să scriu spu Se trasă o masă lăngă pat, netei, mi să'i pusăiu de-asupra ei băutura și mă amezăiu la căpătăiul rănitului. Mai multe pape trecuse de la aceasta, eu scrisăsem lăcrămănd o lungă ecprisoare D-nei Ploernec, deteprimnarea, deacă va fi mai vifor ostenele. Nimene nu găndeșe de'adestul ka de ce celiu de circonstanțe ne atărnă uneori vieața oînsămnătoare și ca de ce păr pe zărit, mului. Astfeliu, dormimu pănă la 3 oare de dimineans, clopotul ornicului din coridorul vecin să mi fi tărnurat somnul, și mi aș însă un poet mai necimitit mă spezi. Cănd am pe ochie ochii, adus îndată aminte, am sărit răpede n picioare mi urmiu pe Dulernec. El era mai zic un vecnic adieo, căci, mea liniștt mă simplu cuprine care, asta era fără a locui cu căteva portrete afumate de familie, abătate AN părete. Din întămplare, ochiul meu se opri asupra unui portret din acele. un bătrăn în uniformă de muscheger a secolului trecut, cu acea uniformă roșie ce o purta bunu-meu. AN cureul rezvelului Ei vine amice, peclarătu kb, ori că am aput găndul preocupat, vegea lăngă ori că în adevăr nu m'am înșelat; însă, și s'au părut Ele văd o asemănare curioară ezistănd între acel portret, și acel a bunului meu, ce încă ce găsășe acățat în colonul cel mare a locuinței noastre eredicei dreptul uităiu ne Ivoneta o șide Ploernec, pusese pe un scrin Doctorul, mio arătă zicăndu mi - Doctorul n'iaë recomendat să o iau D-lui să o înghită la cel voiu întărziea. Ba fi de ajune să'l omor. Tape sine vi răspunsămu, mă însărcinez eu cu asta, mergi ane ospătătorului Mes să părăsesc palatul des-de-plimineață; el doro sigură urmare a trei nopți de friguri și de pegete, încăt, pentru un moment AMOCT pe aproape de sun clopopreolul și să chem un caepic Ka să Mb înlocuesecă. Dar, căte o-dapropriile sale pu- Mă încercăiu să scap de greutatea ce mice punea ne ochi, dar, amorțeala triumf» și eu adormiiu de-o pagă cu acel somn greu ce urmează mareVandeei mi care'i dăduse pronumele tare și tresăriu. . Atuncea, nută, îndepărtăm pe lacheul ce din apropiere florei, di lapheul mic sămn de poiu nerpene lăngă el, o băuturi destinată de Marchizul Roșiu hărcăură, zouăn lumi D. și i Ch întimpine ANMerapez Kb, numai o secundă răsudie ini resuflarea Bi era potrivită. Din partemi însă, de o penpărată trebuință CE dorm, ne lăngă că omul are o încredere pre nemărginită teri, și așa, am crezut Kb Mb poiu pato în lupta încă.