Gazeta de Moldavia, 1856 (Anul 28, nr. 1-103)

1856-11-22 / nr. 93

„Mi 9%. Gazeta de Moldaviea se publică la Institutul Albinei, Lunea și Goea. Prețul abonamentului ne un amul 111 lei. A înștiințărilor căte 1 leu răndul; în Buletinul Oficieal 50 parale. Anul HAG3 D - -Apoi 22 NOEMVRIE NOVITALE DIN RĂUNIRU. ORDINE DE DZI PRIN OASTE SI Departamentul Ostășesc prin raportul No. 3627, supuindu'mi cererea aflătorului peste complect Maiorul Tufelcic, de a fi demisionat în privirea casnicilor sale interesuri, ce nu'leartă a mai prelungi slujba. Eu încuviințez demisionarea numitului cu rangul ostășesc. ” IL Din asemene raport No. 3611, luănd știință că leitenantul din jandarmerie Ioan Varlaam, s'au săvărșit din vieață, poruncesc scăderea numitului din table. Aceste ce vor obști spre șiință. Iașii în 4 Noemvrie 1856 No. 39. - Șeful înaltului Stab prin raport No. 628, supuindu -i cererea Domnescului Adjutant Colonelul A. Milo de a fi demisionat, în privire că interesurile sale nu leartă a prelungi mai mult slujba Milo cu totul din serviciul militar. Aceasta poruncesc a se obști spre știință. (subscris TEODOR BALI. Iașii în 10 Noemvrie 1856. Buletinul Oficial publică următoarea Anafora a Ministerului Dreptăței css No. 9456 ce au căștigat întărirea Ec. Sale CAIMACAHNULUI din 14 a curentei. ESELENȚIER VOASTRĂ! Ramul giudecătoresc, este astădzi învăluit cu pretenții a mai multor țepă căștigătoare de procese de împrejurări, cucerire de a li se face despăgubire de veniturile pămăntului căștigat de ei prin giudecată. Sub scrisul în acest cazu au luat aminte că, pentru a se pute înființa niște asămine pretenții, ar fi trebuit mai întăi ca Domnescul Divan, cănd au giudecat procesul pentru fondu, se fi deslegat 428 din codul civil, totodată potrivit rostirei 3. deacă ramasul din giudecată au fost stăpănitoriu cu după seau cură credință, fără de care rostirea pretenției de venituri nor fi priimite, căci, tribunalele n'ar fi în putință de a aplica $. 437 seau $. 441 din același cod, mai ales în pricinile de hotară unde întunecoasele rostiri a hărtiilor, au dat prilejula atăte învăluiri și hotărări giudecătorești în epocile trecute, pănă cănd Regulamentul Organic au pus stavila unor asemene prin art. 364. Așa dar, sub scrisul după atribuțiile care prescrisă prin art. 378 din Regulament, prin care i se pune îndatorire între altele a fi cu lucrătoare privire asupra Tribunalelor Giudecătorești, cala pricinilor ce se tratarisesc în ele, giudecăților, cursul căutărei ce $ie întocmai după Regulamenturile lor și hotărărea și legile așezate, cunoaște de a sa neapărată datorie a supune Es. Voastre ca Șeful Ocărmuirei, că niște asămine procese din nou iscate pentru venitur', necuprinsă prin hotărările Divanului Domnescu înalt întărite, n'ar trebui priimite, ce îngrădite precum toate acele arătate în pravila din 1847 publicată prin Buletinul No. 69, pentru pricinile stăruite fără temeiu, căci, cu îngăduirea unor asemene pretenții, chiar și peste obiceiul pămăntului, s'ar resturna toate stările acelora carii au avut procese de împrejurări înființate în timpul prevăzut de leguirea de la 1834, adecă de acele procese de împrejurări care numai ele sînt slobode a se urmări, fiindcă pentru celelalte, Ministerul Dreptăței nu încuviințez demisiea D. nici ca orăndu sy dis La Gazette de Moldavie parait à Jasl’Institut de GADeiPe, tous les Londes à et Jeudis. Prix d'abonnement, annonce 1 piastre la ligne, ducats per année trois Prix ‘d'insertion pour le Bulletin Officiel 50 paras. 1356. et dans PE ER PR : JfrDDD $S L Justice NOUVELLES ORDRES DU Le Département qui vient d'obtenir vice, Je confirme s. IL Informé par DE GINTERIEUL. JOUR SUPÉRIEURS. Militaire par son rapport No, 3627 M'arant soumis la demande en démission du Major ses propres intérêts qui ne lui permettent surnuméraire Tufeltchic à éause de plus de continuer le serdemande en démission de PAide-de-Camp Princier, Colonel A. Millot sidération des affaires qui Remrosnent de continuer le service, retraite définitive de Mr. MiPot du service militaire. Gogdonne que ces dispositions soient portés à la connaissance publique. (signé) THEODORE VALSSPE. du 14 courant: EXCELLENCE ! La branche judiciaire se trouve aujourd'hui envahie par des prétentions élevées par plusieurs gagnants des procès relatifs aux emrietements, pour être îndemnises des revenus des terres gagnées à la suite des décisions judiciairès. Pour pouvoir, en pareil cas, reconnaître ces prétentions, le soussigné croit que le Divan Princier, avant de juger le procès dans le fond, devrait donner sa solution si, conformément au $ 428 du Code civil, le perdant a géré légalement ou illégalement; à défaut de décision rendue par le Divan sur ce point, de pareilles prétentions ne peuvent point-être admises; car le Tribunal pas compétent pour faire l'application des $ 437 ou 441 du Code civil, et surtout dans des procès de délimitations dans lesquels le texte obscur des dospmenis a donné lieu à tant de complications et de décisions judiciaires dans les temps passés jusqu'à ce que le Réglement Organique est venu y mettre un terme par l'Art. 364 Og le sousigné, dont les attributions sont prescrites par l'Art. 378 du Réglement, qui lui impose le devoir de surveiller l'action des tribunaux judiciaires, afin que l’ordre des causes qui s'y traitent, le cours de leur investigation et la décision des juges, soient en tout conformes aux lois et aux formes prescrites par le Réglement, croit de son devoir à V. Excellence, venus récemment procès conséquences n'ont de soumettre comme chef du gouvernement, que de pareils procès pour des revenus; ce nouveau genre de dont les pu être prévues par le Divan Princier, dans les décisions qu'il a rendues, ne devraient pas être reçus par les tribunaux, mais au contraire être restreints ainsi que tous les autres procès mentionnés par la loi de 1847, publiée dans le Bulletin Officiel sous No. 69, relativement aux procès intentés sans fondement, car en regmettant de faire valoir de pareilles prétentions contraires aux us et coutumes du pays, il pourrait en résulter le bouleversement de la fortune de tous ceux qui onteu des procès intentes pour des empiétements, dans le temps prévu par la loi de 1834, savoir spgde ces procès | d’empiètements, qui seuls peuvent être intentés, vu que pour les autres le Mi- la démission du susdit avec darmerie Jean Varlaaw, Gogdonne, que son taires. * No. 39. 4 Novembre 1856 — Le Chef de l'état-major, Le Bulletin Officiel No. 40. le rang de Major. du décès du lieutenant de Genci-après du Ministère de le rapport sous No. 3611 10 Novembre 1856. nom soit rayé par son rapport No. 628, publie l'Anaphora la confirmation de 8. Exc. du M'agant rôle des soumis le SAIMASAM, milila n’est en conen date J'approuve la la u D. X a me p. INSULA Acel întăiu orientalist a dzilelor noastre Baronul Hamer- Purgetal au reposat la Viena în 9 (21) Noemvrie agiungănd la 83 ani. Ei au început a ca carieră în diplomatică, au fost Consul în Moldova, apoi atașat la Constantinopoli, toate limbele orientale le vorbea și le scriea. Ei au publicat pre lăngă este în prisma Sulinei, 8 oare (ceasuri) istorica clasică a Imperiului Otoman, o mulțime de NĂ. traduceri din turcească, arabească și limba persia Ei au fundat academiea științelor de Viena, a de 2100 palme, de la Nord-apus Nut pe arminti à ‘Yo „lumea cărnea era vite-prezident și acea întăi potabilitate. 2187 palme, iar împregiurimea măsură 6825 palme, ve nesmintit de la mulțimea vu - . à “à . Carba admiratoru a geniului său, noi perdem în ea și La Cord-răsărit, cam spre gura Kiriei formează un EURE CEE fei un vecit cunoscut personal. UIP MUNCEL. ȘERȘAȘILOR. Astă insulă, din vechime re întăea oară am fost vorbit în Almanacul barcat. Afară de acest istmu, țermurile sănt pretutindeneișe de neac” Abe’ di a Moldovei, ci despre calene poncise de peatră văroasă, în care din parvimu. LI de trepte. À 5 pămăntul éi din ëre lui 1854, agiungănd astădzi a fi un punct de deschi- 51 6 ubiuține dit vină țerpă neapră. Guvernare politică, merită a fi oare un far lumi- ve à Re Le 5 N 11 76 a] vine - cunoscută. Insula ce afle în Marea Neatră, eaptor înalt 76 palme, carne de cumpăna marei A . inc : jaei jelures„7 palme. Lumina să aprinsă întăea oară la orizonului în depărtarea 1/ “ A. R. g. Întinderea sa de la Nord-răsărit este depărtare de 2074 mile maritime (7 oare). Numele Schelar. L- nedepărtată, figura ei este a unui rombui și semănă 1848 mi ce vedea din toate părțile aci sulei soi: nr r- „a spre Sus răsărituui insulei era Ahilea, astădzi a Șerpilor ce trage buna ce mai de aproape ameadză s'au fost unul Rosieanean înalțas înalțasă pe feliu de mic istmu cu îndămănatică localitate de de- înțălegere a puterilor. ase astă săpat un feliu de Nasu insulă acestor tărăitori, șerpi, să nu învenineze -