Gazeta de Moldavia, 1855 (Anul 27, nr. 1-102)

1855-09-12 / nr. 72

MUR —: a : + - . spre contele Coronini Pătrei, vaporul de rezbel „Ceres” carile au făcut la Sulina două voeaguri de inspecție, ce s'au încoronat de un deplin succes. Bine- conculul de Tulcea, carile s'au unit cu astă espediție, la astă ocazie au pus capăt la o mulțime de contestații, rănduelilor și acii carii fost pedepsiți au esbutit prinisă crima, au foarte aspru și de a se înființa acolo o autoritate locală compusă din magistrații de cătră locuitorii tău, municipali, aleși feliuritelor naționali- Capitanul Wimpfen, din statul major general, au trebuit să se ducă la Sulina spre a privege asupra lucrărilor acelor autorități. Totodată s'au trimis la Sulina Austrieva din Galați spre a veghe din parte i la regularea navigației. Spre a înpedeca renoirea acelor neorănduele, s'au rezbel Austriean, să staționeze ne'ncetat la Sulina, după care s'au și însărcinat vapoarele „Londonul” și „Albert” servițiu, pe care'l hotărăt ca un vapor de cu acest înplinesc pe rănd căte dzece dzile fiecare, Ministrul de comerțu, au făcut să se reașeze rampele și semnalurile. Dar apoi, companie a „Lordului” priimisă ordin de a trimite la Sulina vapo„Șogin,” care trebuea să facă serviciul de remorcare la astă gură a Dunărei; însă, ei au fost reținut la Constantinopoli. De la Viena suiu, că Prințul Gorize acasă au primit de la 9 pănă la 12 Septemvrie trei curieri de la Varșovica, unul întracolo, și au eespeduit pe Franțioa. Luni sara tupul Invalizor au anunțat populației Pariziene glorioasa luare a Sevastopolului. Sara pelitica au fost mai pretutindene iluminată. Aceste însă nu sănt îndestulătoare es- Manifes- MOmpresiei individuale a locuitorilor. taliea oficială ce EA face măni.TORUL UNIVERSAL căuta la Notredam un Te-Deum colenel la care va merge M. S Imperatorul și vor asista toate corpurile cele mari a poliției, așăzămintele militare maritime Allecr întăru succes, fără îndoială ora mare și asaltul dat, o faptă din cele mai minunate; incs, dears ingemuvratea el era mare Tps urmările asediului, totuși, prinine în stăpănire în tineul foburg, și cu toate aceste, bravii noștri luptători au îndeplinit cu o singură lovitură, o sarcină, ce le părea Kb încă mai cere îndestulate și periculoase lucruri. După cum fie cine poate să găndească și după cum chiar să șiște cu siguranție, în dosul Malacolului ce rădicasă de cătră Rosieni numeroasă lucrări și baterii, că stratele și marile ziliri a foburgului zise și că în fine, se întăgeneralii Roeseni ordin formal de a apăra pămăntul pus după pas. Și cu toate aceste, aveau jam văzut nu destul de bine, că în spaima de moarte, au dat în prada flacărilor Carabelaia mi vasele, este vrednnic de admirat, care Acest atac, dar in mijlocul dezilei, unul din cele mai se poate găsi în istoriile rezbelelor, precum iarăși nu se mai poate găsi un asediu care CB se poată cumpăra cu acel de Sevnetopoli. Dși poate cineva lesne închipui toată eroica îndrăzneală ce au dezvălit soldații noștri în astă ocazie, deacă ăși va aminti neesbutirea suferită la 18 Iupie dinaintea chiar acestui turn Malacofă, eesbutire ce s'au renovat astădzi cu atăta glorie Cele patru asalturi mari date de-plată în mezul dizilei, peste toate fronturile asediului, erau făcute spre a produce o adăncă impresie asupra tuturor apărătorilor Sevastopolului, dar totodată și o impresie cu totul din contra armiei alieate, unii perdzind încrederea nu li însufla tăriile renumite ca neluate și ceialți, văzind în esbutirea asaltului lor, un gagu asigurat pentru viitoarele din lor succese, mult mai hotărătoare însă, alienți dară să merite admirare Europei, tot în asalturile Sevastopolului, precum și în cele 4 bătălii după o rănduială, ce le au căștigat în contra armiei Rosiene, uimit de îndrăsneala și progresele noastre, s'au grăbit a prosfera focului vasele sale de vapor, precum și cazarmiile, arsenalul, așăzerile și oselile foarte mari a marinei Rosiene îndeplinind chiar cu mănile sale, lucrarea de nimilire ce alicații aveau demisie pe acele termuri bastioanile cale cel Și în bastionul mai tare și mai înadevăr, turnul ruinat preGĂPIGAT, cum și Cornilofă care'i servește de încunjurare, s'au zidit pe un mamelon ce predomnează loburgul maritim (Carabelița) unde ceadă portul militar, arsenalul, dos"au făcut de cătră corpul de armie comandat de genepaasr Boscet și de cătră diviziea comandată de generalul Mac-Mahon. Ka noi credim, dvice Constituționelul, că avem de tănguit perderea a patru generali și rănirea a altor optu. Între cii morți se nu- și Rivet șeful statului major a corpusului iar între cii răniți: Boschet lovit la întăiu umăr de o țandură de obuzieră, Malini din gvardiea Imperială, Lamoteruh, Cupru, Bison, Troșiu mi Pondre. Un corespondent de la Parie următoarele amănunțimi asupra Te- Deumului cănsăntat la Notre-Dam. Un timpu foarte frumos, fapta selenelă, npin care M. au favorizatu s. mpurato RUL au voit să de londă despre mapete triumau găștigat depătră apmeie neacrpe. Chiar aa ce întăi nu volă despre izbănda această glorioasă, D. Arhiepiocopul de Paris, care să dusă să găsască oarecare repaos în Franțiea de amendză la proprietatea sa numită Bello, să grăbi de a se întoarce nevoind ln ea un altul, ocaziea de a fi podrropisi la Scaunul său, Mulțemirilor, pe care Franțiea să gătea a fate Dzeului armelor Seniorie. Ca însoțit de vicarii generali a clerului mitropolitan, preoți din Parie și de chelugări de a Săn- Denie, aștepta me IMIEATO la la intrarea în Catedrală. Îndată ce M. S să doștinrănit în SUOPIEITUL cănd Ce l Lupta spre a da S7ZUȘPLU trupelor ALE. D. Arhiepiscopii se înaintă să din trăsură, spre întimpinarea sa și îi adresă o alocuție ce avu următoarea cuprindere: Sire! „Alerg ce întimpin ne M. V ne prnogul acestui templu mărețu care tresare astăzi la vitetul Dec gloriei Franțeze. Domnul că astă a noastră mulțămire ce să nalțe cătră CA, pentru strălucitul succest cu care au încoronat armele noastre. A cræcați de eroismu ăși va capata îndată resplătirea:, Marele scopu, ne care M. V funpesns cu dealalți alieați, ăi urmăriți cu atăta statornicire și înțălepture, nu va întărzie de a se îndeplini; un naiu gloriosu și solid se -Dar Cipeaueia ue să adapte la voioștea nației întregi în înprejurările de față, este bucurica pe care ceriul, după toate aceste triumfuri, vă pregătește, încă mai mult, bucurie caspică, atăta mai ne căt Ba oi de focare va fi pe amintiză și cerennturnă după o vară și jumptate. [Orase de artilerie anunță putrederea și dulce inimei Voastre, losu publicu.” După aceasta Imperatorul au luat locu ae tronul cei era pastrat sub un baldachin M. Sue Î. S. I. Prințul Geanăd lăngă nuntă cu gen mai mare mai entusiastice PATOPSA e și crplispi de chopivaume. eri capa de rom, care s'au re'ntoreu Hapru, prentru a asista la ceremonie. re autoritățile civile și militare în costium s'au adunat la Notre Dam mai nainte de cocirea cortegului; intrarea M. S ce sare romite Biserilei antopripi de roșie se întindeau dealungul perioare, astă decorație era de aguneu peripada bisericiei un sep de de serbare Tsisepi neli pe cancelarul consulului rus a se pune la cale aste neorăndițele, turile pentru posteri raselor minoare Capa va fi spetacol gratis, mi toate edificiile publice vor fi splendin iluminate. CORESPONDENȚA de HAVAS arată de la Chief din 10 Septemvrie că, contraamiralul Pinod au dat ordin la toate vasele ce vineau din Franțiea, ca să se oprească la Kicami de a nu mai întra în marea Baltică. DEBATELE din 12 Centemsrie, raportează depeșile telegrafice asupra luărei Sevasgopolului și dzice:rile, un succes mare, fuga depeșă a generalului an mes Froanțez însușește generalilor bocrer mi Mac-Milhon cel nemărginit și de o repegiune negăn | ; nu .o mape mapre a oporurilor din dzisa din elită, inr oponează statorniciea Eroică și Septembrie. În adevăr atacul Malavocului bravura armiilor alieate din Orient. Asta cu atăta mai mult, că, chiar la amează, dziua mare, noi am puns piciorul pe cumplitele tării Sevastopolului ci de unul dintre ce au înlocuit pe generalul Canrobert. Se anunță ca desigur cu generalul Boschet s au au desfăcut din flota DuPricinuitorii ne oanunță că măni Se va pute să'și închipuească că, chiar din și hotăre nestrămutată, mentrularea Malacolului toate întreprinderile de rezbel, torva generali uniși ai miniți tării, e cel mai acel ue cere Gorcencovă, bravură din partea putea să penru asaltul unei fn adevăr înfocat și mai periculos. Gornalele streine citează numele a trupelor, acel moni dee curații. Soldații Prințul armără generaliizatorul !! Ba căpăta. steigeri Sent Pol, Eperon, Mipouen, De Flaili, de la Gonmare ca tine IMNEaclamație și cu cele Vivai Gmperliturau galeriilor su- ..1-4.... eOe